Gå til innhold

Kategorikutt og endringer i data-delen


Anbefalte innlegg

I dagene fremover planlegger vi å kutte ned på og gjøre noen endringer i kategoristrukturen til data-delen.

 

Årsaken til at vi velger å kutte vekk kategorier er at vi ser det er dårlig aktivitet i dem. Vi mener det er bedre at slike kategorier slåes sammen med mer aktive kategorier. Når ett medlem kommer for å diskutere eller spørre om noe, så er det ikke særlig motiverende å se at det er dårlig aktivitet der en vil plassere tråden.

 

Vi inviterer dere derfor til å delta i denne tråden for å komme med deres tips, innspill og spørsmål til hvordan data-delen bør være.

 

I første omgang ønsker vi å gjøre dette:

 

— Fjerner SFF-barebone

Vi ser for oss at aktiviteten vil flytte seg til Mediesenter-PC og HTPC og Hjelp til kjøp og salg av PC.

 

— Fjerner Windows 7 og Windows 8

Aktiviteten flyttes til Windows.

 

— Slår sammen C# med ASP.NET / ASP og .NET-programmering

Dette betyr at kategorien som idag heter «C#» døpes om til «C#, ASP.NET / ASP og .NET-programmering». Trådene fra de to andre kategoriene flyttes dit.

 

— Fjerner Assembly

Vi ser for oss at aktiviteten vil flyttes over til Generell/annen programmering.

 

 

Som sagt inviterer vi dere til å komme med innspill og tips, men vi ser for oss at vi kommer til å gjøre disse endringene relativt snarlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedriftssikkerhet har svært liten aktivitet, og av det lille som er der hører det meste egentlig hjemme i Antivirusprogrammer og datasikkerhet. Jeg foreslår at disse to slås sammen. For selv om jeg ser poenget med å dele opp privat og bedrift, så er faktum at det ikke brukes på langt nær nok til å forsvare dagens løsning.

Lenke til kommentar

Bedriftssikkerhet har svært liten aktivitet, og av det lille som er der hører det meste egentlig hjemme i Antivirusprogrammer og datasikkerhet. Jeg foreslår at disse to slås sammen. For selv om jeg ser poenget med å dele opp privat og bedrift, så er faktum at det ikke brukes på langt nær nok til å forsvare dagens løsning.

 

Vi har også vurdert å slå sammen "Bedriftsnettverk", "Bedriftsservere" og "Bedriftssikkerhet" til en kategori. Hvordan ser du på en slik løsning?

 

Slik jeg tenker, så henger vel de tre tingene ganske tett sammen. Det er vel gjerne slik at det stort sett, i en bedrift, trengs servere til ett nettverk, som man deretter må ordne med sikkerheten til?

Lenke til kommentar

jeg har dårlig erfaring med at dere slår sammen kategorier.

 

En sak er at det er lite aktivitet.

En annen sak er om 2 kategorier som er slått sammen får noe mere aktivitet av den grunn

 

jeg opplever dessverre at kategoriene forsvinner helt fra forumet ,- at det blir 0 aktivitet på alle ( som slåes sammen til en )

 

Trådene bør uansett holdes avskilt slik at man unngår kaos og forvirring

 

Den gangen man hadde en egen tråd for delphi programmering så gikk det an å finne frem , nå virker det å være svært vanskelig

 

Det har selvfølgelig at enkelte tråde trenger en egen kategori for kunne sortere dem ut

Å samle dem i en tråd virker dog å kreve for mye av dere

 

Alt dette for at det skal være lettere å finne frem når søkingen ikke finner alt.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Dagens struktur er for dårlig, og forslagene til ny struktur gjør det ikke så veldig mye bedre.


Jeg savner en plass å diskutere f.eks. serverside JavaScript. Jeg er ikke veldig glad i den generelle tråden, som i dag inneholder altfor mye som ikke er direkte relatert til programmering.

Lenke til kommentar

Oppfyller ikke kategorien "Web-design, HTML, CSS og JavaScript" det behovet?

 

Har du evt. forslag til hva en kategori som du kunne tenke deg å skrive i, bør hete og omfatte? Her er det fint å tenke på at en slik kategori bør ha ett stort nok aktivitetsgrunnlag til å kunne forsvare en kategori.

Lenke til kommentar

Oppfyller ikke kategorien "Web-design, HTML, CSS og JavaScript" det behovet?

 

Nei, den gjør nok ikke det. 99.9% av de som benytter seg av det forumet er nok lykkelig uvitende om serverside JavaScript.

 

Det er altså Node.JS jeg snakker om.

 

En annen kategori jeg tror hadde hatt livets rett, er et som omhandler Raspberry Pi.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å ta serverside Javascript-diskusjonen i kategorien "Generell/annen programmering"? Den kategorien er tross alt ment å ta unna alt det som ikke passer inn i de øvrige programmeringskategoriene.

 

Jeg tror ikke en egen kategori rundt serverside Javascript har livets rett.

 

Diskusjoner om Raspberry Pi klarer jeg ikke helt se hvor man skal plassere per dags dato, så der bør vi nok se på en løsning. Jeg skal forhøre meg med redaksjonen til Hardware.no og se hva de har av forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...