Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

musa gjør som den vil, ikke det jeg vil...


Anbefalte innlegg

Måtte for en ukes tid siden bite i meg alt jeg har av stolthet, og innrømme at gamle-pc'n var utdatert. (6,5 år). Kjøpte ny, med Windows 8, men musepaden gjør ikke som jeg vil. Jeg har vært vant til å kunne tappe med to fingre for å kunne åpne en lenke i ny fane (Firefox). Den funksjonen går ikke på min nye Asus, da det er forhåndsdefinert en mengde sveip og dill jeg ikke skjønner noe av. Tapp med to fingre gjør her det samme som høyreklikk. Må holde ned ctrl og klikke for å få det som jeg mener er midtklikk. Men å bruke to hender for noe som før gikk med en hånd, irriterer meg.

 

Anyway. Kjøpte meg ny mus (Sandstrøm smmp90bkx), Klikker rullehjulet for å åpne lenke i ny fane. Men, på noen nettsider funker det ikke, uansett om jeg klikker venstre, høyre, eller rullehjulet, åpner den lenken i samme fane, som om jeg klikker venstre musetast. Av de nettsidene jeg bruker, har jeg merket dette på aftenposten.no, adressa.no og nettavisen.no. Er det meg, maskina, musa eller nettsidene det er noe galt med? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker Chrome så er det en kjent bug med den. Noen maskinen får denne feilen på utvalgte sider. Jeg fant dessverre ikke noen løsning på problemet, men kan se ut som at det er en relativt ny bug så det er håp for at det fikses i fremtiden. Bare for å sjekke om det er nettleseren så kan du jo prøve en annen.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Dette er riktignok Firefox, og det er faktisk ikke alltid feilen er der, på de nevnte sidene. Skal prøve det du sier om å prøve en annen nettleser. Kan prøve en annen mus også, bare for å utelukke den...

 

MVH

Oldtimer73

(En mann som for lenge siden har bygd sin egen datamaskin, men som har ramla av lasset, hardt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...