Gå til innhold

Hvilken er den beste tableten du vet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surface RT er min store favoritt til nå. Etter å ha testet ut 5 forskjellige Android tab, deriblandt Note 10.1

 

Det jeg liker best med Surface er hvor enkelt ting fungerer.

USB funksjonaliteten, plugger bare i f.eks kamera, legger inn bilder, evt overfører dem til server via nettverket, uten bruk av ekstra programmer eller slikt tøv

Nettverksskrivere fungerer 100% uten noe krøll, de ligger klar med en gang du har logget det på nettverket, og fungerer som en drøm.

Touch Cover, beskytter skjermen, og fungerer bra som tastatur.

 

Bruker min mest i skrivebordsmodus med blåtann mus, fungerer som en drøm, som å sitte på PC. Men selv uten mus fungerer det meget bra.

Er rett og slett et helt herlig nettbrett.

Office pakken er genial, bruker den mye, både Word og Excel.

 

Dette nettbrettet er etter min mening veldig undervurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har likt Nexus 7 siden jeg kjøpte den. Den er liten og hendig, gir mye ytelse for pengene (hvertfall under release) og har gjort jobben sin veldig bra.

 

Men jeg snuser litt på Xperia tablet Z som har mer funksjoner og bedre skjermoppløsning. Blir vel ikke med det første, men en dag blir det nok ny. :)

Lenke til kommentar

Må være enten Nexus 7 eller iPad mini, noe større eller dyrere ville jeg ikke hatt. Nexus 7 er rimelig, kraftig, fleksibel og får plass i innerlomma, mens iPad har tilgang på mer programvare, har et noe mer pålitelig operativsystem og et mer surfevennlig format.

Lenke til kommentar

Nå har jeg både Samsung Galaxy Tab 10.1 og iPad med retina skjerm. Av de to har jeg best brukeropplevelse med iPad egentlig rett og slett fordi skjermen er vesentlig bedre og batterikapasiteten er fantastisk i forhold til Galaxyn. Riktig nok er den 2 år gammel nå tror jeg mens iPaden er 1 år gammel.

 

I tillegg synes jeg App Store har et bedre utvalg av apper og den slags samtidig som jeg liker Galaxyn også og spesielt sammen med Chameleon launcher. Nå har dama kjøpt deg iPad mini og det blir nok 7-8" på mitt neste nettbrett også da jeg synes det er en mye mer brukervennlig størrelse når man er på farten da jeg ikke bruker det så alt for mye hjemme bortsett fra når jeg er på dass :huh:

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Forresten, en ting som kanskje er verdt å nevne: Tenk hardt og lenge på om du vil ha 3G. Jeg kjøpte min Nexus 7 uten, tenkte jeg like gjerne kunne spare 500 kroner, ville vel mest bruke den på wifi uansett, og kunne jo bare bruke tethering på telefonen. Vel, ekstra SIM er ganske rimelig, datatrafikk blir bare billigere, og tethering tar et øyeblikk å sette opp og eter batteri. Skulle jeg kjøpt nytt nettbrett nå hadde det definitivt blitt et med plass for SIM.

Lenke til kommentar

Jeg vil bruke den som GPS, og for å få GPS-antenne må du vel kjøpe 3G-versjonen?

Tror i hvert fall at iPad er sånn.

 

Jeg drømmer som sagt om en Xperia Tablet Z med sjøkart til båten.

 

 

Wifi-utgaven er sikkert grei for de som kun bruker tableten mens de sitter på dass. Jeg vil ta den med ut i båten, på hytta osv.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg vil bruke den som GPS, og for å få GPS-antenne må du vel kjøpe 3G-versjonen?

Tror i hvert fall at iPad er sånn.

 

På iPad er det sånn. Når det gjelder Android må alle enheter leveres med GPS for å få lov til å bruke Google Play, så det er en tilnærmet selvfølge.

Lenke til kommentar

Delt førsteplass mellom IPad 4 og Galaxy Note 8. Det beste fra to verdener Ipad trenger ikke noe beskrivelse, Galaxy Note 8 med den fantastiske S pennen og dens muligheter, 12 timers batteritid, nydelig skjerm, mye krefter i raske prosessor og godt med ram, lett som en knappenål og Samsungkvalitet hele veien dette er nok favoritten om dagen. Synd det er litt dyrt da mange ikke tar seg råd til dette fantastisk brettet.

Lenke til kommentar

Google Nexus 10 og Microsoft Surface Pro (ikke RT) er gode, men dyre tableter. Med disse får du mest for pengene. Er ikke fanboy eller noe, men ikke kjøp ipad, ipod eller iphone om du ikke planlegger jailbreaking. App Store har mye værre utvalg (dette er ikke noe jeg bare sier) enn Google Play. Bruker du emulatorer på farten, er det bare å glemme ipad. Har ikke prøvd Microsoft-markedet ennå, (men jeg har testet windows 8 i et års tid og er svært fornøyd) men med pro-versjonen av av Surface kan du bruke gode gamle Windows-programmer, som det er desidert best utvalg av.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Er nok dårlig med emulatorer på iPad, men på den annen side er det flere gode kommersielle titler, om man bryr seg om sånt. Kan også være verdt å nevne at Apple faktisk har en sjappe som fungerer greit i Norge og, mens Google fortsatt somler med å tilby musikk, filmer og bøker her i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...