Gå til innhold

For Gamere -Hvor gammel er du 2013


  

181 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 10
      0
    • 10-12
      0
    • 13-15
      4
    • 16-18
      13
    • 19-21
      26
    • 22-24
      47
    • 25-27
      35
    • 28-30
      26
    • 31-33
      9
    • 33-35
      7
    • 36-39
      9
    • 40-43
      4
    • 44-47
      1
    • 48-50
      0
    • 51-60
      0
    • Over 60
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, hadde ikke trodd at det skulle være flest stemmer på mitt alternativ. :p Er selv 26, og føler meg på ingen måte for gammel for gaming. Klart, med årene har det naturlig nok blitt mindre tid til å drive med det enn man hadde når man var 15, men kommer aldri til å slutte med det. Havner jeg på gamlehjem en gang så skal jeg ha med gamingutstyr. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å slutte å spille, på samme måte som jeg aldri kommer til å slutte å se på film :)

 

Det same tenker eg, men har inntrykk av at ein del meiner spel er noko ein "burde slutte med" medan film, TV, bøker eller andre ting er "greit" uansett alder. Rart det der, men dei om det!

 

25 her og!

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å slutte å spille spill selv! Er 22 og har spilt siden faren min overraska meg en dag med Playstation 1, da var jeg vel 6 år ellernoe. Husker godt jeg satt sent oppe for å se han spille Tomb Raider, mens jeg selv kosa meg med Crash Bandicot og andre klassikere :) Og dem var det ufattelig mange av!

 

Spilte også mye med andre venner som hadde Nintendo og Xbox, og PC gaming med Empire Earth, Age of Empires og Populus The Beginning var de mest populære. Etterhvert kom PS2 inn i bildet og klassikerne der ble ihjelspilt. Gikk mye i Fifa, Need for Speed, Rachet & Clank m.m. Deretter begynte jeg på ungdomsskolen i 2004, og da kom CS og WoW inn. Etter WoW datt fra hverandre for meg etter 3-4 år, har jeg interessert meg mye mer i spill generelt og spiller det meste som kommer ut i dag. Leser også daglig i spillaviser og den slags.

Spill har betydd ufattelig mye og jeg har hatt det så utrolig mye morsomt gjennom åra. I motsetning til mange andre i min krets har ikke film og TV vært så artig for min del, det er først de senere åra jeg har begynt å se på serier som Game of Thrones, Breaking Bad og The Walking Dead. Og ikke minst fotball, men ellers har spill vært kjerneunderholdning for min del.

Endret av donJonazo
Lenke til kommentar

 

Det same tenker eg, men har inntrykk av at ein del meiner spel er noko ein "burde slutte med" medan film, TV, bøker eller andre ting er "greit" uansett alder. Rart det der, men dei om det!

 

25 her og!

Er nettopp det.

 

Ingen synes det er rart å samles til en filmkveld, men de synes at ideen om folk i 20-30 årene som LANer er absurd.

 

Begynner å bli mer akseptert dog.

Lenke til kommentar

Er nettopp det.

 

Ingen synes det er rart å samles til en filmkveld, men de synes at ideen om folk i 20-30 årene som LANer er absurd.

 

Begynner å bli mer akseptert dog.

 

Får å svare her. Jeg og noen andre skal GTAV Lan PS3 fra og med idag, alder ingen hindring. Alderen min er 28 innen dette året er ferdig. Spilling dør ikke hos meg, den lever i beste velgående.

Lenke til kommentar

Ble 27 i år her.

Vil vel si film interessen har blomstret litt mer og spill interessen jekket seg litt ned iforhold til tidligere.

Spillsmaken har også til en viss grad endret seg. Spilte mye singelplayer spill opp til 17-18 års alderen, deretter tok online over i stor grad. Nå har det blitt mer singelplayer spill igjen, som the last of us o.l . Har kanskje noe med at interessen for film og drama har økt igjen.. Men nyter selvsagt en del online spill fortsatt, men venter litt på et spill som kan ta over stafettpinnen etter socom/wow/css.

Lenke til kommentar

44... and still playing.

I singleplayer spill går det mye i strategi og rollespill. I FPS spill ender jeg ofte opp med å spille sniper eller en form for support da reaksjonsevnen ikke er like kjapp i nærkamp som før.

 

Jeg har null interesse for 'filmspill' og quicktime events. At folk blir så hypa av spill som Last of Us skjønner jeg ingen ting av, alt jeg så var en korridor shooter med story elementer.

 

Jeg forakter spill som tar fra meg kontrollen over charactheren i enkelte situasjoner. Im looking at you Deus Ex. Spill som absolutt skal tvinge deg inn situasjoner for at de vistnok har en bra story som du absolutt må delta i.

 

Skyrim ble ikke bra før jeg droppa main storyen og etter start introen stakk en helt annen retning og utforsket verden. Og bare gjorde det jeg følte for. Det samme gjorde jeg med Morrowind, Oblivion, fallout 3 og Fallout new vegas.

 

MMORPG er det slutt med forøyeblikket, har spillt en rekke mmos opp igjennom åra og med world of warcraft expansionen Burning Crusade ble det merkbart mindre og da wrath of lich king kom og innførte easy mode på alt så droppa jeg det. Everquest Next blir nok kanskje en mmo jeg kommer til å teste, liker veldig godt at man kan herje med terrenget.

 

Når det gjelder online spilling går det mest i War Thunder, Planet side 2 etter at jeg ble lei av world of tanks.

 

Kjøper ofte inn eldre spill jeg har spillt før og koser meg like mye med dem enda. En av fordelene med å vokse opp uten super grafikk er at man bryr seg fint litt om den gamle grafikken. En av bakdelene er at noen ganger er bruker grensesnittet tungt å få inn i fingrene igjen.

 

Jeg er nok en pcgamer til the bitter end. Men en konsoll spiller blir jeg aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...