Gå til innhold

Vi er ikke et borgerlig parti. Borgerskapet har ikke vi hørt til.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hørte jeg riktig på slutten av dagens dagsnytt 18.00 sending?

KrFs leder, Knut Arild Hareide sa:

Jeg liker ikke ordet borgerlig. Vi er ikke noe borgerlig parti og har ikke tilhørt borgerskapet. Vi er et sentrumsparti

Men partilederen vil bidra til å felle den sittende regjeringen og i konstruktiv opposisjon eventuelt støtte en blå blå regjering.

Man skal høre mye før ørene detter av. Norsk sentrum er altså ikke lenger borgerlig i følge Hareide.

Er Sv nå i prakis et mer borgerlig parti enn Krf?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i termer som borgerlig, høyre, venstre, sentrum, sosialistisk, liberalistisk, etc. Tidvis overskygger det fullstendig hele den politiske debatten, og trekker oppmerksomhet bort fra den faktisk politikken. Kan liksom ikke se hvordan den semantiske krangelen skal føre til noen form for problemløsning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i termer som borgerlig, høyre, venstre, sentrum, sosialistisk, liberalistisk, etc. Tidvis overskygger det fullstendig hele den politiske debatten, og trekker oppmerksomhet bort fra den faktisk politikken. Kan liksom ikke se hvordan den semantiske krangelen skal føre til noen form for problemløsning.

Problemet er vel at vi om fjerner alle de store ordene og diskusjonene rundt dem så sitter vi kun igjen med to egentlig alternativer å velge mellom, - hvor politikken er 99% lik, men vi kan bestemme om vi vil betale pittelitt mindre for bensinen og få pittelitt mindre pensjon eller ha det som i dag.

En valgkamp uten store ord vil fremstå som naken og uengasjerende, nettopp på grunn av mangelen på valg i de store prinsipielle spørsmålene. Hvem vil konfronteres med at hvem du stemmer på betyr like mye i praksis som hvilke tall du skriver på lotto-kuppongen?

Endret av aagmed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...