Slushy Snøball Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Vurderer å kjøpe meg ATV, eller "4-hjuls motorsykkel" (om dette er riktig navn? . Er 18 år, og fikk lappen i Mars. Står at jeg har for AM og B. Leste på sidene til vegvesenet, og ser at AM begrenser deg til 50ccm slagvolum. Men om man har førerkort B, har man mulighet for å føre noe "kraftigere" ? Vegvesenet sier følgende:Utvidede førerrettigheter i klasse B Klasse B gir også internasjonal rett til å kjøre moped (klasse AM) og 4-hjuls motorsykkel. Er klasse B tatt før 19. januar 2013, gjelder klasse B også for 3-hjuls motorsykkel. Har 3- eller 4-hjuls motorsykkel slagvolum over 125 ccm, kan du trekke tilhenger etter denne hvis dette er godkjent ved merknad i motorsykkelens vognkort. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Personbil+%28klasse+B+og+B+96%29 Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men har jeg mulighet for å føre en ATV med høyere slagvolum en 50ccm selv om jeg fikk førekortet mitt i Mars? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Du kan føre ATV med slagvolum over 50 ccm dersom den er registrert som 4-hjuls motorsykkel. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Piaggio MP3 (3-hjuls MC) har to varianter som har forskjellig bredde mellom forhjulene. Den med størst bredde mellom forhjulene kan kjøres på B-lappen. Hverken ATV eller 3-hjuls MC gir mulighet for å kjøre i kollektivfeltet. (Kun 2-hjuls MC, Elbil, Taxi og Buss) Endret 5. september 2013 av Rune_says Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Min er en 250 cc som er registrert for 2 personer, på hvite skilter aka førerkort klasse B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå