Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Frps oppslutning faller hele 3 prosentpoeng fra valgresultater, viser fersk måling. Partiet får støtte fra bare 13,3 prosent av velgerne i den nye målingen. Velgerflukten kommer fram i en meningsmåling utført av TNS Gallup for TV 2, som ble offentliggjort samme kveld som Fremskrittspartiet presenterer sin regjeringserklæring sammen med Høyre mandag kveld. ..................................................................................... Høyre går på sin side fram 0,5 prosentpoeng til 27,3 prosent. Partiet er størst blant de yngste velgerne, og beholder 91 prosent av dem som ga sin støtte til partiet 9. september. Samtidig går Arbeiderpartiet fram 2,6 prosentpoeng til 33,4 prosent. Les også Tidenes blåblåmandag Etter liberalisering for proffboksing, snøscooter og Segway, blir det kveldsåpent på Vinmonopolet? I kveld kommer den blåblå regjeringsavtalen. I åttetiden i kveld kan tv-seerne velge mellom «Jakten på kjærligheten» fra TV 2, «Hva har du i bagasjen, Egor?» på NRK eller kombinasjonen «Jakten på ansvarligheten» og «Hva har du i bagasjen, Erna?» fra Sundvolden. Har Sv effekten allerede startet for FrP? Hva skjer med Høyre når de ikke får oppfylt alle sine populistiske løfter (med vag finansiering) i regjeringsplattformen, men kun står igjen med symbolpolitikk? Lenke til kommentar
Populært innlegg Zepticon Skrevet 8. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2013 Så opptatt som du er av FRP så skulle man jo tro du faktisk stemmte på dem.... 23 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Tja, vi får se om 4 år. Men FrP har jo tradisjonelt sett vært et opposisjonelt parti, som kun "klager". Kan hende at de da mister velgermasse når de må skifte retorikk nå som de er i regjering. Men jeg tviler på at de vil ende opp som de mindre partiene, dog så har FrP allerede mistet mange stemmer (hadde jo nest mest plasser på Stortinget etter valget i 2009) så kan jo hende at tedensen fortsetter. Håper derimot at de vil vokse under regjeringsperioden, ettersom at den norske befolkningen vil se at Blå-blå politikk er bedre enn rød-grønn Endret 8. oktober 2013 av ThaHoward Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvem bryr seg om diverse målinger få dager etter valget? (Annet enn de som blir grinete og sure fordi de ikke fikk viljen sin i valget..) 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Så opptatt som du er av FRP så skulle man jo tro du faktisk stemmte på dem.... Nei, men får de og Høyre til alt de lover i regjeringsplattformen skal du ikke se bort fra at jeg stemmer blått ved neste korsvei. Jeg har imidlertid svært dårlig erfaring fra kommunepolitikken: Fra asken til ilden - et eksempel på borgerlig politikk etter siste kommunevalg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Håper derimot at de vil vokse under regjeringsperioden, ettersom at den norske befolkningen vil se at Blå-blå politikk er bedre enn rød-grønn Tiden er som nevnt fasiten. Ibsen sa: Evig eies kun det tapte. I forbindelse med Kristin Halvorsens løfte om å fjerne fattigdommen med et pennestrøk kan det omskrives til Evig eies kun et brutt løfte. Jeg personlig mener det vil ble flere med de blåblå enn med de rødgrønne, ikke minst fordi de er en mindretallsregjering. Hvem bryr seg om diverse målinger få dager etter valget? (Annet enn de som blir grinete og sure fordi de ikke fikk viljen sin i valget..) Jeg har det utmerket og får bedre privatøkonomi om de holder løftene sine. Om det er best for landets økonomi er et annet spørsmål. Endret 8. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Tiden er som nevnt fasiten. Ibsen sa: Evig eies kun det tapte. I forbindelse med Kristin Halvorsens løfte om å fjerne fattigdommen med et pennestrøk kan det omskrives til Evig eies kun et brutt løfte. Jeg personlig mener det vil ble flere med de blåblå enn med de rødgrønne, ikke minst fordi de er en mindretallsregjering. Legg merke til symbolet i enden av teksten Men ja, det er sant det du sier. Men nå har også FrP langt mindre hårete løfter, og som faktisk er gjennomførbare. Og SV hadde jo også 8 år på seg til å gjennomføre dette. Og i praksis er det jo flertallsregjering i starten med tanke på alle godbitene Høyre og FrP kastet til Venstre og KrF. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei, men får de og Høyre til alt de lover i regjeringsplattformen skal du ikke se bort fra at jeg stemmer blått ved neste korsvei. Jeg har imidlertid svært dårlig erfaring fra kommunepolitikken: Fra asken til ilden - et eksempel på borgerlig politikk etter siste kommunevalg. Skal ikke så mye til for å klare mer enn den regjeringen de erstatter 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Skal ikke så mye til for å klare mer enn den regjeringen de erstatter Det får tiden vise. Nå er jo dette som forventet en svært upopulær tråd med sin ene stjerne og 2 stemmer. Det tar jeg som et tegn på at Frppppere ikke liker denne tråden. Bra sosialdemokratisk tema med andre ord. Endret 8. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Skal ikke så mye til for å klare mer enn den regjeringen de erstatter Nei, å lage verdens beste land å bo i bør være noe enhver regjering bør klare. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei, å lage verdens beste land å bo i bør være noe enhver regjering bør klare. Det er vel lettere å tape den førsteplassen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Velgerflukt og velgerflukt, fru blom. Med en feilmargin på mellom 1,4 og 2,8 prosentpoeng (størst for de største partiene), er ikke dette akkurat sjokkerende nyheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) 3 Prosent fall for et så stort parti som FrP er nok signifikant. Veldig interessant diskusjon i aktuelt om de blåblås politikk. FrP får ikke fjernet noen bommer så der har de bommet. Endret 8. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Nei, å lage verdens beste land å bo i bør være noe enhver regjering bør klare. Stoltenberg og de rødgrønne har svært lite å gjøre med at norge er verdens beste land å bo i. Det grunnlaget ble lagt for lenge siden Endret 8. oktober 2013 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvor lenge skal vi gå tilbake? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 3 Prosent fall for et så stort parti som FrP er nok signifikant. Som sagt, vi vet ikke en gang at det er 3 %. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Om det er et punktestimat har det en feilmargin. Dermed er et intervallestimat mer presist. Jeg har ikke sett noen gi intervallestimat på meningsmålinger. Dersom signifikansnivået er 97.5 % er det 97.5 % sannsynlig at et intervallestimat dekker 3 % fall. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvor lenge skal vi gå tilbake? Hva med tilbake til da vi fant olje? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Stoltenberg og de rødgrønne har svært lite å gjøre med at norge er verdens beste land å bo i. Det grunnlaget ble lagt for lenge siden Men av hvilket parti? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Hva med tilbake til da vi fant olje? OK, men da spør jeg som neste poster. (Diskusjonen om at det skyldes oljen vil jeg ikke gjenta for n-te gang her inne. Der er mange land som har forvaltet naturressurser dårlig). Men av hvilket parti? Endret 8. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå