Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Live Update 5 (MSI) Install -> System crash, vil ikke starte eller installere OS


Anbefalte innlegg

Hei. Programmet som fulgte med hovedkortet, LIve Update 5 startet seg opp og tenkte seg en oppdateringsrunde. Da jeg visste at jeg var noen oppdateringer bak, tenkte dumme meg at det var greit å la den oppdatere. Det endte da opp med at pcen restartet seg, og jeg fikk da denne "NTDLR is missing, insert proper boot device".

 

Så tar jeg fram WIN7-disken, men den klarer ikke å reparere noe, eller installere OS på noen partisjoner, fordi "diskenes kontroller ikke er aktivert i BIOS"

 

Jeg gikk da inn i BIOS og sjekket alle instillingene, og det virket da som om alt var normalt og skulle fungere. Jeg har feilsøkt i en time nå, men jeg klarer ikke finne fram til hvordan jeg skal gå fram for å finne ut av problemet.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre i denne situasjonen, evt. hva problemet kan være? Det ble til ved at Live Update 5 installerte en oppdatering.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke komme på noe lignende nei. Men så bruker jeg aldri slike Live Update programmer, laster ned oppdatering selv fordi jeg stoler ikke på Live Update, har Asus hovedkort.

 

Men "NTDLR is missing, insert proper boot device" tyder på feil oppstart disk i BIOS, altså boot device.

Nei, bruker det ikke selv til vanlig men var litt deppa akkurat der og gadd ikke installere selv... Så trodde jeg først at det skulle gå greit, dumme meg.

 

Det med NTDLR missing vet jeg. Men problemet er jeg finner diskene og partisjonene, men jeg får ikke gjort noe med dem. Feilmeldingen er at kontrollerne til kortene ikke er altivert i BIOS, noe jeg har sjekket om at de faktisk er.

 

Tror du cMOS reset vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Det vil neppe gjøre saken verre å resette CMOS, har aldri hatt problemer med det. Har jo gjort det noen ganger pga litt dårlig overklokking.

 

 

Jeg resatte CMOS nå, men det så dessverre ikke ut til å ha noen slags effekt.

 

Faen, jeg har virkelig fucka det til nå.

 

Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre np eventuelt?

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...