Gå til innhold

Bildetråd Akamtreff Oslo 15.09.13 - Mathallen, blå, med mere

tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for et trivelig treff i dag; litt regn la ingen demper på fotograferingen.

Post blinkskuddene her.

Det ble jo kjempehyggelig....kan ikke huske jeg har spist så god mat i Oslo heller...der må vi gå flere ganger. Tror det ble en del bra bilder,men det får jeg ikke gjort noe med før jeg kommer hjem.....du manøvrerte alle damene veldig bra tomsi...... :yes:

Lenke til kommentar

Det var _det_ du holdt på med oppi taket der ja. Moor hoppiness IPA gjorde oss ikke noe mindre hoppi i alle fall. Jeg valgte å droppe den måken, men jeg ser du har fått et rimelig perfekt utsnitt her.

Vi kjørte visst med temmelig forskjellig brennvidde (også) på de ringene der. Dermed ble mitt bidrag en smule mer minimalistisk. Jeg burde nok ha blendet kraftig ned for å få litt mer fokusdybde, men det hadde krevd et stativ og det var jo ikke så lett tilgjengelig (måtte ha hentet det fram helt der bak på ryggen). Jeg skal vel ikke være vrangere enn at jeg viser mitt eksempel også.

I ring:

post-166172-0-09701100-1379282377_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her var det mye kreativt. Nyter solen i Trondheim nå.....bikinivær i dag, men skal straks ta fatt på bildene...det ble noen hundrede, (Bokdagene, Bokbloggertreff, Fototreff, Familie osv). Veldig hyggelig å treffe dere....(uansett vær) - og det middags-stedet var jo full klaff.

Et lite stemningsbilde fra Blå foreløpig.....(solen skinner så varmt og fint her hjemme nå, at det må nytes før jeg starter bilde-redigering)

9786585203_e55ac687c3_z.jpg

Lenke til kommentar

k.n.b., flotte strame komposisjoner! Tror ikke jeg hadde funnet på å ta bilder av sneiper, men det ble jo veldig bra.

Tom, fine bilder, liker spesielt de sort-hvite. Bruker du Lightroom når du "lager" disse?

Jorun, hyggelig å möte deg! Herlige fargerike detaljer og "buss"-bildet ble morsomt.

Randi, fine farger og stemning.

Noen av mine (kommer fler etter hvert, kanskje allarede ikveld):

1.

post-178020-0-30204100-1379439695_thumb.jpg

2.

post-178020-0-55547200-1379439391_thumb.jpg

3.

post-178020-0-09864100-1379439400_thumb.jpg

4.

post-178020-0-79141900-1379439411_thumb.jpg

5. Han ble litt overrasket når jeg spurte om jeg fikk ta bilde, men så smilte han og sa ja.

post-178020-0-85755300-1379439421_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mye forskjellig her ja:

Tom - Rundt i ring og ved nr.13 ble veldig bra i sort-hvitt

Knb - Chimping - herlig Picasso-surrealistisk, i ring - ble faktisk pent

Helena - 1 og 5 likte jeg spesielt godt, du greide den siste der mye bedre enn meg - og takk fordi du spurte, jeg slengte meg jo på

Jorun - de to farge graffitiene har flotte farger og veldig fine utsnitt.

Lenke til kommentar

Tom, fine bilder, liker spesielt de sort-hvite. Bruker du Lightroom når du "lager" disse?

Takk. Ja, jeg bruker Lightroom. Jeg har laget en preset basert på Orange filter, men med en del justeringer (bl.a kontrast 33, clarity 25 og mere).

5. Han ble litt overrasket når jeg spurte om jeg fikk ta bilde, men så smilte han og sa ja.

Det ble et flott bilde. Det lønner seg å spørre :)
Lenke til kommentar

Vi kjørte visst med temmelig forskjellig brennvidde (også) på de ringene der. Dermed ble mitt bidrag en smule mer minimalistisk. Jeg burde nok ha blendet kraftig ned for å få litt mer fokusdybde, men det hadde krevd et stativ og det var jo ikke så lett tilgjengelig (måtte ha hentet det fram helt der bak på ryggen). Jeg skal vel ikke være vrangere enn at jeg viser mitt eksempel også.

Jeg synes dette fungerte veldig bra jeg; mye mer drømmende enn min utgave.

JounT: Liker den stramme komposisjonen du har brukt på graffiti-bildene.

RaindA: Bra stemingsrapport fra Blå.

HelenaN: Nydelig spiral i #2. Og #3 gjør seg i sort/hvitt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...