Gå til innhold

Nok en dårlig deal (deal.no a.k.a Mamoz.no & Webhandel.no)


Anbefalte innlegg

Krangler med deal.no om hva som er en fair deal…

 

Dette er saken:

Jeg bestilte et kamera på mamoz.no. til kr 4350,-

Etter 8 dager fikk jeg mail fra deal.no om at de ikke vil levere kamera da "produktet er utgått til den prisen".

(mamoz.no, deal.no og webhandel.no viser seg å være samme butikken…)

Jeg svarer at det er et forhold mellom dem og leverandøren, ikke meg og dem.

Jeg får da et tilbud om å kjøpe kameraet for 5685,- (altså mer enn 30% høyere pris enn det jeg bestilte det for), noe som deal beskriver som "et meget fair tilbud".

Hva synes dere? Er dette en fair deal? Eller bør jeg ta saken videre til forbrukertvistutvalget el.l?

 

Mail #1 (fra deal)

 

  Vis skjult innhold

 

 

Mail #2 (fra meg)

 

  Vis skjult innhold

 

 

Mail # 3 (fra deal)

 

  Vis skjult innhold

 

 

Mail # 4 (fra meg)

 

  Vis skjult innhold

 

 

Mail # 5 (fra deal)

 

  Vis skjult innhold

 

 

Mail # 6 (fra meg)

 

  Vis skjult innhold

 

 

 

Mail # 7 (fra deal)

 

  Vis skjult innhold

 

 

 

Mail # 8 (fra meg)

 

  Vis skjult innhold

 

 

 

Mail # 9: venter fortsatt på svar...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Alt-Ctrl skrev (På 29.6.2013 den 16.09):

De stikkene hans i slutten av de to siste mailene synes jeg er veldig uprofesjonelt.

 

Useriøst.

 

Du mener disse setningene vil jeg tro: "Men da får vi fortsette diskusjonen i august når jeg er tilbake" og "Er ikke det nok, så avslutter jeg saken fra min side her nå."

 

Han har gjort alvor av de også: jeg ikke har hørt noe fra dem på 10 dager nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skulle akkurat til å kjøpe en ruter fra deal.no. Takk for dette, da kjøper jeg den heller dyrere et annet sted :-)

 

Prøv seriøst å få kontakt med noen andre i kundeservice, med f.eks å ringe inn, da må jo nesten noen andre enn han på ferie ta telefonen

Lenke til kommentar
  Nnders skrev (På 29.6.2013 den 16.21):

Du mener disse setningene vil jeg tro: "Men da får vi fortsette diskusjonen i august når jeg er tilbake" og "Er ikke det nok, så avslutter jeg saken fra min side her nå."

 

Han har gjort alvor av de også: jeg ikke har hørt noe fra dem på 10 dager nå.

 

Du får sende mail med link til denne tråden. De har tydeligvis mistet potensielle salg. Jeg var ikke klar over at de har slik dårlig kundeservice, kommer definitivt ikke til å handle fra de nå.

Lenke til kommentar
  fwj__ skrev (På 29.6.2013 den 14.29):
Man holder seg unna tullebutikkene Deal.no, Amentio, Mamoz, Proshop, Pixmania.......

Jeg ser dette innlegget har fått mange plusser, men vil bare si at jeg mener det er bedre for oss forbrukere å lære disse på den harde måten hvordan norske lover skal følges. Alle slike saker bør tas videre til forbrukerrådet og eventuelt forbrukertvistutvalget så de lærer av sine feil og kan rette seg etter det. Det er mye bedre enn at antallet nettbutikker i denne sjangeren stadig skal skrumpes inn (nedleggelser og oppkjøp). Vi trenger de små og mellomstore utfordrerne. De må bare lære seg lover, regler og god forretningsskikk bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  Simen1 skrev (På 29.6.2013 den 21.39):

Jeg ser dette innlegget har fått mange plusser, men vil bare si at jeg mener det er bedre for oss forbrukere å lære disse på den harde måten hvordan norske lover skal følges. Alle slike saker bør tas videre til forbrukerrådet og eventuelt forbrukertvistutvalget så de lærer av sine feil og kan rette seg etter det. Det er mye bedre enn at antallet nettbutikker i denne sjangeren stadig skal skrumpes inn (nedleggelser og oppkjøp). Vi trenger de små og mellomstore utfordrerne. De må bare lære seg lover, regler og god forretningsskikk bedre.

 

Takk!

 

Aldri skjønt hvordan man kan hate en nettbutikk fordi andre har opplevd noe negativt ved dem. Greit å si fra om at man opplevde det og det, men ærlig talt :p

Lenke til kommentar
  DuraN skrev (På 29.6.2013 den 21.58):

Aldri skjønt hvordan man kan hate en nettbutikk fordi andre har opplevd noe negativt ved dem. Greit å si fra om at man opplevde det og det, men ærlig talt

Kunne dratt en haug med sammenligninger her (typ. Hitler, osv), men holder meg for god til det. Jeg mener slike innlegg som dette er viktige, da det setter fokus på butikkens dårlige service. Dersom alt dette hadde forblitt "personlige samtaler", hadde jo ikke slike episoder hatt noen innvirkning på bedriften. Denne tråden fungerer dermed både som en advarsel til kunder, og et varsel til bedriften om at noe må gjøres for at ikke renommeet deres skal gå rett i dass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  Leakim1991 skrev (På 30.6.2013 den 0.45):

Kunne dratt en haug med sammenligninger her (typ. Hitler, osv), men holder meg for god til det. Jeg mener slike innlegg som dette er viktige, da det setter fokus på butikkens dårlige service. Dersom alt dette hadde forblitt "personlige samtaler", hadde jo ikke slike episoder hatt noen innvirkning på bedriften. Denne tråden fungerer dermed både som en advarsel til kunder, og et varsel til bedriften om at noe må gjøres for at ikke renommeet deres skal gå rett i dass.

 

Takk for det for at du holdt deg for god til å sammenligne meg med Hitler iallefall...

 

Dessuten feiltolker du meg. Greit nok at man velger å ikke handle på en butikk mange har negative erfaringer med. Det er jo normalt. Men det er skremmende mange her inne som stoler blindt på forumpostene her inne, og etablerer et slags hat mot enkelte nettbutikker. Er bare å lese en av de lengre trådene så skjønner du fort hva jeg mener.

Lenke til kommentar
  Alt-Ctrl skrev (På 29.6.2013 den 17.56):

Du får sende mail med link til denne tråden. De har tydeligvis mistet potensielle salg. Jeg var ikke klar over at de har slik dårlig kundeservice, kommer definitivt ikke til å handle fra de nå.

 

Done! Sendte mail med link på lørdag. Ikke hørt noe fra de ennå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestillte et kontrollerkort 16 juni hvor det stod at det var eksemplar på lager hos leverandør. Bestillte med kort pengene ble trukket og sitter fremdeles og venter. Ser nå på sidene deres at kortet som jeg har bestillt er bestillingsvare og kan tidligst leveres 14 august. dvs 2 mnder... Tror jeg vil ha pengene mine tilbake gitt. BTW har også sendt purre mail som selvfølgelig IKKE er besvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...