Gå til innhold

Hvor bra er forskjellige antivirus-programmer?


Anbefalte innlegg

Få deaktivert McAfee i alle fall (er jo bare søppel uansett). Ta bort Norton også om du ikke har gjort det enda (også bare søppel) og så tester du hvordan det blir da etter en omstart av pcen.

 

En person som sier Norton er bare søppel har vel ikke akkurat kunnskaper til å gi andre råd?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En person som sier Norton er bare søppel har vel ikke akkurat kunnskaper til å gi andre råd?

 

Trolig hadde jeg erfaring med Symantec produkter før du ble født ;) og min erfaring er at de fleste Symantec produktene, og da særlig antivirus del bare er søppel.

Greit at Symantec har kjøpt opp andre selskaper/produkter som ikke er så dårlige (som Ghost f.eks, som jeg brukte lenge før Symantec kjøpte de opp).

 

Programvare som legges på pcer som søppelprogramvare har jeg ingen ting til overs for. Norton og McAfee er like dårlige på dette området.

 

De er vel heller ikke kjent for å lage minnegjerrige programmer, og en kan lett finne programmer som bruker mye mindre RAM enn de to nevnte.

Lenke til kommentar

 

Trolig hadde jeg erfaring med Symantec produkter før du ble født ;)

 

Fantastisk at du tror jeg er ung :) Ta en titt på brukernavnet mitt og prøv igjen. Latterlige herskerteknikker som å si at andre personer er yngre enn deg og ikke har erfaring med noe må du dra lengre ut på havet med.

 

Men måten du svarte på ga meg nok innsikt i deg som person til å skjønne at du ikke vet hva du prater om. Siden 2008 (eller var det 2007?) har ikke Norton vært annet enn et fantastisk produkt som er av de virusprogrammene som bruker minst ressurser.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden 2008 (eller var det 2007?) har ikke Norton vært annet enn et fantastisk produkt som er av de virusprogrammene som bruker minst ressurser.

 

Sorry, men det kan jeg ikke stille meg bak. Norton er blitt bedre på ressursbruk, men tar fortsatt mer enn man burde være villig til å gi.

 

I WIndows 8 trenger du ikke antivirus, Microsoft Security Essentials er integrert (er tatt inn i Windows Defender), og selv om det ikke er det sikreste av alternativene bruker det ekstremt lite ressurser og gir nok beskyttelse for vanlige folk...

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar

 

Fantastisk at du tror jeg er ung :) Ta en titt på brukernavnet mitt og prøv igjen. Latterlige herskerteknikker som å si at andre personer er yngre enn deg og ikke har erfaring med noe må du dra lengre ut på havet med.

 

Men måten du svarte på ga meg nok innsikt i deg som person til å skjønne at du ikke vet hva du prater om. Siden 2008 (eller var det 2007?) har ikke Norton vært annet enn et fantastisk produkt som er av de virusprogrammene som bruker minst ressurser.

Interessant at "eksperten" ikke vet forskjell på antivirusprogrammer og virusprogrammer. Eller var det en ubevisst innrømmelse om at Norton er malware? :-)

Lenke til kommentar

 

Fantastisk at du tror jeg er ung :) Ta en titt på brukernavnet mitt og prøv igjen. Latterlige herskerteknikker som å si at andre personer er yngre enn deg og ikke har erfaring med noe må du dra lengre ut på havet med.

 

Men måten du svarte på ga meg nok innsikt i deg som person til å skjønne at du ikke vet hva du prater om. Siden 2008 (eller var det 2007?) har ikke Norton vært annet enn et fantastisk produkt som er av de virusprogrammene som bruker minst ressurser.

 

Din forbanna kranglefant.

Hvis vi kjører en poll over de mest populære antivirus programmene + norton, vil du se at norton er crap ifølge 95% av brukere på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg er meget godt fornøyd med Kaspersky Pure 3.0! Det har meget god beskyttelse, og merker nesten ikke at det jobber i bakgrunnen. Men det har reddet meg mot mange uønskede virus osv.. Det har også innebygget en meget effektiv banner blokkering som er enkel å bruke.

 

Jeg har prøvd Norton, AVG, AVAST osv før, men er mest fornøyd med Pure 3.0!

Lenke til kommentar

Tja. En ting som sier mye, er at Symantec (Norton) ikke lenger vil være med i AV-comparatives tester:

 

http://www.av-comparatives.org/

http://forum.av-comparatives.org/index.php?page=Thread&postID=3807

I og for seg synes jeg det er litt pussig, såvidt jeg husker kom de best ut for et par år siden, og har vært langt oppe på lista i de siste 2-3-4 (?) åra (om jeg husker rett).

 

Men jeg skyr den som pesten på min egen PC uansett, klarer meg fint uten. Har ikke spesielt god erfaring med Nortons antivirus angående bl.a. ressursbruk. Jeg stoler heller ikke på at de har blitt bedre i den forbindelsen, åltså ressursbruk. Men det er mulig "bedre" betyr litt bedre beskyttelse (inkl. sirups-PC).

 

Lenke til kommentar

 

En person som sier Norton er bare søppel har vel ikke akkurat kunnskaper til å gi andre råd?

Jeg er nå enig med han i det. Norton er bare søppel og da særlig til å betale nesten 400 kroner for en lisens som varer i ett år! Microsoft Security har jeg derimot gode erfaringer med, men det er jo enkelte som også syntes at dette er søppel så det skal ikke være lett. Jeg har i hvert fall brukt Microsoft i 2 år nå og jeg har aldri opplevd noen problemer relatert til selve virusprogrammet eller virus i seg selv.

Lenke til kommentar

Norton og Kaspersky er de jeg har sverget til de siste årene. Jeg er svak for sikkerhetsprodukt som har mer en det tradisjonelle scanneren og beskyttelsen.

 

Nå bruker jeg Bitdefender, og er meget fornøyd med det.

 

De tre jeg nevner her er nok det beste som finnes på markedet idag.

 

PS. At noen mener at Norton er dritt og ødelegger mer enn den gjør gang har ikke peiling. Er nok heller brukeren selv som ødelegger for seg selv ved å tukle for mye med Windows.

Lenke til kommentar

Tenkte å gå for Bitdefender, men så fant jeg ut det var romansk. Nei ellers takk, noen østeuropeisk sikkerhet kan man garantert ikke stole på.

 

Nå har jeg innstalleret MSE, og synes det fungerer fint. Det fant et par virus som Norman ikke reagerte på (Java exploit et eller annet)

Ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...