Gå til innhold

Hvilken GPS app benytter du=

Anbefalte innlegg

Som emnet sier...

Skal en kjøretur til utlandet om et par dager og da fungerer ikke min "å så trofaste" google maps så veldig bra lenger...

Lurer derfor på hvilke GPS apper dere sverger til når dere er på tur og evt hvorfor?

Benytter selv iphone men gjør ikke noe om dere benytter andre telefoner da jeg legger merke til at det meste finnes på de fleste plattformer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De beste (og dyreste) er Navigon og Tomtom, og kanskje Garmin når den kommer tilbake. Litt billigere og gode nok for de fleste er Sygic og CoPilot Live (ikke free-versjonen). Alle disse har kartene lagret på telefonen/tablet.

NavFree funker også tildels, men kvaliteten på kartene er svært variabel (bruker OSM - Open Street Map). Den er gratis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis du vil betale synes jeg den beste er Sygic sin - er på tilbud for Europa nå også; http://www.sygic.com/en

Etter å ha testet Sygic Europa er jeg ikke mye imponert. Mange småfeil i appen, og merkelige rutevalg. Den viser lange omveier der jeg er godt kjent, og skal ha meg til å kjøre bil inn på gangveier. TomTom er mye bedre, og er verdt pristilegget imho.

Lenke til kommentar

Mitt valg står mellom Navigon og tomtom til min iphone og ipad. har sett at grensesnittet til Navigon er imponerende men har en vanlig gps fra tomtom men den skal kona bruke. så klarer ikke helt å bestemme meg hvilken jeg skal gå for!!

- Har tomtom gratis kartoppdateringer mens navigon må man betale?

- Hvordan fungerer hd traffic på disse?

- Hvem har beste kart? (norden)

- Noen som har testet navigon panorama view?

- Ser at begge har oppdatert sine apper denne mnd men ingen omtaler på de nye oppdateringene?

Kom gjerne med innspill hva jeg burde velge??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sik jeg tolker specs, må du kjøpe nye kart på Navigon (se kjøp i app-listen). Beste alternativ til TomTom akkurat nå er nok Garmin Western Europe som er satt ned til 420 nå. Her, som på TomTom, er kart inkludert. Hva som er best er smak og behag, begge er gode.

Fordel med Garmin er at den støtter HUD-enheten til Garmin: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/bilnavigasjon/apps-420/frontvisningssystem-hud-/prod134348.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har brukt sygic en del i Sverige og er ganske fornøyd med den :)

Synes den var verdt de kronene jeg brukte på den.

Har også teste Sygic (på iOS), ikke fornøyd. Bugs i GUI, dårlig rutevalg og lite tydelige skjermfarger som ikke kan endres.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...