Gå til innhold

Enda en "kjøpe ny iPhone 5s fra USA" tråd :)

a1b2c3d4

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å handle 5s fra USA siden det blir en stund å vente til den kommer til Norge...

Er litt usikker på ang nettverk og hvordan det fungerer.

Hvis jeg kjøper en som er opplåst, vil den da funke med 4G i Norge?

Prøvde å lese litt her: http://www.apple.com/iphone/LTE/ og her: http://www.extremetech.com/computing/166356-iphone-5s-and-5c-the-best-support-for-3g-and-4g-lte-networks-worldwide, men skjønner ikke så altfor mye.

Noen som kan komme med noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer også å kjøpe fra USA.
Har snakket med Telenor om hvilke bånd de bruker på mobilnettet i Norge.

Og har kommet fram til Model A1457.

Da det ser ut som den støtter de frekvensbåndene som brukes til LTE i Norge. (3 og 7)

Er det noen som har peiling som vet om det er riktig?

Og om jeg må gjøre noe annet med telefonen for å bruke den i Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For iPh5 var ulåst modell 1428, som ikke funker på 4G i Europa, men man kunne kjøpe en ulåst Verizon-modell til samme pris, Da fikk man en 1429, som virker på 4G i Europa. Mulig Verizon går for en annen modell enn 1533 for 5S også, men det må man sjekke. Ikke noe krise, den støtter 42 Mbps på 3G også, slik 5 gjorde.

Lenke til kommentar

Spørs hvilken opperatør og abonnement du har.

Selvfølgelig, men er vel ikke det mest prioriterte stedet å bygge ut slike hastigheter.

Jeg skal til USA, og er det mulig og kjøpe en unlocked iPhone 5s i Manhattan ?

Og bruke den på Telenors nett?

Ja, men det blir nok ikke 4G, om du ikke får tak i A1457 modellen... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alle Apple Store selger ulåste iPhone. Reis til New Hampshire eller Delaware og kjøp der dersom du kan, de statene har ikke sales tax. NYC har 8,875%, som kommer i tillegg til prisen du ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sales tax er 7% i NJ. Ville vært USD 749 i NH eller DE. Ikke så mye betydning for en iPhone, men dersom du skal ha en MacBook med retina 15" og max specs kan det være verdt å ta turen.

Lenke til kommentar

Jeg var på Apple store i New York og fikk beskjed om at de ikke solgte unlocked iPhone 5s, bare contact free.

Er det noen som kan bekrefte om det er mulig å få kjøpt seg iPhone 5s i New York som virker hjemme i Norge? Ser på Apple store online at det er mulig å kjøpe telefon som er låst til t-mobile som du kan sette utenlandsk sim i...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...