Gå til innhold

Hvordan laste ned setup/ISO av Windows 8.1 - utdatert metode


Pey'J

Anbefalte innlegg

Oppdatert 19.11.2014

Denne metoden er utdatert - se ny guide!

 

 

Gå til siden Oppgradere Windows med bare en produktnøkkel hos Microsoft.

 

Last ned programmet WindowsSetupBox.exe via den blå knappen Installere Windows 8.1, legg inn produktnøkkelen og setupfilene lastes ned. Så kan du lage ISO, brenne til DVD eller lage en bootbar minnepenn.

 

Den versjonen av Windows 8.1 du laster ned blir lik den versjonen du laster ned fra.

Eksempler:
Laster du ned fra norsk Windows XP 32-bit, så får du norsk Windows 8.1 32-bit

Laster du ned fra engelsk Windows 7 64-bit, så får du engelsk Windows 8.1 64-bit.

 

post-4862-0-68365600-1382076411_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt testing viser det seg at det dessverre ikke er mulig å bruke en produktnøkkel for Windows 8 :(

 

Edit: Eureka! Noen smarte hoder har funnet et triks for å laste ned Windows 8.1 ISO med Windows 8 produktnøkkel.

 

Følg linken i første post og last ned setup for Windows 8. Når nedlastingen begynner, vent til den er på noen prosent før du avbryter/lukker vinduet.

 

Last så ned setup for Windows 8.1. Når du starter den opp, vil den først feile. Start så på nytt og den vil begynne å laste ned setupfilene.

 

Kilde

 

Jeg har kun gjort et raskt forsøk, men fikk det ikke til. Avbrøt min nedlasting etter bare 1%, så mulig dette skapte problemer. Tester videre senere...

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et 8.1 N serienr og lastet ned hele greia. Men fikk ikke lagret dette på stick. Fikk opp feilmelding at det ikke lot seg gjøre. Jeg har prøvd med to forskjellige minnepinner. En på 8GB og en på 16GB. En med FAT32 og en med NTFS filsystem. Skjønner ikke hva problemet er. Det er jo bare 3GB data.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

Som sagt, den fungerer utmerket til MSDN versjonene av Windows8.1 og Windows Server 2012 R2. Har både brent ut DVD plater og laget minnepenner med de nevnte systemene, med akkurat det programmet, lastet ned fra linken på den siden jeg linket til.

 

Så da er det enten noe feil på .iso filen du har lastet ned, eller på minnepennen.

 

Vet ikke hvor rask linje du har, men du kan jo laste ned denne .iso filen (ca 3 GB) av Windows 7 Pro fra Microsoft, bare for å se om du får lagt den på minnepennen med det programmet.

Funker det, så må det være noe feil på Win8 .iso filen din.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å gjøre det nå 2 ganger. Begge gangene går den til 99% og så står det at noe gikk galt. Mulig at det bare er fordi at den er laget for windows 7 og han ser at noe er annerledes?

 

Dette skjer av og til for meg også. Da formaterer jeg minnepennen og prøver igjen.

Lenke til kommentar

 

Dette skjer av og til for meg også. Da formaterer jeg minnepennen og prøver igjen.

 

Det ble prøvd mange ganger. Det virket til slutt som om den ene pc'en ikke helt klarte å samarbeide med minnepinnene. For når jeg prøvde med iso fila til myhken så ville den ikke det heller. Kan være noe feil på usb portene eller noe sånn?

I hvert fall nå er det lykliga gatan her, fikk til det jeg trengte, nå gjenstår bare å hive inn noen nye disker og installere Windows på rykende fersk SSD.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et 8.1 N serienr og lastet ned hele greia. Men fikk ikke lagret dette på stick. Fikk opp feilmelding at det ikke lot seg gjøre. Jeg har prøvd med to forskjellige minnepinner. En på 8GB og en på 16GB. En med FAT32 og en med NTFS filsystem. Skjønner ikke hva problemet er. Det er jo bare 3GB data.

 

Prøv med en USB som er mindre en 4096Mb (4Gb). Enkelte BIOS'er takler ikke større. (om det er dette du sliter med).

 

PS! PS!

Når du bruker "N" versjon er det viktig at det er dette install kittet du bruker til å installere også, det er forskjeld på "N" og uten "N"

Lenke til kommentar

 

Prøv med en USB som er mindre en 4096Mb (4Gb). Enkelte BIOS'er takler ikke større. (om det er dette du sliter med).

 

PS! PS!

Når du bruker "N" versjon er det viktig at det er dette install kittet du bruker til å installere også, det er forskjeld på "N" og uten "N"

Ja det kan faktisk være at størrelsen var et problem for den pcene som det ikke gikk på var ganske gammel bios, mens den jeg fikk det til på var helt ny.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kan jeg ikke bruke min Windows 8 Pro produktnøkkel? http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=271128

Den nekter med å bruke tallet 0 og flere tegn, som er i min Windows 8 Pro produktnøkkel, jeg kan fint laste ned Windows 8.1 Pro i Store, men jeg vil helst "oppgradere clean".

 

EDIT:
Nå tror det er jeg som har misforstått. Jeg så på produkt-ID, det er ikke produktnøkkelen. Hvor finner jeg hele produktnøkkelen hvis jeg kjøpte det på nettsiden dems? Jeg ble tvunget til å bruke deres epost-tjeneste, og jeg aner ikke eposten til en epost jeg aldri bruker. GMAIL FTW :p

Endret av waremanu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter litt testing viser det seg at det dessverre ikke er mulig å bruke en produktnøkkel for Windows 8 :(

 

Edit: Eureka! Noen smarte hoder har funnet et triks for å laste ned Windows 8.1 ISO med Windows 8 produktnøkkel.

 

Følg linken i første post og last ned setup for Windows 8. Når nedlastingen begynner, vent til den er på noen prosent før du avbryter/lukker vinduet.

 

Last så ned setup for Windows 8.1. Når du starter den opp, vil den først feile. Start så på nytt og den vil begynne å laste ned setupfilene.

 

Kilde

 

Jeg har kun gjort et raskt forsøk, men fikk det ikke til. Avbrøt min nedlasting etter bare 1%, så mulig dette skapte problemer. Tester videre senere...

 

Dette fungerte da ganske så greit. Kjekt å slippe å oppgradere fra Windows 8 når en skal legge inn Windows på nytt. Da tar jeg heller en telefon til MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...