Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk troen på at vi kan vinne denne. United pleier vanligvis å ligge dypt mot og kontre oss i senk, men med en god holdende duo i Ramsey og Arteta og et meget solid stopperpar i Mertesacker og Koscielny, tror jeg vi har det som skal til for å holde dem i sjakk. Det er som regel på kantene de pleier å skade oss mest, men med to solide backer i Sagna og Monreal blir det ikke så lett for dem som det pleier å være. I forrige oppgjør hadde vi Andre Santos på venstrebacken. I fjor hadde vi Jenkinson og Traore på hver sin back i den første kampen, og Djourou og Vermaelen i den andre. Før det var det som regel Nanis terrorisering av Clichy som ødela mest for oss. At United ikke har den samme kvaliteten på kantene som de har hatt tidligere vil selvsagt også være en stor fordel for oss. Denne sesongen har de for det meste brukt Young og Valencia på hver sin kant. Førstnevnte er vel ute med skade, mens Valencia er en skygge av seg selv for tiden. Tror også at det vil være en stor fordel for oss at gullkampen allerede er avgjort. Vi er det eneste laget som har noe å spille for.

 

Håper dette blir laget:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Ramsey

Chambo - Rosicky - Cazorla

Gervinho

 

Håper virkelig at Gervinho spiller på topp, da han er bevegelig og uforutsigbar nok til å skape problemer for United-forsvaret. Podolski er alt for lett å isolere og har vært helt usynlig de få gangene han har fått sjanse på topp, og bærer dessuten på en liten skade som ser ut til å prege ham. Walcott har heller ikke god nok bevegelse til å spille enslig spiss. Han har dessuten sett svært svak ut i det siste. Håper Chambo får sjansen fra start, da jeg tror han i større grad kan utnytte Evras dårlige form. Han er også mer kreativ enn Walcott, noe som kan hjelpe oss med å tre oss igjennom Uniteds organiserte forsvar.

 

I tidligere oppgjør har mangel på konsentrasjon og disiplin ofte vært vår bane. Det Arsenal-laget vi har sett de siste ukene ser virkelig ut som om de er sultne på CL-spill til neste år, så jeg har sterk tro på at vi tar denne. 2-0, Gervinho og Cazorla.

Endret av Le Professeur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med laget ditt Le Prof. Var dog litt usikker på om jeg ville se Podolski på topp fra start, men mtp. at han har spilt lite og ikke vært i superform i det siste så vil jeg som deg heller se Gervinho fra start med sin bevegelighet. Forhåpentligvis kan han slite ut midtstopperparet til United så kan Podolski komme inn og utgjøre en forskjell senere i kampen.

 

Chamberlain burde virkelig starte. Som jeg nevnte for et par-tre uker siden så fortjener han virkelig et par kamper nå. Vært i meget god form den siste tiden og har spilt bemerkelsesverdig lite på tross av dette. Har nærmest vært involvert i en scoring i hvert eneste innhopp han har hatt den siste måneden.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Denne kampen tror jeg enten vil ende med at United virker mette, eller at vi spiller med lave skuldre uten noe å tape. Har i alle fall liten på uavgjort. Prøver å tippe laget vårt, noe som virker ganske umulig per nå..

 

Lindegaard

Rafael - Vidic - Ferdinand - Evra

Nani - Jones - Cleverley - Welbeck

Van Persie - Rooney

 

Sånn på papiret i alle fall. Sir Alex har vel hintet til at Vidic og Ferdinand spiller i midtforsvaret, og at Jones spiller på midten. Carrick og Evans skal visst nok ha skadet seg mot Villa, mens han har sagt at spillere som Welbeck, Hernandez, Cleverley og Nani vil få en del spilletid i de resterende kampene. Scholes skal hvis også få spille litt fremover, men er fortsatt skadet. Håper Lindegaard får seg en etterlengtet kamp.

Lenke til kommentar

Gervinho på topp? Skeptisk, men det er jeg til alle spissene våre om dagen. Jeg tror også Podolski kan gjøre en forskjell om han kommer litt senere på, hvis Gervinho gjør jobben sin. Men jeg har vansker for å se for meg at afrikaneren scorer med det første.

 

United-kampene er alltid pinefulle. Heldigvis spiller vi på hjemmebane, og har faktisk tro på 3p her, hvis vi har dagen.

 

Er forøvrig spent på mottagelsen av van Persie. Bør bli greit desibel-nivå når den grå entrer banen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Håper United kan finne fram til den lekne spillestilen de hadde tidvis i starten av sesongen. Nå når ting avgjort.

 

Blir deilig med guard of honour!

 

Er det obligatorisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...