Gå til innhold

Hva har trening gjort for deg?

Anbefalte innlegg

Inspirert av den legendariske, endeløse tråden på bb.com, syntes jeg det kunne være en god idé at brukerene herfra kunne få dele sine erfaringer med tiden etter de startet å trene. Kanskje kan dette motivere andre som vurderer å ta turen innom treningssenteret.

Noen pointers:

- Behandler folk deg annerledes?

- Hvordan er endringene i din selvtillitt?

- Behandler du andre annerledes?

- Tør du å vise mer av deg selv (både fysisk og sosialt)?

- Hvordan skinner dette gjennom til yrkeslivet?

- Merkbare forandringer i helse og livslyst?

Min personlige erfaring:

I tiden etter jeg begynte å trene, merket jeg først og fremst fysiske forandringer. Kroppen responderte positivt til treningen jeg gjorde, og jeg fikk igjen for alt slitet på treningssenteret i form av muskler. Dette bar over i det sosiale da jeg fikk bedre selvtillitt og dermed turte å gi mer av meg selv.

Jeg ble fortalt av kompiser og venninner at venninnene deres syntes jeg var kjekk, noe som aldri hadde skjedd før. Dette kommer kanskje ikke direkte av treningen, men av den økte selvtillitten som ga meg mot nok til å være meg selv rundt jenter.

Samtidig merket jeg at jenter jeg ikke kjente så min vei og smilte, og også noen som kom bort og tok initiativ til å hilse på meg.

Trening har endret livet mitt på alle måter, og kun til det positive. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å slutte å trene, og angrer på at jeg ikke startet tidligere, men bedre sent enn aldri!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kul tråd!

Jah!

Folk behandler meg med MYE mer respekt. Jeg var før et pinnedyr, men nå er jeg mer en alfa hann.

Jeg har alltid hatt høy selvtillit, så her legger jeg ikke merke til så mye annet enn på damefronten at jeg er mye mer sikker på meg selv.

Jeg skulle ønske jeg sa nei, men det er nok ja. Først og fremst pga. at jeg er mer opplyst når det kommer til ernæring etc. Jeg misliker tjukke folk og jeg misliker når folk nekter å ta riktige valg i livet sitt angående sin egen helse.

Har alltid vært utadvendt så nei sosialt, men fysisk er det veldig gøy å gå på stranden eller i syden :D

Ikke merkbart.

Total forandring i både helse og livslyst!

Jeg spiser veldig mye sunt der jeg før gaflet i meg 1-2 poser med chips til dagen og kanskje 1-2 liter cola til dagen. Jeg føler meg mer positiv og rolig enn jeg var og jo mer innsikt og informasjon jeg tar til meg, jo bedre får jeg det i forhold til helse og ernæring!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Spennende tråd.

Jeg blir ikke behandlet særlig annerledes. Etter at jeg begynte med kampsport for mange år siden har jeg hatt god selvtillitt. Andre har respektert meg, og jeg respekterer i stor grad de rundt meg. Jeg er en ganske stor gutt, så det er heller ikke mange som ypper seg, selv om jeg generelt sett er en ganske rolig fyr.

Videre skjedde det jo store fysiske forandringer det første året. Jeg følte jeg fort ble sterkere, og jeg gikk opp mange kilo, noe andre også la merke til. Jeg fikk stadig kommentarer, og synes det var hyggelig.

Når det kommer til meg og kroppen min føler jeg ikke noe behov for å vise meg frem. Jeg er stolt av kroppen min, og er fornøyd med at den er sterk og funksjonell. Jeg har fått tildelt en sunn og frisk kropp, og har ingenting å klage over.

Det negative er vel at siden jeg begynte med styrketrening har jeg blitt mer selvbevisst og sammenligner meg selv med andre alt for mye. Det er tåpelig, og jeg prøver å slutte med det.

Tidligere jobbet jeg som elektriker, og det er til tider fysisk tungt. Jeg har en morsom sammenligning jeg gjorde. Vi har kabeltromler som jeg i 2008-2009 ikke klarte å løfte over hodet. Det klarte jeg lett som bare det for et halvår siden.

Jeg har også blitt mye mer glad i mat, og mer energisk sånn sett. Jeg trives bedre med min nye kropp, men kjenner at jeg likte meg enda bedre rett under 100kg, er 92kg nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hoho, prøver meg jeg også.

Bestemor synes jeg skal spise mer fordi jeg har blitt magrere (kjekt når jeg er på "bulk"), men jeg merker at jeg ofte blir spurt om å bære når folk skal flytte. Annet enn det så har jeg fått et par komplimenter etter jeg har "deffet" vekk 16 kg de siste månedene; "Shit, når begynte du å trene?"

Jeg vil si selvtilliten min kroppsmessig blir verre og verre. Jo bedre jeg ser ut, jo bedre VIL jeg se ut.

Jeg skal ALLTID bryte håndbak når jeg drikker, og jeg pleier å vinne ettersom jeg er sterk i senene. Altså ikke så mye på grunn av styrketrening.

Jeg tør å gå i tightere klær. Før likte jeg baggy klær, men nå kan jeg godt gå i piquer som er trange rundt bryst.

Igjen; blir oftere spurt om å ta tunge løft.

Før jeg begynte å trene styrke så har jeg trent aktivt langrenn og spilt klubbfotball. Hadde rimelig solid kondis da, og den er helt elendig nå. Kondisjon blir så kjedelig å trene etter man begynner med styrke. Jeg er vel en av dem med minst sykefravær på jobben og har aldri mer vondt i kroppen enn stølhet.

Endret av ryc
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen pointers:

I likhet med Corey så var jeg et pinnedyr og ble herset litt med og de andre følte seg ganske store i forhold til meg. Etter jeg begynte å SPISE og trene så ble de plutselig ganske små, og det merket de selv. Ingen som "prøver seg" lenger liksom. Mer avslappende. Mormor behandler meg annerledes, hun synes jeg spiser for mye og er blitt for stor. Det får hun bare synes :D

Jeg har også hatt ganske stor selvtillit fra før, så merker lite der. Men jeg liker at folk ser på meg med lange øyne eller gir meg komplimenter, det er jo alltid en selvtillitsboost.

Behandler nok ikke andre annerledes nei. Jeg er en grei kar og vil ikke "ta mer sosialt plass" en det som er nødvendig, så jeg er nok ganske lik sånn sett.

Mye lettere å kaste av seg skjorta på stranda nå enn før. Sosialt: se svaret over - jeg er den jeg alltid har vært sosialt sett, men jeg har alltid hatt mye selvtillit og selvironi, så jeg er vel feil fyr å spørre.

Store forandringer i livslyst. Jeg merker at når jeg sitter hjemme og ikke gjør noenting, så blir jeg slapp og trøtt og orker ikke noe heller - det blir en ond sirkel. Når jeg går og trener og har gjort det et par uker har jeg mer energi, har mer lyst å gjøre ting og er generelt i bedre humør rett og slett!

Helsa er jo følgelig bedre, jeg trener jo.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg har fått ut av trening er tretthetsbrudd/stressfrakturer (og alle ordinære brudd har skjedd under en eller annen for fysisk fostring/aktivitet). Så alt i alt har jeg skjønt at trening er negativt og har det helt strålende på niende året uten trening.

Lenke til kommentar

^You're doing it wrong.

Not anymore..

Slik jeg ser det så er det bedre, for meg iallefall, å ikke trene i det hele tatt enn å trene feil og alt det medfører av gipsing og sykmelding etc..

Lenke til kommentar

Not anymore..

Slik jeg ser det så er det bedre, for meg iallefall, å ikke trene i det hele tatt enn å trene feil og alt det medfører av gipsing og sykmelding etc..

Eventuelt kan du f.eks lære deg riktig teknikk og å trene skikkelig så slipper du å bli skadet. Jeg hadde vondt i knær og rygg før jeg begynte å trene. Nå har jeg det helt fint.

Lenke til kommentar

Eventuelt kan du f.eks lære deg riktig teknikk og å trene skikkelig så slipper du å bli skadet. Jeg hadde vondt i knær og rygg før jeg begynte å trene. Nå har jeg det helt fint.

Du kan ha teknikk til du blir blå i trynet, men trener du mer enn beinbygningen tåler, så får du tretthetsbrudd/stressfraktur. Teknikken kan altså være helt perfekt, men du må likevel vite når nok er nok.

Når du da har en sjelden diagnose som medfører skjøre bein og "poor muscle tone" (oversett det den som kan) så kan du ikke bare følge hvem som helst sine råd på hvor mye som er for mye, og å prøve å feile til jeg finner sweet spot er ikke aktuelt når jeg livet ellers er herlig som lat datanerd (som heldigvis ikke står i fare for verken fedme eller diabetes med dagens spis-hva-jeg-vil diett). So what om jeg ikke har sixpack, med 9 kompresjonsfrakturer i ryggen er det faen ikke rart da overkroppen strengt tatt ville vært høyere uten de. Har grei nok kondis uten trening til at jeg kan fint utføre jobb og hverdagens aktiviteter som rengjøring av leilighet, dekkskifte etc.

Lenke til kommentar

Hadde et ønske om å sikte på de jentene som var hakket over meg, men de fant meg ikke interessant siden jeg var for fet. Trening og selvfølgelig kostholds-endringer har gitt meg mye bedre helse, en mer positiv væremåte, overskudd i hverdagen, blitt kvitt angst og depresjoner og ikke minst en ny flott kropp jeg er stolt av. For et år siden fikk jeg min første kjæreste, noe jeg aldri trodde skulle skje. long story short så ble det brått slutt siden jeg var virgin og noob.

Jeg føler at trening hjelper mot alt og jeg kommer ikke til å avslutte det før jeg ligger i kista.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke behandlet særlig annerledes.

Jeg har fått tildelt en sunn og frisk kropp, og har ingenting å klage over.

Det negative er vel at siden jeg begynte med styrketrening har jeg blitt mer selvbevisst og sammenligner meg selv med andre alt for mye. Det er tåpelig, og jeg prøver å slutte med det.

Jeg føler ca dette.

Lenke til kommentar

Nei

Ikke relatert til trening

Til en viss grad, folk jeg vet har utfordringer fysisk har jeg nå mer respekt for

Ikke relatert til trening

Kan ikke merke noe

Det er her jeg har merket mest. Jeg sover bedre og har astma som er forbedret etter jeg begynte å trene.

Videre kunne jeg stå å fiske i et kvarter før det begynte å gjøre vondt i korsryggen, etter at jeg begynte å trene markløft merkes ikke dette lengre.

Lenke til kommentar

Går ikke opp i vekt/har stabilisert vekta selv om jeg spiser masse drit og er generelt lat og sitter på ræva foran PC-skjermen.

Spørsmålene ellers? Nei til alt. Eller, jeg merker at litt flere jenter enn før slenger et blikk i min retning (fra null til noen få), men jeg går alltid ut i fra at det har med klesstilen min/yrket mitt å gjøre enn noe annet.

Lenke til kommentar

Nei

Til det bedre

Nei

Ja

Positivt

Ja

Jeg kan ikke se noe negativt med å trene, begynte sent selv men som TS sier bedre sent en aldri..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...