pastortom Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Heisann godtfolk, jeg har dette mobile bredbånds modemet jeg benytter som backup: Nå har det seg slik at min fastlinje er nede i 2-3 uker, og jeg trenger å benytte denne litt mere enn til vanlig. Ønsker i denne sammenheng da å åpne ett par porter på den, slik at visse programmer fungerer som dem skal. Men instillingene til denne routeren er meget begrenset og .. vell.. utenom det jeg er vandt med. Den ber om en port nummer ved siden av ip-adressen til pcen min, i tillegg til port nummeret jeg vil forwarde? Har da forsøkt 50 som det står i eksempelet, og samme porten som jeg vil forwarde under "port" feltet. Men ingenting virker. Hjelp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg hjalp en kompis med lignende problem for et par år siden. Da var det ISP som blokkerte porter som default. Dette kunne løses ved å endre APN-innstillingene. Tror det skal være: internet.public Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg hjalp en kompis med lignende problem for et par år siden. Da var det ISP som blokkerte porter som default. Dette kunne løses ved å endre APN-innstillingene. Tror det skal være: internet.public takk, men hva skal jeg skrive ved siden av IP-adressen under Ip-adresse? Den vil ikke noe om jeg ikke skriver inn i en egen port for ip-adressen port forward skal gjelde for, i tillegg til Port nummer under der igjen. Er det samme som porten man vil forwarde? Er det 20? 50? 80? Lenke til kommentar
Roholola Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 takk, men hva skal jeg skrive ved siden av IP-adressen under Ip-adresse? Den vil ikke noe om jeg ikke skriver inn i en egen port for ip-adressen port forward skal gjelde for, i tillegg til Port nummer under der igjen. Er det samme som porten man vil forwarde? Er det 20? 50? 80? Vil tro det er samme porten som du setter i feltet "port". Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Vil tro det er samme porten som du setter i feltet "port". Det jeg trodde også, men vil fortsatt ikke virke. og bruker " internet.public" som APN Noen råd? Må jeg ringe til telenor? Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Ingen som vet? Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Okey, har nå pratet med Telenor Kundeservice, og de sa at brukersupport på denne routeren ikke var inkludert i dems støtte når det gjaldt instillinger på routeren. Noe jeg finner totalt og komplett analt. Hun videresendte meg til Telenor Experten og sa det var den eneste som kunne hjelpe meg med dette. Jeg forsøkte å forklare for henne at dette grenser til svindel, da router konfigurering som dem bruker her hindrer normal IT-bruk. Pratet omsider med Telenor experten til 26kr minuttet, og etter 30 minutter ringte han meg opp igjen og sa at det var umulig å portvideresende med denne routeren, og krediterte kostnadene for samtalen. (jeg måtte først insistere, da han mente at han gav meg ett svar og dette i teorien skulle være bra nok for å ikke benytte "ingen hjelp, ingen kostnad" policyen de driver med.) Så selv om det er ett valg i router konfigureringen som heter "Port-videresending" , er dette da altså helt umulig med ZTE MF91D routeren til Telenor. Selv med riktig APN. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ser at det ligger firmware til denne på Telenors sider. Er firmware i routeren "brandet" med Telenor? I såfall er det kanskje mulig å bytte til en internasjonal firmware som er åpen på portene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå