Eriksendrul Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Hei jeg fant en iphone og jeg vil veldig gjerne prøve og returnere den til eier noe som ikke burde være et problem om jeg får tilgang til innholdet på telefonen som kontaktliste for eks Men den er skrudd av / tom for strøm og jeg har 0 % peiling på iphone siden jeg kun har brukt samsung selv . Jeg får tak i lader i kveld og lurer da på om det er mulighet for og få tilgang til kontaklister osv om det er passord/pin på telefonen ? Eventuelt hva jeg kan gjøre for og åpne den uten og ødelegge innhold på telefonen, Er det eventuelt en måte jeg kan koble opratøren på telefonen med eier om jeg finner ut hvilken opratør den har via og sjekke simkort ? ( har ikke tilgang til telefonen siden den ligger hjemme akk nå og jeg er på jobb fram til 21:30 i kveld ) Endret 27. april 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Bak simkortet står det en tallrekke. Ved hjelp av denne kan operatør finne eier. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du kan jo lade den opp og se om det er pin-kode på den, eller ikke. Har han innstallert Find my phone kan han vise en melding med kontaktinfo på skjermen. Lenke til kommentar
fasst Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Det beste, og enkleste, er vel å levere den inn til nærmeste politistasjon. Og i nærheten til der du fant den, Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Det beste, og enkleste, er vel å levere den inn til nærmeste politistasjon. Og i nærheten til der du fant den, er på "bygda" så er nok ikke så utrolige mange kanidater her , men trur jeg kan få tilgang til eier via opratør Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Enkelt og greit: Lever til politistasjon eller ta kontakt med Netcom / Telenor eller what ever som er usteder av sim kortet. Anyhow, vi hjelper deg ikke med tilgang inn på telefonen her på forumet i hvert fall. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Enkelt og greit: Lever til politistasjon eller ta kontakt med Netcom / Telenor eller what ever som er usteder av sim kortet. Anyhow, vi hjelper deg ikke med tilgang inn på telefonen her på forumet i hvert fall. Tenkte iphone hadde mulighet for og kunne åpnes "lovlig" uten og bruke triks for evt og få tilgang til kontaktinfoen til eier uten og kunne gjøre noen form for endring. Jeailbreaking eller hva det nå enn heter ordner jeg nok selv via andre steder men det er vell ikke noe alternativ om man skal bevare informasjon på telfon for og få tak i eier. Endret 27. april 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 får du sett hvilken operatør eieren bruker? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 får du sett hvilken operatør eieren bruker? Jeg sjekket ikke dette siden jeg fant den 5 minutter før jeg dro på jobb og jeg la den igjen hjemme , Er ikke hjemme før i 21:30 tiden i kveld Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Tenkte iphone hadde mulighet for og kunne åpnes "lovlig" uten og bruke triks for evt og få tilgang til kontaktinfoen til eier uten og kunne gjøre noen form for endring. Jeailbreaking eller hva det nå enn heter ordner jeg nok selv via andre steder men det er vell ikke noe alternativ om man skal bevare informasjon på telfon for og få tak i eier. Du kan koble den til en PC så hente ut kontaktlisten. CopyTrans brukte jeg senest igår for jobben. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Du kan koble den til en PC så hente ut kontaktlisten. CopyTrans brukte jeg senest igår for jobben. skal prøve , har jo tilgang på utstyr til iphone hjemme. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Spørs hvor oppdatert den er. http://m.nbcnews.com/technology/technolog/anyone-can-bypass-your-iphones-passcode-some-practice-required-1C8377251 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Det enkleste og mest lovlige er å gjøre som de sier over. Lever inn til politistasjon, eller gå på en mobilforhandler som selger abonnement for leverandøren det gjelder - de kan også sjekke navn (og evt. alternativt nummer) til kunden. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Tviler på at du får vite hvem som eier sim-kortet. Dette har jeg prøvd selv uten å få svar. Kan ikke utlevere eieren pga at det er "personlig data". Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 :-)som sagt sjekk ut operatør og er det NetCom så kan du sende meg PM så kan jeg hjelpe deg Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 :-)som sagt sjekk ut operatør og er det NetCom så kan du sende meg PM så kan jeg hjelpe deg Som han over deg sier så er kke dette helt lov. Jeg tenkte meg lite om da jeg svarte, er selv telenor og netcomforhandler, og har ikke lov å utlevere slik informasjon, så det har nok ikke du heller. Send inn tlf til politiet, TS. Drt tar ikke lang tid. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 ja stemmer det. du får kontakte politiet Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Prøver politiet å finne eier, eller hiver de mobilen i en haug som går til destruksjon etter noen måneder? På 90-tallet kjøpte jeg på poitiets hittegodsauksjon en eske som blant annet inneholdt en NMT-mobil. Da jeg kom hjem koblet jeg til lader, fant mobilnummeret og søkte opp navnet på eieren. Tok så og ringte eieren og solgte den tilbake for en symbolsk sum. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Politiet driter i sånne saker og legger det i en boks med hundrevis av andre telefoner som hittegods , Med mindre telefonen er meldt stjelt er det ikke mye de gidder og gjøre Lenke til kommentar
fasst Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Politiet driter i sånne saker og legger det i en boks med hundrevis av andre telefoner som hittegods , Med mindre telefonen er meldt stjelt er det ikke mye de gidder og gjøre Du sier i OP: 'Hei jeg fant en iphone og jeg vil veldig gjerne prøve og returnere den til eier' Det kan jo være at den er innmeldt som stjålet. Det vet du ingenting om p.t. Synes din uttykksmåte, 'politiet driter' ikke akkurat viser at du er så veldig opptatt av å levere den inn til lensmannskontor/politi. Synes likevel det er det rette å gjøre, selv om du bor på "bygda", som du selv beskrev det. Lever den inn, og du har gjort ditt. Case closed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå