Hansien Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Med dårlig selvkontroll og alt for lysten på å bygge enda en pc var det ikke mange bildene, videoene og oppfordringene i denne tråden som trengtes før jeg fant ut at jeg skulle starte å se litt på både priser og deler til et nytt bygg. Det var vel og dømt til å bli en prodigy da jeg, som mange andre, synes dette er et tøft kabinett. Trenger råd, veiledning og generelle tips til hardware å dytte ned i denne pc'en. Nå tar vi kun det som må til for å begynne å bygge og lage en plan. Komponenter til selve vannkjølinga tar vi etter delene er montert og jeg ser hva jeg har plass til. Like viktig som at pcen skal være en kraftplugg er det og viktig at delene kan følge et fargetema. Enn så lenge er jeg ute etter deler med mye sort, også når vannet kommer i får jeg vel til å bestemme meg for hva slags farge sekundærfargen skal være. Til nå ser handlelisten slik ut, etter tips kommet frem denne tråden: http://www.prisjakt....ist.php?l=47256 Budsjett: Jeg er singel, arbeidsnarkoman og fikk igjen på skatten! Kabinettet er alt bestilt! Endret 18. april 2013 av Hansien Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Det er ikke 4 DIMM slots på ITX kjøp 2x8GB istedet Zotac har 5 års Titan garanti http://www.prisjakt.no/product.php?p=1683728 Endret 18. april 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Du må i hvertfall ha et kit 2x8GB Platinum ram Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) En liten notis. ASrock Z77E-ITX støtter bare to minnebrikker. Så 4x 2GB RAM brikker blir det vanskelig å få plass til. Ja ok, her var ikke jeg den første til å kommentere det. Luls. Endret 18. april 2013 av Refsa Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Imo, i en så liten PC syntes jeg der ser bedre ut med lav profil ram! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Ups. Der har jeg alt rotet det til ja! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Det er ikke 4 DIMM slots på ITX kjøp 2x8GB istedet Zotac har 5 års Titan garanti http://www.prisjakt.no/product.php?p=1683728 Men den garantien går ut med en gang man river det i fra hverandre og monterer vannkjøling? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nja, Platinum er awesome, uansett kabinett Har du tenkt på en PSU? Men den garantien går ut med en gang man river det i fra hverandre og monterer vannkjøling? Det forteller du dem da ikke... Behold original kjøleren, og pakk den inn i plastfilm Lenke til kommentar
powersound Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Sikler selv på en slik build Eneste jeg ville lagt til er en AXI PSU fra Corsair å noen SSDer Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Husk å sette SSDene i Raid-0 folkens Å gjerne en 3-4 stykk Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Nja, Platinum er awesome, uansett kabinett Har du tenkt på en PSU? Det forteller du dem da ikke... Behold original kjøleren, og pakk den inn i plastfilm Har ikke tenkt stort på det. Du foreslå vel både Fortron og Corsair i den andre tråden, og har ikke kommet så langt å se hva man har plass til i prodigyen enda. Men du har vel sikkert et og annet tips på dette og, Marius? Eneste kravet er vel at jeg får det inn i kabinettet og at det er modulært. Og gjerne mulighet for å kjøpe ferdigsleevete kabler, selv om jeg tenkte å se om jeg hadde tolmodighet til å gjøre dette selv. Sikler selv på en slik build Eneste jeg ville lagt til er en AXI PSU fra Corsair å noen SSDer SSD'er kommer det og. Men om det blir med i denne omgang eller en av de neste gangene jeg bestiller aner jeg ikke enda. Endret 18. april 2013 av Hansien Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 4x Crucial M4 burde gjøre susen. Må jo ha litt fart i lagringen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Budsjett: Jeg er singel, arbeidsnarkoman og fikk igjen på skatten! Fikk meg til å le. :-) Spennende prosjekt. Fikk lyst på en slik selv.. Får vel bare ønske lykke til Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Vel, Fortron lager mindre lyd, og har mindre klager, men Corsair er 100% modulær og har sleeved kit, begge trekker i hver sin retning, og du må bestemme selv. Det beste tipset mitt, er rett å slett å bestille Prodigy, sitte med den fysisk foran deg, se innvendig, og tenke En god mod kan jo feks. være sidevindu Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg har ganske nettopp bygd meg en Prodigy (sort) med et Asus P8Z77-I Deluxe HK. Absolutt å anbefale, da plasseringene er ganske bra, og med plassen du har, så er "location everything". Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 4x Crucial M4 burde gjøre susen. Må jo ha litt fart i lagringen. Næh, for gammel, 4-5 Stk. Intel 520/335 eller Samsung 840 Pro, da snakker vi Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Vel, Fortron lager mindre lyd, og har mindre klager, men Corsair er 100% modulær og har sleeved kit, begge trekker i hver sin retning, og du må bestemme selv. Det beste tipset mitt, er rett å slett å bestille Prodigy, sitte med den fysisk foran deg, se innvendig, og tenke En god mod kan jo feks. være sidevindu Aldri hatt problemer med støy i fra mine tidligere Corsair PSU'er, så om eneste grunnen til å velge Fortron fremfor Corsair er dette så tror jeg tar Corsair i denne omgangen og. Et sidevindu kan faktisk være aktuelt å gjøre. Tanta til en kamerat kjøpte seg nylig en mindre CNC-fres, så det er mye spennende jeg sikkert kan få til ved hjelp av denne! Jeg har ganske nettopp bygd meg en Prodigy (sort) med et Asus P8Z77-I Deluxe HK. Absolutt å anbefale, da plasseringene er ganske bra, og med plassen du har, så er "location everything". Mindre tekst, mer bilder! Endret 18. april 2013 av Hansien Lenke til kommentar
wampster Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Forresten, hvilken farge på kabinettet har du i tankene? Så akkurat på det, og må si selv synes den oransje så strøken ut. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Aldri hatt problemer med støy i fra mine tidligere Corsair PSU'er, så om eneste grunnen til å velge Fortron fremfor Corsair er dette så tror jeg tar Corsair i denne omgangen og. Et sidevindu kan faktisk være aktuelt å gjøre. Tanta til en kamerat kjøpte seg nylig en mindre CNC-fres, så det er mye spennende jeg sikkert kan få til ved hjelp av denne! Mindre tekst, mer bilder! Ikke jeg heller, før min AX 850 begynte å hyle som en stukken gris og det er tydeligvis et "vanlig" problem :S Anyways, Corsair got tha looks Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Forresten, hvilken farge på kabinettet har du i tankene? Så akkurat på det, og må si selv synes den oransje så strøken ut. Jeg vil ha sort. Skal vel stå til pynt her for det meste og da kan oransje, eller en annen sterk farge, bli i det meste laget Ikke jeg heller, før min AX 850 begynte å hyle som en stukken gris og det er tydeligvis et "vanlig" problem :S Anyways, Corsair got tha looks Faktisk. Om en av mine hadde begynt å gjøre dette hadde jeg levert den inn igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå