Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion BiPAC 7800VDOX - Bestilt denne i dag

Anbefalte innlegg

Synd https://prisguiden.no ikke har Billion-produkter.

1 x Billion BiPAC 7800VDOX Triple-WAN VPN Simultaneous Dual-Band

Wireless-N ADSL2+/FTTC Router w/ VoIP & 3G/4G LTE Support (600Mbps)

@

£157.99 each

Sub Total £157.99

Delivery £18.00

Grand Total £175.99

Noen som har erfaringer?

Vil prosessor og minne i en slik avansert boks gi en litt ekstra å gå på, dersom man lar en rekke funksjoner stå ubrukt og kun benytte denne som en ordinær router?

Jeg håper ihvertfall denne er rask og mer stabil enn alt annet jeg har prøvd. Jeg husker når ting bare var kablet at jeg hadde en Billion router som ALDRI feilet for meg. Det er kanskje 14 år siden.

Jeg er så lei av dagens moderne WiFi routere som går i stå bare du står og stirrer på boksen :omg:

post-30484-0-18301000-1366128793_thumb.jpg

The Billion BiPAC 7800VDOX is a triple-WAN simultaneous dual-band wireless router, an all-in-one advanced router that includes simultaneous dual-band Wireless-N up to 600Mbps (2.4GHz and 5GHz), Voice over IP with 2x FXS ports, Four Gigabit Ethernet ports, 3G/4G LTE support, and NAS (Network Attached Storage) in one unit. It comes equipped with the latest high throughput VPN technology to fit the needs of SOHO and office users. As well as being IPv6-capable, this Billion BiPAC 7800VDOX Router also supports ADSL2+ and superfast fibre connections such as BT Infiniti* via dual-WAN connectivity through a Gigabit Ethernet WAN port.

Key Features

Triple-WAN ports for 3G/4G LTE, ADSL2+, Fibre Broadband connectivity

Sixteen (16) IPSec VPN (Virtual Private Network) tunnels for remote access

Simultaneous dual-band Wireless-N up to 600Mbps (2.4GHz and 5GHz)

Four (4) 10/100/1000 RJ45 Gigabit LAN Ports

VoIP/PSTN with failover to PSTN on power or ADSL failure

Fibre (FTTC/FTTP/FTTH) ready with high WAN throughput

USB port for print server, NAS, DLNA media server, and 3G/4G LTE USB modem

SNR adjustments to achieve highest sync speeds

Monitoring of individual LAN ports

VoIP features: call waiting, caller ID, conference, and answering machine

QoS for traffic prioritisation and bandwidth management

Multiple wireless SSIDs with wireless guest access and client isolation

Supports port-based Virtual LAN (VLAN)

IPv6 ready (IPv4/IPv6 dual stacks)

USB port and VoIP

The embedded in the telephony functions of the Billion BiPAC 7800VDOX are VoIP, automatic fail-over and least cost routing capabilities. This router also has a USB port, allowing the device to act as a print server as well as a NAS (Network Attached Storage) device with DLNA (Digital Living Network Alliance) and FTP (File Transfer Protocol) access. Moreover, the USB port can host a 3G/4G LTE modem connecting to the 3G/4G LTE network for Internet access.

With an array of advanced features, the Billion BiPAC 7800VDOX delivers a future-proof solution for ADSL2+ connections, superfast FTTC and ultra-speed FTTH (Fibre-To-The-Home) network deployment and services.

Maximum Performance Dual-band Router

Featured with simultaneous dual-band technology, the Billion BiPAC 7800VDOX can run both 2.4GHz and 5GHz frequency bands at the same time, offering ultra-fast wireless speeds of up to 600Mbps and multiple SSIDs on both bands. The Billion BiPAC 7800VDOX, by adopting this state-of-the-art technology, allows for multiple-demand applications, such as streaming HD videos and multiplayer gaming simultaneously. With an integrated 802.11n Wireless Access Point, the router delivers up to 6 times the speed of an 802.11a/b/g network device.

It supports a data rate of up to 600Mbps (2.4GHz and 5GHz) and is also compatible with 802.11a/b/g equipment. The Wireless Protected Access (WPA-PSK/WPA2-PSK) and Wireless Encryption Protocol (WEP) features enhance the level of transmission security and access control over wireless LAN.

The router also supports the Wi-Fi Protected Setup (WPS) standard, allowing users to establish a secure wireless network by simply pushing a button. If your network requires wider coverage, the built-in Wireless Distribution System (WDS) repeater function allows you to expand your wireless network without the need for any external wires or cables.

True Cost Savings with the “Least Cost Routing” Feature

Making a VoIP call is extremely simple; you just need to connect your existing telephones to one or both phone ports. The Billion BiPAC 7800VDOX complies with the most popularly adopted VoIP industrial standard, SIP protocol, ensuring interoperability with other SIP devices and major VoIP gateways. The Gateway feature called “Least Cost Routing” offers the choice of the most economical rates offered by different service providers.

One RJ-11 FXO port is integrated to transmit inbound and outbound calls via PSTN fixed-line, so that users may still be able to make and receive phone calls via PSTN, while enjoying VoIP services at the same time. In addition, outgoing calls will be automatically redirected to PSTN when the Internet or VoIP service is not available. The router also supports a wider range of telephony features, such as call waiting, silence suppression, line echo cancellation, three-way conference, caller ID, and answering machine function, etc.

3G/4G Mobility and Always-On Connectivity

With the Billion BiPAC 7800VDOX you can connect a 3G/4G LTE USB modem to its built-in USB port, allowing you to watch movies, download music or access e-mail no matter where you may be. You can even share your Internet connection with others, when away on business, at a show, or wherever there is mobile signal but no fixed line access. The auto fail-over feature ensures maximum connectivity and minimum interruption by quickly and smoothly connecting to a 3G/4G LTE network in the event that your ADSL/fibre/cable line fails.

The Billion BiPAC 7800VDOX will then automatically reconnect to the ADSL/fibre/cable connection when it's restored, reducing connection costs. These features are perfect for office situations where a constant and uninterrupted connection is critical.

Experience Gigabit

The Billion BiPAC 7800VDOX has four Gigabit LAN ports and the fourth port can be configured as a WAN port if required. This EWAN offers another broadband connectivity option for connecting to a cable, VDSL, fibre or second ADSL modem. The Billion BiPAC 7800VDOX again offers users convenience and optimal network performance with data rates reaching up to 1Gbps.

Secure VPN Connections

The Billion BiPAC 7800VDOX supports comprehensive and robust IPSec VPN (Virtual Private Network) protocols for business users to establish private encrypted tunnels over the public Internet to secure data transmission between headquarters and branch offices. With a built-in DES/3DES VPN accelerator, the router enhances IPSec VPN performance significantly.

Pathway to the Future

The Billion BiPAC 7800VDOX fully supports IPv6 (Internet Protocol Version 6), launched as the current IPv4 range is filling up, and IPv6 is gradually becoming the indispensable addressing system for savvy cloud computing users. Dual stack means the router is capable of running IPv4 and IPv6 in parallel during the transition period.

With Billion IPv6 enabled devices, three major transition mechanisms such as Dual-Stack, Dual-Stack Lite, and 6RD (IPv6 rapid deployment) are supported to be adapted easily into service provider’s IPv4/IPv6 network.

Standard Warranty: 3-Years

*Requires the BT Infiniti Openreach modem

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags søppel er det du har hatt?

ASUS som ligner voldsomt på denne

post-30484-0-36374600-1366190946.jpg

D-Link Dir-655 Rev. A2

post-30484-0-82741100-1366191051_thumb.jpg

Så en Linksys simpel WRT-54G fra Teknikmagasinet.no

post-30484-0-40013600-1366191075_thumb.jpg

OBS! Glemte å nevne denne Linksys W... 320N

post-30484-0-83873600-1366194054.jpg

Netgear, noe som likner på denne uten den dumme foten

post-30484-0-33802500-1366191164_thumb.jpg

Netgear

post-30484-0-19294000-1366191121.jpg

Pluss det deilige Inteno fra NGT (NOT!) -- NÅVÆRENDE MODEM

post-30484-0-50406700-1366191348.jpg

Pluss jeg har hatt en del Thomson varianter (2 stykk tror jeg) før det fra NGT.

Slik jeg husker rekkefølgen i alt dette, så:

1. NGT + Billion Fast ethernet kun kablet

Fett og fint en god stund.

2. NGT + byttet til ASUS-boksen på bilde over

i ønske om trådløst nett og muligheter

3. ASUS døde sannsynligvis pga. lynnedslag

Fordi også et par finvern røk på samme adresse

Til info: Jeg har bodd på 5 adresser hvor jeg har dratt med meg NGT på flyttefot.

4. NGT + D-Link DIR-655 Rev.A2

Den værste routeropplevelsen jeg noen gang har hatt ! Så er dere advart!

5A. NGT + Linksys WRT54G

Poweret, det lille søte. Det DØDE!

5B. NGT + Linksys 320N (Obs! Glemte nevne denne. Oppdatert!)

6. NGT + Netgear det raske og låste firmware i KOMBO med

7. NGT + Netgear det med åpen firmware

Egentlig er kanskje Netgear boksene ikke så værst, men jeg mister litt speed (og det kablet) over det Netgear som jeg bruker aktivt nå fra Inteno-modem.

OPPDATERING: Jeg glemte at jeg hadde en kabel via en D-Link 8-ports router, som kan ha bidratt til å dra ned farten over Netgear routeren, den med åpen firmware som er avbildet ovenfor med eske i blå farge.

Kun 5 Mbps nedhastighet fra NGT i mitt abon.

Går over til Altibox, og derav vil jeg ha et fiberklargjort opplegg på WAN-kontakten. Det skader heller ikke å prøve en ny boks.

Selv om parametere vil bli helt forskjellige på fiber, og sånn sett ikke så sammenliknbart.

Jeg har fiklet nok i det dype av data i ungdommen, og jeg gidder liksom ikke gjøre for mye utav det lengre. Litt lat anlagt. Jeg forsøker nå å sette opp ting uten bruksanvisning så ofte jeg kan. Ofte finner man ikke noe vettugt i bruksanvisninger for routere uansett!!

Jeg har brukt noen kroner på routere for å si det sånn. Det har vært min måte å forsøke å eliminere trøbbel på, samtidig med at jeg har fått tilsendt bytte av diverse NGT modem.

Nå prøver jeg enda en gang. Men, nå er kjærligheten med NGT over for å si det sånn! Selv om jeg har fått feilrettet linje og ting ser ut til å være sånn noenlunde på stell nå. :roll::realmad:

Nextgentel kan ta seg en bolle, for å ta så stive priser for ADSL-abonnementene sine nå i 2013. Gjentar meg: Det er de stive prisene som senker NGT-skuta. Og VDSL-prisene blir fort like dyre/dyrere enn det billigste fibertilbudet. Dessuten kan jeg IKKE få NGT VDSL, da sentralen kun har støtte for Telenor VDSL (og det er ihvertfall ALDRI aktuellt).

Internett 50 (25/25) here I come :love:

Endret av G
Lenke til kommentar

Prissammenlikningen min holder vann med overmål. For den har jeg analysert i denne tråden:

http://www.diskusjon...owtopic=1500909

Jeg kan veie for og i mot. Min pris med NGT er kr 269,- for 5 Mbps.

Fiber er et helt annet produkt fra Altibox.

Kabelkluss på den siste adressen med NGT (min 5 bopel) og feilretting veier ikke nok opp for alle de problemene jeg har hatt, og alle de mulighetene NGT har hatt til å endre produktene sine. De har latt trofaste kunder som ønsker noe rimelig sitte igjen med skjegget i sin postkasse, framfor at NGT tar balletak på seg selv og følger med i prisutviklingen, eller NGT kunne gjøre litt ekstra for at kunden skal være fornøyd med vanlig surfeopplevelse kablet til og med!!

Den trådløse opplevelsen :p kan man gjerne skylde på eget WiFi-utstyr da.

Bye bye, toget er gått. Og når jeg sier opp, skal jeg le inni meg, når de forsøker å fiske meg inn på kroken igjen. De må nok lære den harde veien. Eneste fordel jeg har med NGT er at jeg betaler kun 60 % av prisen for den billigste fiber. Men hvilken hastighetsforskjell det kommer til å bli :D

Til historien hører:

NGT har en hyggelig og grei kundeservice. Men selgerne der er som all annen ull. De lyver på seg hva du kan få av hastigheter.

Når jeg flyttet sist (2 år siden) sa de jeg kunne få alt av hva de hadde å tilby. Inkludert beste VDSL-hastighet. Altså FULL PUPP.

Men stemmer det når man så ønsker å bestille oppgradering av hastighet. Eehmmm -- NEI!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Fra pakken var innlevert i Langley (Storbritannia), så tok det 4 dager før den er innregistrert på det lokale postkontoret.

Det eneste jeg ikke har fått, pga. naturlig treghet i posten er hentelappen. Men sporingen forteller at pakken er ankommet i dag morges.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke slev erfaring med det da jeg ikke har hatt råd til å kjøpe den enda, men har vært og sett på en kamerat sin, og den skal være veldig lett og sette opp, men er noen funksjoner som krever at du bruker CLI, selv om de jobber med og få ett WebUI til alt av funksjonalitet den har og tilby, du kan også installere ett annet ruter OS hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke slev erfaring med det da jeg ikke har hatt råd til å kjøpe den enda, men har vært og sett på en kamerat sin, og den skal være veldig lett og sette opp, men er noen funksjoner som krever at du bruker CLI, selv om de jobber med og få ett WebUI til alt av funksjonalitet den har og tilby, du kan også installere ett annet ruter OS hvis du ønsker det.

Ubiquiti EdgeRouter Lite (EdgeMAX) er da råbillig i forhold til funksjonalitet og ytelse. Tilsvarende produkter fra Cisco m.flere koster langt mer. Tror jeg skal kjøpe en til erstatning for Cisco RV042. Ubiquiti har jevnt over gode produkter, som langt fra er reint helvete å sette opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ubiquiti EdgeRouter Lite (EdgeMAX) er da råbillig i forhold til funksjonalitet og ytelse. Tilsvarende produkter fra Cisco m.flere koster langt mer. Tror jeg skal kjøpe en til erstatning for Cisco RV042. Ubiquiti har jevnt over gode produkter, som langt fra er reint helvete å sette opp.

Ehh, ja jeg vet den er billig, derfor jeg foreslo den men jeg har fortsatt ikke råd til den nå...

Lenke til kommentar

http://www.billion.u...ip/7800vdox.htm

Firmware-utgivelser fra den australske siden viser; en jevnlig oppdateringsrutine for firmware. Alternativt er de fremdeles i en fase hvor de luker ut småfeil, og at oppdateringsfrekvensen vil avta, som med de fleste produkter. Husk at produktet er relativt nytt på markedet. Her er en liste som viser frekvensen (Australia):

post-30484-0-81304800-1366650228_thumb.jpg

Til informasjon, så har jeg sjekket bade den australske og britiske download seksjonen, og routeren er nå oppe å går på simpleste innstilling. Slo av trådløst, og satte en ethernetport til å hente DHCP-aktig opplegg fra Nextgentel Inteno-routeren.

Funker fett, og responsen virker noe kjappere nå enn på Netgear routeren. Den simpleste med åpen firmware fra et bilde i et tidligere innlegg. Men, det kan hende at siden det gikk via en D-Link 8-ports Gigabit switch (billigste sort), at det var en flaskehals i seg selv.

Skal i morgen vekk fra Nextgentel. Og nettfart.no gir ikke særlig bedre hastighet selv over denne nye routeren, så jeg tenker flaskehalsen er Nextgentel og den telefonsentralen jeg er tilknyttet.

For de som har fulgt med på meg i tråder og innlegg så skifter jeg til fiber-abon. snart.

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå skal vi ha det litt gøy, UNBOXING TIME:

Kanskje ikke spesiellt spennende, men litt :)

Litt rart at jeg ikke fikk noe fortolling på den, da det overskrider kr 200 grensen.

Men, så er det post-i-butikk også da, og de damene kan ikke alt heller. :)

post-30484-0-46631800-1366658879_thumb.jpg

post-30484-0-48163400-1366658951_thumb.jpgpost-30484-0-85086300-1366658964_thumb.jpg

Show time

post-30484-0-65998800-1366658981_thumb.jpg

post-30484-0-51016800-1366659013_thumb.jpg

Det er ofte vanskelig å finne bilder av baksiden på produkter, så her er en variant fra mitt mobilkamera.

post-30484-0-06282400-1366659031_thumb.jpg

Nå skal dere få se et bilde som viser hvor stor boksen faktisk er, sånn sammenliknet med den Netgear med åpen firmware, som vist til tidligere i tråden.

post-30484-0-30206000-1366659085_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om hastighet. Abonnementet mitt er per nå et Internet 50 (25/25)

post-30484-0-14485500-1366712880_thumb.jpg

Routeren det er snakk om jeg fikk med fiber-abon. er:

Zyxel P-2812HNU-F1L

Tror dette er riktig specs, men det er en F1 og en F3-modell som ser ut til å dele specs.

post-30484-0-04579300-1366715364_thumb.jpg

post-30484-0-19252100-1366715374_thumb.jpg

post-30484-0-49866500-1366715380_thumb.jpg

post-30484-0-15499400-1366715386_thumb.jpg

post-30484-0-87770200-1366715391_thumb.jpg

Kilde:

http://www.zyxel.com/products_services/p_2812hnu_fx_series.shtml?t=p

Endret av G
Lenke til kommentar

På røntgen eller hva apparatet gjør av test på fiberen når det sveises, så fant han en luftboble, men det gjorde ingenting sa han. Om det var i decibel det måltes vet jeg ikke. Men la oss kalle det for det da. 0,02 dB målte han i tap direkte i fiberen.

OBS!

Målingen jeg har gjort med nettfart.no ble gjort direkte i PC-porten til Zyxel-modemet. Det er tre tilsvarende RJ-45 plasser som er market TV. Brukte ikke Billion routeren enda. Nok kabel-salat og annet å rydde opp i før man kommer til det stykket. Pluss oppsigelse av Nextgentel må jeg vel huske før månedsskifte ihvertfall.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...