w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Hei! Da er det tid for en liten oppussing av mopeden da sesongen er på god vei! Jeg er ikke noe god til å skru, så litt tips/hjelp hadde vært supert! Jeg skal oppdatere tråden når jeg får en viss peiling på hva jeg skal/må gjøre Denne tråden blir sikkert ikke så aktiv, da det er snakk om en 50cc sykkel Det er noen skavanker på den, men det skal jeg fikse. Forhåpentligvis. Detsommågjøresliste: Fikse eksoslekasje (bakpotte) Fjerne/fikse diverse riper og skavanker (bensintank, bak/fram-skjerm, diverse deksler og skilt) Skifte tennplugg Gjøre noe med lugginga med gassen i bånn (kan tro det er pga potta) Rense forgasser Muligens skaffe nytt bakdrev for bedre toppfart (EVT sette på trimsett i værste fall) Endret 7. mai 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Første "update" nå! Så litt på potta, da det spruter olje ut av den... Hvordan er det med plomba? Hva er straffen for å bli tatt med potte uten plombe? Jeg må nok ha en ny uansett, da det er et lite hull i originalpotta. Med mindre jeg sveiser igjen hullet på en eller annen måte. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Da har jeg oppdater førsteposten litt med bilder. De fremre kåpene har blitt borte. Og det koster litt mye for nye, så hvos jeg ikke finner de igjen må jeg vel punge ut nesten 1000 for nye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Lage en oversikt over hva som skal fikes kanskje? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Må først komme på hva som skal fikses Men har en notepad oppe som jeg skriver ned det som er førsteprioritet. Skal legge inn en hel liste istedenfor litt og litt. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg bare slengte sammen det jeg har så langt i en liste. Det blir nok mye mer jeg skal skrive opp. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Tror tennpluggen må bli bytta for å si det sånn Denne skal i hvertfall bli lakket om, enten svart eller original sølvfarge. Mye smådeler og småting som lett kan bli gjort. Må bare bli litt bedre på å få til den "finishen"... Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Definerer deg som svett bondeknøl med tæææææææsmæx. 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Man kan vel det å Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Man kan vel det å Det er sånn TSX skal se ut, skal ikke være noe strøken. Herjesykkel for helvete. Sleng på en charmo, helveklosser, hev den som faen i baken. Alt som trengs. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Tenkte jeg skulle ha en TSx "utenom det uvanlige" Jeg skal nok heve den litt bak og hive på 47mm sylinderen jeg har Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Tenkte jeg skulle ha en TSx "utenom det uvanlige" Jeg skal nok heve den litt bak og hive på 47mm sylinderen jeg har Bare gjør det skikkelig. Sånn skal det se ut vettu. <3 Tæææsmææx. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Det blir nok det siste jeg gjør for å være ærlig Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Her har det ikke vært så mye liv... Jeg venter nå på en ny bakpotte og en ny tennplugg. Skal se hva jeg trenger for å få litt mer fart i den. Det er også noe jeg undrer litt på... Den går så ujevnt, nesten som om den har noen gode og dårlige dager... Noen ganger går den i 50(!!!) og andre dager 40. Også har den starta å lage en "klakke-lyd", er vel toppakka som har gått? Endret 24. juni 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Ja, er sannsynlig toppakka. Kan være vann i bensinen hvis den går ujevnt. Merkelig slapp den var. Originale TSXer går rundt 55-65 org. Endret 27. juni 2013 av Kurio Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Woah, gode gamle minner fra da jeg raste rundt i min tsx. Sprek liten jævel, gikk i 110 elns Gleder meg til å se hvordan dette blir. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Woah, gode gamle minner fra da jeg raste rundt i min tsx. Sprek liten jævel, gikk i 110 elns Gleder meg til å se hvordan dette blir. Hva hadde du på da? Heva og porta charmo eller hva? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) På tide med en eller annen oppdatering! I det siste har TSXen gått veldig dårlig... Noen dager er bedre enn andre, men som oftest har den hatt toppfart 40 på steder jeg har kjørt 50 før. Jeg sjekka ikke siden på stempelet, men jeg så ikke store tegn til riper på sylinderen. Pakningene er også gode. Er det forgasseren det kan være noe med? Tennpluggen ser ikke noe spesielt god ut heller... Og når jeg kjører i motbakke lager den en sånn "klakke"-lyd, nesten samme lyd som om noe slår i vaskemaskinen. Det er vel ikke noe galt med veiva håper jeg? Hvordan er det med sånn ventiljustering? Jeg slenger med noen flere bilder, så rop ut hvis dere ser noe galt. Bulken skal bli fikset! Må bare finne en eller annen måte... Endret 29. juli 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Ok, etter at jeg ikke fant ut hva some var galt med TSXen så fikk jeg sendt den inn til en butikk/et verksted... Forgasseren var tett og tanken blir visst fylt med vann, så det er nok et hull et eller annet sted på den. Jeg har også lakket framskjermen med klarlakk så den ser litt mer original ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå