Gå til innhold

Koble Get box II, stasjonær PC, smart-TV og router i hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

I dag har jeg fibertilkobling rett fra veggen, koblet til en TP-LINK N750 dual router, som igjen er koblet til stasjonær PC via kabel og deler trådløst i leiligheten. Min Panasonic Viera er koblet til PC-en via wifi bl.a. for bruk av Mezzmo mediaserver.

Når jeg straks skal flytte, kommer jeg til å ha trådløst nett via Getbox II (også dual band). PC-en vil stå i en annen etasje og må få nettilgang og kobles til TV via wifi.

Spørsmålet er: Kan jeg bruke routeren min til å motta trådløst nett fra Get-boksen, og samtidig dele innhold fra PC-en med TV-en?

Er det noe spesielt jeg må tenke på i forhold til det oppsettet jeg har i dag?

Eller må jeg gå til anskaffelse av en USB-adaptor (f.eks. denne)?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TL-WDR4300 støtter WDS-bridge. Litt usikker på om man kan koble denne funksjonen mot Getboxen, men uansett så støttes den også av f.eks DD-WRT, hvor man kan sette den opp som klient eller repeater. Det vil gi deg det du behøver.

Har du lenke til en guide/ressurs som kan fortelle meg mer om hvordan jeg skal sette opp nettverket til mitt nye formål?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror jeg heller bare kjøper en enkel USB-adapter til den stasjonære PC-en. Siden TV-en allerede er tilkoblet Get-boksen og fungerer bra, burde det vel være uproblematisk å sette opp Mezzmo-programvaren om jeg får en adapter på plass.

Noen anbefalinger, eller vil det meste fungere bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...