Gå til innhold

Hva er best av Youtube og Spotify når det kommer til musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dere så fornøyd med noe som bare koster penger? Når dere kan få det gratis på en kanal som heter: *Trommevirvel* Youtube.

Youtube er en elendig kanal for å konstant høre på musikk. Ikke bare er det slitsomt å lage spillelister, det er også laber kvalitet, og hovedsaklig videoer som vises der. Det er også veldig populært med restriksjoner basert på hvor man bor.

Spotify har selvfølgelig lokasjonsrestriksjoner, men det er superenkelt å lage spillelister, du kan spille musikken hvor enn du bare vil (så lenge du har noe som kan spille det, som en mobil), og musikkvaliteten kan være veldig god. Og for en hundrings i måneden, er det harmløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvaliteten på musikken på Youtube er dårligere enn Spotify? Dette bekrefter bare at Spotify har gode markedsførere som får deg til å tro det. Gratulerer. Så klart er kvaliteten variabel på Youtube, noen sanger har dårlig kvalitet, andre hører du bra. Noen videoer har dårlige pixler, andre rene. #Fact.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe jeg tror, det er hvordan sangene kommer på Youtube.

 

1. Mesteparten av musikken jeg hører på, blir ikke lastet opp av musikkselskapene på Youtube. Derfor er kvaliteten variabel.

2. Kvaliteten på Youtube må jeg selv stille på max for hver enkelt video.

3. Det krever større bredbåndsakapasitet å laste ned en 1080p video enn å laste ned HD lyd via Spotify. Youtube-musikk vil derfor kunne påvirke min egen nedlastning av andre ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke å nevne at du kan laste ned musikk du kjøper i super kvalitet helt enkelt og ikke minst lovlig fra Spotify, mens på YouTube må du installere et nedlastingsprogram, så må du installere et program som kan konvertere filen (programmet som laster ned kan naturligvis også gjøre dette, men som regel må man betale i dyre dommer til en tvilsom kilde). Noe som IKKE er lovlig.

 

YouTube fungerer best for å se videoer (når de er tilgjengelig i Norge, that is), Spotify fungerer best for å høre på musikk. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Youtube er gratis, og i forhold til gratishet: Best.

 

Nå er det ikke sånn at gratis og tungvindt er noe alle foretrekker når det koster en hundrings i måneden å bruke Spotify. I tillegg kan man laste ned spillelister på telefonen, vel verdt pengene for min egen del hvertfall.

Lenke til kommentar

Man må ha Spotify Premium for å få tilgang til 320 kbps, ellers er det 160 kbps. Dette er latterlig lite. Jeg holder meg til 1411 kbps. Selv på mine små PC-høytalere hører jeg enorm forskjell.

 

Streaming er rett og slett for dårlig enda. Mp3 burde vært gravlagt for rundt 10 år siden.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Veit ikke, men det var uansett ikke poenget. 320 kbps er alt for dårlig. Mp3 funket på slutten av '90-tallet, og på starten at '00-tallet, men er nå avleggs. Den eneste grunnen til at vi brukte mp3 var for å få plass på minidiscer og tidlige mp3-spillere med lav lagringskapasitet. Dette trenger vi ikke lenger.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...