Gå til innhold

Problemer med eksterne USB 3.0 disker i Windows 8


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nettopp fra AMD til Intel i7 4770K og Asus Maximus VI Hero.

 

Problemet er at jeg med en helt clean Windows 8.1 install ikke finner mine 2stk 2TB WD My Book disker.

 

Da det ikke finnes noen Windows 8 driver (fordi den skal være inkl i OS-et) har jeg forsøkt å installere de samme driverne jeg måtte installere i Windows 7 for å få diskene til å virke. Men dette hjalp ikke.

 

Har forsøkt å flashe til siste bios versjon, har forsøkt å bytte om på de 4stk USB 3.0 portene som er på hovedkortet, har forsøkt å installere siste chipset drivere 2 ganger. Restartet uendelige ganger etc.

 

Alt annet ustyr enn usb 3.0 lagringsutstyr fungerer på usb 3.0 portene.

Og når jeg kobler begge diskene over på USB 2.0 portene er det kun den ene disken som fungerer.

 

Wtf?

 

Jeg er så oppgitt nå. Jeg kjøpte i7 4770K og hovedkortet egentlig ENE og alene for å kunne installere windows 8.1 så jeg kan dra nytte av directx 11.1 (og 11.2 når det kommer til spill). Men nå begynner jeg å angre på hele affæren..

 

Noen som har noen tips?

 

WD sidene er nede. Det siste jeg tenkte jeg skulle prøve var å installere SES driveren til WD men jeg tror ikke dette kommer til å hjelpe overhodet :(

 

Håper noen har noen gode råd da jeg har lyst til å bare sende alt tilbake til komplett.no. Det ble liten grunn for meg å kjøpe nytt HK og prosessor om jeg ikke skal få noen effekt ut av det. Min Phenom FX-8350 @4.4 GHz funket som bare det :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, så TROR jeg diskene fungerte på Windows 7 før jeg formaterte. Altså, jeg byttet ut hk og prosessor og bootet opp. Mener da diskene fungerte som før. Systemet var litt tregt da alle driverne og slikt plutselig ikke funket lengre, men mener diskene funket.

 

Så jeg mistenker win8+asus driverproblemer. Hva tenker dere?

 

Formatterer tilbake til Windows 7 uansett nå, da jeg ikke kan ha det slik. Om diskene da heller ikke fungerer er det rett på snørra og ut døra med intel og asus dessverre :(

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Med mitt asus rive så må jeg innstalere asus sine egne usb 3.0 drivere. PRøvd det?

 

 

Som jeg skrev tidligere:

 

"Da det ikke finnes noen Windows 8 driver (fordi den skal være inkl i OS-et) har jeg forsøkt å installere de samme driverne jeg måtte installere i Windows 7 for å få diskene til å virke. Men dette hjalp ikke."

 

 

 

Men, nå har det skjedd en endring. Nå får jeg tilgang til den andre disken også, men KUN i en usb 2.0 port. Så nå har jeg 1 disk i usb 3 og en i usb 2. Skjønner ingenting nå jeg. Koblet frem og tilbake 10 ganger sikkert nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...