Gå til innhold

Norsk utvandringspolitikk

Grensekontroll  

16 stemmer

1. 1. Er du tilhenger av å styrke grensekontrollene til samfunnets beste?

• Ja
      5
    • Nei
      7
    • Irrelevant, har allerede forlatt riket ;)
      4

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg syns det er en litt ensidig debatt her på forumet om hvor mye innvandring som bør tillates, så syns jeg det er på sin plass å ta opp det mye viktigere samfunnsproblemet som er utvandringen! Norge mister sine best utdannede borgere til andre land som er så frekke å tilby dem høye lønninger og lavere skatter etter at det norske samfunnet har påkostet dem millioner fra fødestue til doktorgrad for så bare bli stående å se på når disse høyt utdannede personene, uten en tanke for samfunnet som har frembrakt dem, forlater Norge for grønnere beitemarker andre steder. Norge blir da sittende igjen med svarteper.

Ifølge SSB flykter tusenvis av etniske nordmenn fra Norge hvert eneste år, bare i fjor var det nesten 10,000 nordmenn som Staten ikke lenger får noen avkastning tilbake for all det godene de har gitt disse utakknemlige menneskene i mange år.

http://www.ssb.no/innvutv/

Hvordan skal Norge klare å holde disse personene igjen her i landet slik at de kan bli nyttige statsborgere som bidrar (betaler skatt) til samfunnet (staten). Det merkes at det er spesielt blandt høyt utdannede at denne flyktningestrømmen er stor, mens blandt lavt utdannede går strømmen andre veien.

Noen er så frekke å påstå at dette skyldes det norske velferdssamfunnet hvor lavt utdannede tjener netto langt over verdenspriser for slik arbeidskraft, mens de høyt utdannede, som betaler regninga for velferdssamfunnet, tjener netto langt under verdenspriser for slik arbeidskraft. Det disse ikke ser er selvfølgelig at velferdssamfunnet er nettopp en mekanisme for å sikre at vi alle er verdt like mye, og at vi alle har det bra, i motsettning til ute i den farlige verden hvor de rike har det bra, og de fattige har det dårlig.

Her må det kraftige tiltak til for å løse problemet, alle som bridrar til samfunnet (er netto skattebetalere) bør ikke tillates å forlate riket ettersom det er ussikkert om de vil vende tilbake. For de som er netto skattemottagere derimot, er utreise intet problem ettersom de alltids vil vende tilbake for å motta mer, og om de ikke vender tilbake innebærer dette en ren gevinst for samfunnet ved reduksjon av skatteutgiftene. Så vi kan konkludere at der nok vil være ett demokratisk flertall for en kraftig innstramning av utreisetillatelser ettersom der er adskjilleg flere netto skattemottagere, enn der er folk som bidrar til samfunnet. Klart disse siste vil muligens mislike reiserestriksjonene, men det ville ikke være demokratisk riktig å la deres egennytte gå foran samfunnets fellesnytte!!

Forslag fremmes dermed for å styrke grensekontrollene for å forhindre at nyttige mennesker forlater riket. Første utkast til løsning:

DDR%20Border%20Fortification%20System%20Diagram.jpg

1. Actual border line

2. Border marker or boundary stone

3. Border column

4. Outer strip (Norwegian territory)

5. Outer anti-vehicle ditch (dug-up road)

6. Expanded-metal mesh fence (single layer)

7. Access gate

8. Double fence (for high security areas) with minefield in between fences

9. Concrete-faced anti-vehicle ditch

10. Control strip

11. Guard patrol road

12. Floodlights

13. Observation tower

14. Observation bunker

15. Command tower

16. Observation tower

17. Dog run

18. Signal fence floodlights

19. Concrete wall adjoining built-up area

20. Signal fence

21. Signal fence gate

22. Entry gate to the security zone

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem tenker du skal vokte grensene?

Jeg ser for meg to mulige alternativer:

1. Trofaste tjenere av den norske Stat som er full og helt avhengige av Staten for sin egen overlevelse, og derfor trolig vil anse det som sin moralske plikt å forhindre at noen nyttige mennesker forlater riket

2. Evt kan man bli enig med nabolandene om at det skal innfører strenge restriksjoner mot innvandring nettopp rettet mot våre nyttige borgere, til gjengjeld vil vi innføre restriksjoner mot innvandring av deres nyttige arbeidere.

Da vil nemlig hverken det ene eller det andre landet bli oppfattet som om de diskriminerer mellom sine egne borgere, hvilket nok kan føre til at herskerne taper noe støtte blandt de få nyttige borgerne. Om derimot nabolandet gjør jobben for oss, kan vi selvfølgelig ikke gjøre noe med det, bortsett fra å gjengjelde med samme mynt og forhindre at deres nyttige borgere slipper inn i Norge. ;)

I was always with him [Jefferson] in his apprehensions of John Bull. ‥Good fences restrain fencebreaking beasts, an preserve good neighbourhoods.
[1815 H. H. Brackenridge Modern Chivalry (rev. ed.) iv. ii. xiii.]http://www.answers.com/topic/good-fences-make-good-neighbours#ixzz2b9DdYpCr Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Elsker debatt-åpninger som sier "første utkast til løsning" - har ikke tenkt mer enn som så, men har håp om at denne litt nye vinklingen i tråden kan gi fremtidige høydare, og muligens (selv om det er farfetched) at man kan ende opp bare litt mer opplyst enn man er

Og for å holde meg on track, har jeg som utgangspunkt at alle kan få reise å ryke så mye de vil

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

snip Nordmenn rømmer landet på grunn av høye skatter (les lave lønninger)

Faktisk jeg skal tilbake til Norge snart og jeg er høyutdannet.

En viktig grunn til at jeg drar tilbake til Norge er norsk høye lønninger, spesielt for nyutdannete. I Norge kan jeg tjene 300K netto per år. hadde jeg blitt i New Zealand ville jeg ha tjent 170K netto. I Kina ville jeg ha tjent 60K og hadde jeg bodd i liberalistiske Hong Kong ville jeg ha tjent 100K. (Hong Kong betaler ikke godt for ingeniører uten erfaring.) Selv i Australia ville jeg ikke ha tjent mer enn 260K i året. Selvfølgelig er kostnadsnivået i Norge mye høyere enn New Zealand og Kina spesielt, men ikke så mye høyere.

Jeg skal etterhvert dra fra Norge, men det er ikke penger som er årsaken til det. Norske lønninger er helt akseptable, selv for høyt utdannete.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forslår at førstepost enten legger opp til en saklig debatt, om det er ønsket, eller at dette flyttes til humor eller en annen egnet kategori.

Jeg foreslår - til tross for at jeg til det kjedsommelige har påpekt at ironi er vanskelig på internett - at vi tillater satire i politikkategorien. Det kan komme god debatt ut av det også.

Det spørs selvsagt om målgruppen ser paradokset...:

:eek:

Litt feil ende av problemet?

Stemte feil, trodde du skrev innvandring:P

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg foreslår - til tross for at jeg til det kjedsommelige har påpekt at ironi er vanskelig på internett - at vi tillater satire i politikkategorien. Det kan komme god debatt ut av det også.

Det spørs selvsagt om målgruppen ser paradokset...:

Geir :)

Det kan komme god debatt ut av det, jeg er bare i liten grad overbevist om at denne spesifikke trådstarteren ønsker noen god debatt...., og ønsker man ingen politisk debatt, så vet jeg ikke om dette forumet er det riktige. Ønsker man det, så kan det være det rette, også om man bruker alternative virkemidler.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som buddhist måtte jeg bare stemme på det siste alternativet. Ikke har hylsteret mitt forlatt denne steinrøysa vår, men mesteparten av bevissteheten vet jeg egentlig ikke hvor holder til, men jeg får kanskje håpe på at det befinner seg i relativ nærhet, og den får ingen tak i, ikke engang jeg

Your mind is free, but your ass is here and belongs to us

;)

Lenke til kommentar

Man har tidligere gode erfaringer med at første utkast til løsning faktisk fungerer utmerket i praksis.

Stort sett vil ingen nyttige borgere rømme landet om man faktisk er villige til å bruke de ressursene som er nødvendige for å løse dette alvorlige problemet som truer vårt velferdsamfunn, samt å straffe hardt de som trosser reglene for emigrering , gjerne dødstraff for uautoriserte forsøk på å krysse grensen.

Her litt mer som bekrefter at denne løsningen faktisk fungerer i praksis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Bloc_emigration_and_defection

Klart hører gjerne flere, eller andre forslag, til hvordan man kan forhindre at de nyttigste borgerne forsvinner bort fra landet og dermed truer hele velferdstaten med tilintetgjørelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er TS også pasifist? Jeg tar mange av postene her av TS som sarkasme, og at han/hun er for fri flyt av alt og alle over alle grenser. Ville han tatt imot Tysklands tredje rikes invasjon i 1940 med roser også mon tro?

Et fritt land er et land som lar borgerne sine reise fritt ut og inn etter eget ønske - samtidig som man beskytter sine innbyggere mot invasjoner og ulønnsom innvandring. Dagens regjering greier dessverre bare å delvis oppfylle friheten for utreise av egne borgere. Hva andre land og deres borgere foretar seg, får være deres anliggende.

Lenke til kommentar

Er TS også pasifist?

Nei, jeg anser at militære styrker trolig vil bli nødvendige for å passe våre grenser og forhindre at Norge blir utsatt for ett "brain drain" som kan legge vår stolte nasjon øde.

"Shoot to kill" -policy mot alle som prøver å forlate riket uten å ha papirene i orden vil ha en god avskrekkende effekt slik at man får minimisert denne kriminelle adferden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...