E_B84 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 For et par år siden kjøpte jeg en usb-dings som skulle gjøre at jeg kunne bruke en PS2-kontroll til å spille på pcen via Ebay.Dette fungerte veldig dårlig i praksis. Finnes det noen som faktisk fungerer?Takker for linker Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Det er sikkert en overgang du kan bruke, men er det ikke like greit å bare kjøpe en XB360-kontroller? Har du en med kabel er det bare å plugge den i, så skal den funke med en gang. Du kan bruke en kontroller fra playstation, men da må du slite med uoffisielle drivere, motionjoy og alt det der. En XB360-kontroller koster ikke stort lengre. Edit: Fant en XB360-kontroller med kabel til kr 240. https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=52A-00005&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=52A-00005 Endret 25. september 2013 av Lykketrolling Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ts, jeg har tidligere gjort som deg, men emulerte den igjen til en xbox kontroll. Det fungerte ganske bra.Jeg brukte dette programmet http://www.motioninjoy.com/ Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Har også brukt noe lignende tidligere. Har en PS2 kontroller med USB overgang. Brukte da xbox360 controller emulator: https://code.google.com/p/x360ce/ Eneste aberet var at de to analoge knappene foran ikke fungerte, men ellers fungerte det bra. Er en stund siden så kanskje de har fikset på det? Evt kanskje motionjoy er bedre (har ikke testet den). Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 En XB360-kontroller med kabel erbare å plugge i, så fungerer den helt fint med alle knappene, vibrering osv. Just sayin'. Kan være enklere enn å kjøpe et adapter og fikle med alt mulig av instillinger mens man håper noe fungerer. Og btw, en trådløs Dualshock funker dårlig på Windows, selv med motionjoy. Lenke til kommentar
Roadex Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Er det snakk om at PS3-kontrolleren responderer tregere, eller ? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Det har jeg ikke merket. Men det kan oppstå programvaremessige problemer ettersom MotionInJoy-driveren må ta seg litt til rette i Windows for å kunne gjøre jobben. F.eks. sluttet mitt trådløse oppsett for tastatur og mus å funke, og jeg måtte gjøre litt research og fikle litt i kontrollpanelet. Hvis du absolutt ikke vil risikere slikt, så bør du nok heller skaffe en 360-kontroller. Endret 30. september 2013 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Roadex Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det har jeg ikke merket. Men det kan oppstå programvaremessige problemer ettersom MotionInJoy-driveren må ta seg litt til rette i Windows for å kunne gjøre jobben. F.eks. sluttet mitt trådløse oppsett for tastatur og mus å funke, og jeg måtte gjøre litt research og fikle litt i kontrollpanelet. Hvis du absolutt ikke vil risikere slikt, så bør du nok heller skaffe en 360-kontroller. Men hvis tastatur/mus er kablet , skal det kunne gå fint? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Er det snakk om at PS3-kontrolleren responderer tregere, eller ? Jeg slet lenge med å få en trådløs Dualshock til å fungere på PC, men gav opp til slutt. Windows fant den uten problem, men å faktisk bruke den var noe helt annet. Prøve alt mulig fra å oppdatere til de siste driverne, til å prøve motionjoy uten noe som helst hell. Windows klarte rett og slett ikke å reagere i det hele tatt på noe som helst. På det beste ble enkelte knapper registrert, men det var alt. I stedet kjøpte jeg en XB360-kontroll med kabel til tre hundrelapper, plugget den i, og alt fungerte med en gang. Endret 1. oktober 2013 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå