Kurio Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Ble tatt langt over fartsgrensen med en lettsykkel med ulike modifikasjoner. Den måtte på kontroll og beisa 54hk på hjula. Jeg har altså begått mye feil, men hvor ille kan konsekvensene bli? Hva blir konsekvensene? Endret 8. august 2013 av Kurio Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Bot, fengselsstraff, og avskiltning er nok ikke mulig. Bot og mulig avskiltning er jo definitiv. Gammel er du? Hvordan har du klart å dra 54hk ut av en 125cc? Spesielt når det faktisk er 54 hk på bakhjulet. (Du skrev i hvert fall lett-sykkel før du endret innlegget ditt) Endret 8. august 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Bot, fengselsstraff, og avskiltning er nok ikke mulig. Bot og mulig avskiltning er jo definitiv. Gammel er du? Hvordan har du klart å dra 54hk ut av en 125cc? Spesielt når det faktisk er 54 hk på bakhjulet. (Du skrev i hvert fall lett-sykkel før du endret innlegget ditt) 16, snart 17. Er en EXC 125 med trangere ventiler og større kammer ++. Og 270 sylinder. Greia er at den har mye mer effekt enn det som er tillatt og man kjørte for fort. Jeg bare lurer på om man snakker om utsetting av bil og slikt, og eventuelt miste kortet for alltid. Lå i en sone som var ganske strak og mmmm.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Vel - Du vil vel først få bot for alt for høy fart. Deretter en bot for trim + at du kjører med høyere effekt en hva som er tillatt for ditt førerkort. I tillegg kanskje en bot fordi sykkelen ikke er godkjent? Jeg er ikke helt stødig på dette, ettersom det inngår i juss. Det du kan gjøre er å lage en tråd i juss-seksjonen, hvor du garantert vil få svar. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) En av tingene som er viktig her er at du gir oss informasjon på hva slags fart du holdt og hvilken fartsgrense det var på stedet. Uten denne informasjonen vil det som kommer frem her av hva som kan være straffen er ren synsing. Endret 8. august 2013 av Hansien Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Holdt du 10km/t over, skjer det jo ingenting., utenom 500 i bot. Holdt du 225km/t i 30 sone, så er det buret. Er jo relevant hvor fort du kjørte. Herregud. Hva angår hk, så kan det jo være alt fra regresskrav fra forsikringselskapet, bot for trim (1000kr/hk?) fra mistet førerkort. Derimto, skal du ha creds for god effekt! 54 på hjulet er jævlig bra for en 125. Drar jo fan ikke det ut av en 250 engang. Endret 8. august 2013 av TomTucker 1 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 La meg si det sånn da, 70 sone og 180 ++. Men det er liksom det at dem ikke har bevis, og saken kan bli henlagt. Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 La meg si det sånn da, 70 sone og 180 ++. Men det er liksom det at dem ikke har bevis, og saken kan bli henlagt. Hadde 130 i 50sone selv for et par uker siden. Både fotoboks og politet. Vel og merke, har de ikke måling, så har de ikke grunnlag for bot. Eneste som da er, er benkinga. Sykkelen din har vel en rundt 15 hk som std. Blir fort et regresskrav og bøter nå. Tror neppe du får så mye, kanskje 5-6 tusen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Så lenge ingen skade er skjedd vil han ikke få noe krav fra forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Du har byttet sylinder, og kjører dermed juridisk sett en (mellom)tung motorsykkel. Du skal dermed i utgangspunktet straffes som om du har kjørt mellomtung motorsykkel uten gyldig førerkort. Utsettelse på billappen kan jeg ikke tenke meg at du slipper unna. Da er politijuristen i særdeles godt humør. Om de har målt deg til 180 i 70-sonen medfører jo det i seg selv tap av lappen. Billig blir det nok heller ikke. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Vanskelig å forklare. Sykkelen skal ikke ha den effekten den har, og oppnår en hastighet som er direkte farlig for en kåt unge på fart. Jeg fikk vite at dem hadde fått meg i 191 eller 193 på laser, men senere fikk man vite at det ikke hadde foregått noen måling og det var bare noe som hadde blitt sagt. Jeg fikk dratt den ut i 210 km/t i siste giret og oppgitt effekt som 54hk oss Statens Vegvesen. Får se hva som skjer, men sånn som det er nå, så har dem ingen bevis for min toppfart, bare effekt og hva den drar ut på sperra. Endret 8. august 2013 av Kurio Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Det er nesten umulig og ungå utsettelse på førerkort til bil om du gjør noe som helst ulovlig på lettsykkel. Venn av meg lå 40 kmt over fartsgrensa med lettsykkel og fikk 6 månder utsettelse på bil. + noen bøter. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) En kompiss av meg kjørte moped med en kompis bakpå uten hjelm og stakk seg unna når han ble vinket inn av en politimann. Politiet hentet han fort inn og tok inn sykkelen til kontroll og kompisen til avhør. Sykkelen hadde effektannlegg og gikk litt over 100. Han sa han ikke så politiet og slapp unna med en bot på 4000-5000 og fikk tilbake førerkortet og mopeden med trimm Endret 8. august 2013 av Rasmus111 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er nesten umulig og ungå utsettelse på førerkort til bil om du gjør noe som helst ulovlig på lettsykkel. Venn av meg lå 40 kmt over fartsgrensa med lettsykkel og fikk 6 månder utsettelse på bil. + noen bøter. Hvis han ble tatt i 40 over og slapp så lett unna må det ha vært på motorvei med 90/100-sone da. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Saken har blitt henlagt grunnet dårlig bevismateriale. Hendelsen skjedde for 2 uker siden. Må betale for effekt-økning, men det er ikke så ille. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Heldig rakker Regner med at du fortsetter med sykkelen? Etter fremvisning altså? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Da har du hatt flaks, mildt sagt! Håper du har tatt lærdom av saken, for det kunne gått veldig mye værre for din del. Ble sykkelen avskiltet etter testen? Endret 9. august 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Jeg har nå klaget på at tralla til Statens Vegvesen viste feil, og at man gjerne vil ha en ny måling. Den er avskiltet, men ikke begjæret. Må betale en viss sum for å hente dem ut. Men selvfølgelig har man klaget på dette og kalt det en unøyaktig måling. Nå står min sykkel helt org i håp om at jeg kan fremvise at den andre tralla viste feil. Jeg må dra til Drammen for dette, siden dem har bare 1 tralle her man bor. Så kan være man slipper unna det og. Så dum som man er, skal man sette på effekt-økningen med engang alt er ferdig. Endret 9. august 2013 av Kurio Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Wow. Snakk om å slippe billig unna. Den der bare godtar du med en gang. Ikke tenk på å prøve å ta det lenger opp i systemet. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Jeg føler at man skal prøve å klage på at den ene trallen viste feil, siden det er en liten sum man skal betale. Det er snakk om rundt 4200 og 3 prikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå