Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Slik uttaler FrPs talsmann seg. FrP forslo folkeavstemning om OL i Oslo. Tybring Gjedde sa i slutten av valgkampen at FrP ville respektere utfallet av folkeavstemningen. Nå, i følge Tv2 Nyhetskanalen sier et FrP bystyremedlem i Oslo at de fortsatt vil kjempe knallhardt mot OL i Oslo. Det vil skje i regjeringen. Jeg personlig har også vært mot et OL i Oslo, men av en helt annen grunn enn FrP. Jeg mener at det burde vært arrangert i Tromsø, men unner selvsagt norske idrettsutøver et OL i Oslo og besøker gjerne arrangementet hver dag. Respekterer FrP folkeavstemninger? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Folkeavstemning er jo bare det første slaget i felttoget som leder til en eventuell ol-avvikling. Så jeg antar at frp ser for seg å bekjempe saken i de neste trefninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hadde støttet FrP om de gikk inn for et OL i Tromsø. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Med "folkeavstemning", er det snakk om heile landet eller kun Oslo, som fekk lov å stemme i går? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Det er nordlendingen og idrettspolitisk talsmann for FrP Øyvind Korsberg som uttaler seg. Han sier at FrP vil kjempe med nebb og klør mot OL (kun i Oslo???). Avstemningen var selvsagt kun blant Oslo folk. Det er jo kun Sp som i dag kjemper for nærdemokrati mot fjernbyråkrati. Endret 10. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det er nordlendingen og idrettspolitisk talsmann for FrP Øyvind Korsberg som uttaler seg. Han sier at FrP vil kjempe med nebb og klør mot OL (kun i Oslo???). Avstemningen var selvsagt kun blant Oslo folk. Det er jo kun Sp som i dag kjemper for nærdemokrati mot fjernbyråkrati. Ja, men uttalelsen frå FRP, var det basert på folkeavstemning i Oslo eller heile Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ja, men uttalelsen frå FRP, var det basert på folkeavstemning i Oslo eller heile Norge? Uttalelsen fra FrPs idrettspolitiske talsmann var basert på resultatet av OL avstemningen i Oslo slik jeg oppfattet det. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Er faktisk glad for at Frp tar denne kampen. Det var flertall imot, om jeg ikke husker feil. Så kom interessegrupper med sine overtalelsesmenn og nå er det plutselig flertall for OL. Ser ikke ut som at folkets stemme betyr så mye for noen. Skjønner ikke at folk er så lette å overtale når det er snakk om over 20 milliarder ++ (estimerte kostnader har en tradisjon å triple seg). Kommer til å være imot OL i Norge, rett og slett fordi det er alt for mye av skattebetalernes penger til å svi bort på en knøttliten minoritetsgruppe av bortskjemte ...pamper, som i noen tilfeller tjener mer på etpar uker enn vanlige folk tjener på et år. Da er jeg heller for å sende en sjekk på noen tusenlapper i posten til de svakeste i samfunnet... Ja til full privatisering av OL iallefall. Ellers er det bare privatisering av profitt og kollektivisering av underskudd. Endret 10. september 2013 av olsen_1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Nå oppklaring på nyhetene. Dersom Korsberg blir kulturminister blir det et fullstendig nei. FrP showet og svarte per spillet er igang. Endret 10. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Da sier vel FRP at de ikke vil ha nettopp den ministerposten, og legger dermed press på samarbeidspartneren for å kompensere det tapet, og få en enda bedre/viktigere ministerpost og talerstol for egen ideologi Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 OL (både sommer og vinter) er nå så kostbart at man rett og slett bare burde bestemt å avholde det på samme sted hver gang Hellas sommer OL Sveits vinter OL Og et spleiselag mellom alle OL nasjonene for å holde anleggene vedlike. Er bare gedigent penge- og ressurs sløseri at hvert enkelt land rundt omkring på kloden hvert fjerde år må bruke 200 milliarder eller noe på dette 4-5 ukers sirkuset. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Da sier vel FRP at de ikke vil ha nettopp den ministerposten, og legger dermed press på samarbeidspartneren for å kompensere det tapet, og få en enda bedre/viktigere ministerpost og talerstol for egen ideologi K Olsen mener at det er passende med 5/6 statsråder for FrP. Siv Jensen uttaler Vi skal i en avklarende drøftelse om mulig regjerings deltagelse. Det viktigste for FrP er det politiske fotavtrykket FrP setter på forhandlingene. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Var FrP for en nasjonal folkeavstemning og/eller folkeavstemningen i Oslo? Og, uten at jeg har lest noen eksakte sitater selv, vil jeg tro at det er fullt mulig å respektere avstemningen i Oslo og likevel si nei til OL --- det går ikke an for en politiker å ikke respektere avstemningen, men enhver politiker kan og bør også respektere det som åpenbart er et rungende nei fra den øvrige delen av Norges befolkning. Personlig er jeg i mot å arrangere et OL her i landet og synes hele Oslo-avstemningen og idrettens bruk av penger til å føre kampanje for OL (ingen førte mot) er direkte forkastelig. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Respektere folkeavstemningen? Du mener slik SP aldri har gjort? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det var på ingen måte overveldende flertall for OL, dette var en veiledende folkeavstemning for å finne ut om Oslo bystyre skal gå videre med å prøve å få til et OL i Oslo. Dette er også en folkeavstemning utsendt av Oslo bystyre og ikke regjeringen på vegne av Oslos befolkning, ikke Norges. Det er derfor ingen automatikk i at regjeringen skal etterkomme 54% av Oslos befolknings ønske om et OL i hovedstaden. Med mindre Oslo kommune har tenkt å stå for finnansieringen selv naturligvis. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Har oppfattet det som at Frp er i mot OL arrangert i Norge i det hele tatt, fordi det er for dyrt. Vi har for mange uløste viktige oppgaver som har skrikende behov for midler først. Endret 11. september 2013 av Delvis Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Vinter-OL er vel en av de få arenaene for kultur der Norge faktisk er i verdenstoppen, så det skulle vel bare mangle at man i Norge ønsker å bruke flere titalls milliarder på å hylle seg selv. På den annen side så skulle det vært interessant å se hvor mye av skatteinntektene våre som blir brukt på narkotikabekjempelse, bistand, byråkratiske vedtak som mangedobler prosjektkostnader etc. Om dette tallet bikker et gitt antall milliarder (som jeg mistenker at det gjør), så kan man jo bare avvikle dette ressursbruket og erstatte det med OL i Oslo. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Tenk så mye glede vi nordmenn får av OL-sirkuset. Skulle bare mangle at vi stiller opp som arrangør noen ganger også. Og sånn generelt er jeg veldig for å bruke penger på kultur. Det synes jeg er viktig. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hvilken glede får "vi nordmenn" av OL-sirkuset? Det handler ikke om å bruke penger på kultur. Man kan sponse festivaler med noen millioner i året. Det er derimot lysår mellom summene vi snakker om. Hva vil kostnadene komme opp i? 50/60 milliarder totalt? På brød og sirkus til folket? Som jeg skrev ovenfor: jeg kan gå med på dette dersom det er snakk om å omallokere ressursbruken fra andre ting, som narkotikabekjempelse, bistand og voldsomme administrative kostnader. Helt greit. Men dersom vi skal gå derfra og til å pøse ut nye milliardsummer på noe sånt så er det bare fjas. La de som vil finansiere dette få gjøre det. Jeg bor såpass langt unna Oslo at jeg i hvert fall ikke er interessert i å betale for at folk skal gå på ski et par tusen kilometer nærmere ytterdøra mi. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Tenk så mye glede vi nordmenn får av OL-sirkuset. Skulle bare mangle at vi stiller opp som arrangør noen ganger også. Og sånn generelt er jeg veldig for å bruke penger på kultur. Det synes jeg er viktig. Vi har hatt det to ganger. Oslo har hatt det og Lillehammer for ikke så lenge siden. Det er for tidlig søke igjen. Nå er det Svenskene eller Finnenes tur først. De har ikke fått hatt det enda. Spesielt Svenskene trenger det for å få en sportslig opptur, de har falt mye tilbake. Vi fikk den oppturen vi trengte pga Lillehammer Ol. Men Norsk vintersport trenger bedre konkurranse fra Svenskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå