Solid2 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Denne: http://www.multicom....00560/p10624842 Vurderer denne til skolegang til høsten.. Skal gå på BIM-Tekniker, og derfor bruke pc'en til tegning i Magicad, Revit MEP, Gemini, DDS og andre ting, jeg aner egentlig ikke enda, haha Vil denne laptop'en være god nok til dette? Andre anbefalinger? Billigere? Dyrere? Slankere? Mindre? Større? UUUeee, Edit: http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Glossy-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624647 Eller den? Noen fordeler ulemper ved begge? Endret 13. juni 2013 av Solid2 Lenke til kommentar
code Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Fordeler er jo helt klart at dem tar ibruk haswell, noe som gjør levetiden til datan mye bedre. Også at de bruker i7 som bruker hyperthreading, dette vil mest sannsynlig være en fordel når det kommer til de type programmene, mens i spilling trenger man nesten kun i5. Ulempe kan vel være at de kun har 8GB ram, noe som er masse nok til gaming, men kan være greit med litt mere ved redigerings programmer. Billigste av dataene har ikke SSD, noe som er å anbefale når du skal bruke de programmene. Har personlig vært mye borti disse type programmer, og mener at 15" skjerm er for lite, og 17" er et must. Endret 13. juni 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Kjøp ikke 17", du vil angre deg i hel. Hadde 17" selv, men bruker nå 14 og er storfornøyd med det. Ville også holdt meg unna multicom, da de har norges dårligste kundebehandling (min objektive mening så klart). Skjer noe med laptoppen vil de presse alt ansvar over på deg. Endret 13. juni 2013 av Jofred Lenke til kommentar
code Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Kjøp ikke 17", du vil angre deg i hel. Hadde 17" selv, men bruker nå 14 og er storfornøyd med det. Ville også holdt meg unna multicom, da de har norges dårligste kundebehandling (min objektive mening så klart). Skjer noe med laptoppen vil de presse alt ansvar over på deg. Noen grunn til at han ikke burde kjøpe 17"? Når man sitter med design programmer er det faktisk ganske viktig med stor skjerm og oppløsning, for å få en stor arbeidsplass. Lenke til kommentar
Solid2 Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Det vil være eksterne skjermer å plugge seg inn i på skolen, og hjemme.. Så det er nok ikke så farlig i akkurat mitt tilfelle Men det kunne ikke du vite da Endret 14. juni 2013 av Solid2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Noen grunn til at han ikke burde kjøpe 17"? Når man sitter med design programmer er det faktisk ganske viktig med stor skjerm og oppløsning, for å få en stor arbeidsplass. Det er selvsagt min subjektive mening, men jeg fikk ikke bruk for 17", og det ble bare "et ork" å dra med seg pcen over alt. Jeg pleide å "ekstende" min skjerm sammen med en annen, og fikk dermed massevis av plass. Endret 14. juni 2013 av Jofred Lenke til kommentar
code Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvis TS skal koble dataen inni ekstern skjerm uansett så kan han like godt kjøpe noe mindre. Men husk at dette ikke alltid er like lett å få tastatur/mus på riktig plass med ekstern skjerm. Uansett ville gått for noe større, men opp til TS. Arbeidsplass er veldig viktig når det kommer til design programmer, og burde egentlig kjøre 2 skjermer også, men nå blir dette veldig off-topic. Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Noen som har testet denne enda? *Edit: Glem det, så den andre posten nå Endret 5. august 2013 av Fredriao Lenke til kommentar
hanschbe Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Har hatt W650S i huset en uke nå. Førsteinntrykk - Føles solid, god byggekvalitet - God skjerm, matt type - Bra tastatur - Allright batterikapasitet - Rask i oppstart og bruk Endret 5. august 2013 av hanschbe 1 Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hvordan opplever du støynivået? Lenke til kommentar
hanschbe Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Støynivå: Meget bra, svært sjelden vifta går - men mitt bruk er (litt heftig) kontorbruk Ellers er hovedsaken for meg stor disk+ssd, samt optisk rw, som er fraværende hos endel konkurrenter for tida, samt skjermen|| Ikke spesielt bra lyd Litt knirk i nederste, høyre del av tastaturet (numerisk del) Ikke bakgrunnsbelyst tastatur, teller også som minus Men totalt sett mye for pengene, synes jeg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå