Zeph Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei! Forumet er i stor grad drevet av frivillige, og fra tid til annen er det behov for nye brukere i staben vår. Vi er for tiden på leting etter brukere som har lyst å gjøre en innsats for å holde kvaliteten på forumet oppe. I utgangspunktet er det mest aktuelt for nye kandidater å få en veilederstilling, men gode søknader fra erfarne brukere kan gi moderatorstilling med en gang. Vi har for tiden et fokusområde som vi ønsker at nye veiledere og moderatorer skal prioritere: Splitte ut diskusjoner til nye tråder Forbedre trådtitler Finne frem godt foruminnhold som kan promoteres Det er mange og store samletråder på forumet, og vi har en målsetning om å få flere av diskusjonene som foregår i de trådene over i egne tråder. En stor samletråd er vond å søke i og umulig å få oversikten over. Vi ønsker at nye veiledere som er aktive i denne type tråder skal gjøre en jobb for å splitte ut diskusjonene. Det er for eksempel mye diskusjon rundt de nye spillkonsollene som kommer senere i år, der mange av innleggene ligger i samletråder. Hvordan søke: Søknaden sender dere ved å opprette en tråd i kategorien: "Søknad om å bli veileder eller moderator". Øverst i denne kategorien ligger all nødvendig informasjon. Det er viktig å lese dette før dere søker, for at vi skal få den informasjonen vi har bruk for. Da slipper vi å etterspørre for mye i etterkant. Svar i tråden eller ta kontakt over PM dersom du har spørsmål. Vi håper å se mange gode søknader! 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Gjett hvem som er totalt uønsket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Behring Breivik ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det er bare regimet som forstår budskapet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Nja... ikke undervurder fotfolket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Savner dere folk i alle forumdelene er enkelte steder mer trengende enn andre ? Poenget er vel at forumet er så vidtgripende at alt neppe passer for alle. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei! Forumet er i stor grad drevet av frivillige, og fra tid til annen er det behov for nye brukere i staben vår. Vi er for tiden på leting etter brukere som har lyst å gjøre en innsats for å holde kvaliteten på forumet oppe. I utgangspunktet er det mest aktuelt for nye kandidater å få en veilederstilling, men gode søknader fra erfarne brukere kan gi moderatorstilling med en gang. Vi har for tiden et fokusområde som vi ønsker at nye veiledere og moderatorer skal prioritere: Splitte ut diskusjoner til nye tråder Forbedre trådtitler Finne frem godt foruminnhold som kan promoteres Det er mange og store samletråder på forumet, og vi har en målsetning om å få flere av diskusjonene som foregår i de trådene over i egne tråder. En stor samletråd er vond å søke i og umulig å få oversikten over. Vi ønsker at nye veiledere som er aktive i denne type tråder skal gjøre en jobb for å splitte ut diskusjonene. Det er for eksempel mye diskusjon rundt de nye spillkonsollene som kommer senere i år, der mange av innleggene ligger i samletråder. Hvordan søke: Søknaden sender dere ved å opprette en tråd i kategorien: "Søknad om å bli veileder eller moderator". Øverst i denne kategorien ligger all nødvendig informasjon. Det er viktig å lese dette før dere søker, for at vi skal få den informasjonen vi har bruk for. Da slipper vi å etterspørre for mye i etterkant. Svar i tråden eller ta kontakt over PM dersom du har spørsmål. Vi håper å se mange gode søknader! Skal innlegget forstås dit hen at dette er frivillige og ulønte stillinger? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Savner dere folk i alle forumdelene er enkelte steder mer trengende enn andre ? Poenget er vel at forumet er så vidtgripende at alt neppe passer for alle. Mitt personlige inntrykk er at vi har størst behov i "Samfunn", "Spill" og "Mobil og nettbrett", i prioritert rekkefølge. Men hvis man føler for å levere inn en søknad foreslår jeg at man gjør det, uavhengig av hvilke forumdeler man er aktiv i. Det er heller ikke alltid lett for oss å ha full oversikt i forumet, så hvis du føler vi på ett eller annet vis kan ha bruk for deg i forumkategoriene du deltar i, er det bare til å forklare for oss hvorfor vi trenger deg. Nedenfor ser du det rapportstatistikken forteller oss om hvilke kategorier det er flest innlegg som har blitt rapportert de siste to månedene. Det kan også gi en viss indikasjon på hvor det er behov for det. Topp 15 +-------------------------------------+-----------------------+ | forum | antRapporterteInnlegg | +-------------------------------------+-----------------------+ | Politikk og samfunn | 92 | | Diskutér artikler (Gamer.no) | 51 | | Humor | 47 | | PC-spill | 41 | | Microsoft | 37 | | Religion, filosofi og livssyn | 36 | | Generell spilldiskusjon | 36 | | OT-baren | 34 | | Diskuter artikler (Hardware.no) | 33 | | Skole og leksehjelp | 31 | | TV-forum - For de mest omdiskuterte | 30 | | Helse | 30 | | Smarttelefoner | 28 | | Juss | 26 | | Sony | 24 | +-------------------------------------+-----------------------+ Skal innlegget forstås dit hen at dette er frivillige og ulønte stillinger? Ja, det er ulønnet. Til gjengjeld håper vi å kunne friste med trivelige kollegaer, årlige moderatortreff og mer innflytelse over hvordan forumet skal være. Endret 14. juni 2013 av TSP 2 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 "Levere inn søknad" for å bli moderator. haha 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jeg vil! E: Kan andre lese din tråd etter man har opprettet den eller er det kun moderatorer/administratorer som kan lese? Endret 15. juni 2013 av Dysfunctional Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg vil! E: Kan andre lese din tråd etter man har opprettet den eller er det kun moderatorer/administratorer som kan lese? Det er kun admins som har tilgang til å lese tråder i kategorien som Zeph linket til i første post. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Okei, den er grei. Here we go! Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hadde vert interresant Fyller dog ikke alle kriteriene.. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hva med å gi moderatorer og veiledere 'fri' tilgang til HW Ekstra som et frynsegode? 6 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Og da har eg levert mitt bidrag til forum-teamet sitt neste jolebord. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jepp Det forklarer ganske mye, synes jeg. Om de hadde fått betalt tror jeg vi ville fått en etterlengtet nivåheving her. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Runar Skrevet 15. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. juni 2013 Det forklarer ganske mye, synes jeg. Om de hadde fått betalt tror jeg vi ville fått en etterlengtet nivåheving her. Jeg tror ikke nivået på innleggene hadde økt hvis vi begynte å betale moderatorne våre. Det er i bunn og grunn dere, brukerne av forumet, som bestemmer hvor høyt nivået på innleggene dere skriver skal være. Vi hadde trolig fått mer aktive moderatorer i alle kategorier, men det må «holdningskampanjer» til for å heve nivået på innleggene. 15 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg mener å huske at dere i tidligere tider har lagd en anbefalingstråd, slik at brukerne kan være med å finne gode modemner - hvorfor ikke bruke den metoden? har flere gode forslag liggende btw Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg mener å huske at dere i tidligere tider har lagd en anbefalingstråd, slik at brukerne kan være med å finne gode modemner - hvorfor ikke bruke den metoden? har flere gode forslag liggende btw Me vil i størst mogleg grad ta inn brukarar som sjølve er interessert i stillingen og melder si interesse. Det er lettare enn å gå rundt og leite etter potensielle brukarar som ikkje nødvendigvis er interessert, så trur ikkje me vil bruke ein anbefalingstråd foreløpig. I første omgang vil me gå gjennom dei søknadane me har fått, samt ta ein vurdering av eksisterande stab. Når det er sagt så må de gjerne sende inn forslag til meg på PM. Det er mogleg at me vurdereren ein anna framgangsmåte seinare. Det kan sjølvsagt vere brukarar som ikkje får med seg at me leiter eller som kan komme inn på tanken om å søke etter vedkomande har fått spørsmål. Det lettaste er kanskje å tipse brukaren sjølv om å levere inn søknad. Referanser frå andre på forumet er positivt. Det er vanskeleg for oss å få inn all nødvendig informasjon i prossessen. Me ser på advarseshistorikk, aktivitetsnivå, rapportar mot brukaren, rapportar brukaren har levert, oppførsel på forumet osv., men ei anbefaling frå ein brukar eg eller andre i laget kjenner godt og kan gå god for vil vere positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå