Gå til innhold

Installere Windows 8 på SSD via HDD

Anbefalte innlegg

Halla :) Skal kjøpe en ny PC om ikke lenge og jeg lurte på om det går ann å installere/flytte OS filer fra HDD til SSD. Frister lite å kjøpe en Windows 8 CD. Lurer også på hvordan jeg bytter SSD til C: drive og bruke HDD som D: drive. Har hørt at man kan bruke et program som heter Norton Ghost til å kopiere filene fra HDD'en over til SSD'en, for så å bytte kablene på SSD og HDD så SSD blir C:. Vil da Windows boote fra SSD automatisk? Så bare formaterer jeg HDD'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange tråder om kloning av disker, sjekk kategoriene Lagringsmedier og Windows (7/8).

Du skriver du skal kjøpe ny PC. Er dette en du skal bygge selv? Da anbefaler jeg at du installerer Windows på nytt, såkalt "clean install". Husk å kun ha SSD tilkoblet under installasjonen. Dette skaper minst problemer.

Du burde ikke klone en gammel Windows-installasjon til bruk på en ny maskin. For meg er det litt uklart hva du er ute etter og hva du planlegger.

Kan du derfor svare på hva du har idag, hva som blir nytt og hva du skal ta med over i den nye maskinen?

Lenke til kommentar

Det er mange tråder om kloning av disker, sjekk kategoriene Lagringsmedier og Windows (7/8).

Du skriver du skal kjøpe ny PC. Er dette en du skal bygge selv? Da anbefaler jeg at du installerer Windows på nytt, såkalt "clean install". Husk å kun ha SSD tilkoblet under installasjonen. Dette skaper minst problemer.

Du burde ikke klone en gammel Windows-installasjon til bruk på en ny maskin. For meg er det litt uklart hva du er ute etter og hva du planlegger.

Kan du derfor svare på hva du har idag, hva som blir nytt og hva du skal ta med over i den nye maskinen?

Ingenting fra gammel maskin. Skal kjøpe ny laptop med HDD. Ved siden av kjøper jeg en SSD til boot up. HDD har clean install av windows.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...