Hablaha Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei! Jeg har et lite problem med min stasjonære pc. Når jeg skrur den på, starter den i et millisekund før den slukner. Problemet oppstod da jeg tok inn og ut strømforsyningen for å teste den på en annen pc jeg bygger. Jeg har prøvd alt som går an å prøve, og tenker at det må ha skjedd noe med strømforsyningen når jeg tok den inn og ut av pc'n. Jeg har prøvd å boote pc'n med minimalt av hardware, bytte biosbatteri osv.. men det samme problemet oppstår. Det var en gang den startet, men neste dag var den helt vrang igjen. Pc'n har jeg bygd selv for et halvt år siden. Strømforsyningen er på 550w og er 4år gammel. Er det strømforsyningen som er defekt, eller noe annet? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Heisann Hablaha, dumt at ikke datamaskinen din funker som den skal! Kan egentlig ikke tenke meg til hva som kan være problemet, men funket strømforsyningen på den andre pcen du bygger da? Om den gjorde det, så skal den da virke på den gamle også tror jeg. Om den nye pcen du bygger funker optimalt på den strømforsyningen, så må det kanskje være noe annet i den gamle pcen din som er defekt tror jeg da.. Er ikke den sterkeste på strømforsyning, men kan litt om pc siden jeg har en stasjonær selv. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Har du en strømforsyning med en bryter bakpå AV/PÅ? Det kan nemlig være at den bryteren er blitt brent.Hvis du skrur opp dekslet på poweret, så vil du lett se bryteren. Det er en mini sak, og veldig sårbar ved ofte bruk- så pleier det å bli brent på kontaktene. Om du renser de eller skifter bryter, så skulle det gjøre susen.Hvis den fugerer på en annen pc, så kan du se bort ifra dette.Der er også en annen feil som bruker å oppstå, nemlig en 5ohms 3 watts stby motstand som bruker å brenne av. Den går etter 2- år hvis du ofte benytter deg av sleep mode. Det anbefales ikke, fordi en restart av maskinen er nødvendig hver dag for å oppdatere virusprogrammet og windows update.BmOnline Endret 28. oktober 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå