Rowdy Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Bruker: Rowdy Yates Deltagernivå: Pingle (Er vel lurt å starte med det ) Utstyr: Canon 60d og det jeg har av utstyr. Kanskje Sony RX100 Utfordring: Hovedsaklig prøve å finne (lære meg) mer spennende komposisjoner og teknikker. Link til bildene på Flickr: http://www.flickr.com/photos/79461878@N04/sets/72157633144006095/ Endret 7. april 2013 av Rowdy Yates Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Det ble en fin gåtur i dag, med litt for mange motiver å velge mellom. Men da har man ideer til bilder senere Valget falt på dette, da jeg liker komposisjonen som oppstår pga gjenspeilingen i vannet, og heldig lys på motivet. Bilde 1 - 1 April Bragernes brygge Canon 60D - Canon 17-55 f 2.8 på stativ med selvutløser. 17mm - f8 - 1/250 - ISO100 RAW konvertert og nedskalert med DPP. 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Kun tid til en bitteliten tur i dag og skal på kurs i Malmø denne uka, men det ble tid til noen bilder i jakten på et brukbart motiv. Bilde 2 - 2 April Et lite malingstrøk etter vinteren? Model Canon EOS 60D Shutter Speed 1/2500 s F-Number f/2.8 ISO ISO 100 Exposure Bias Value 0.00 eV Flash Off, Did not fire Focal Length 18 mm Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM White Balance Details Auto Date/Time Original 02.04.2013 15:22:22 RAW konvertert til s/hv og mørknet noe i DPP 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Stor variasjon hittil med postkort og forfall. Liker best dagens hittil. Det holder vel neppe med maling her... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Takk for kommentar! Tenkte å ha det første bildet som en innledning til Drammen, vår og lys. Dagens bilde forsøker jeg å formidle en mørkeside og å finne en komposisjon med ledende linjer i noe aldeles kjedelig som et gjerde. Eller noe som var et gjerde. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 To flotte bilder så langt. Likte spesielt godt gjerdet, gir mange gode sommerminner. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Likte godt nummer 2 jeg med:-) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Henger meg på her. To bilder som fungerer bra. Flott speiling der midtilling fungerer bra og flott S/H av gjerdet. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Takker så mye for kommentarer! Jeg skal kommentere rundt på de andre trådene når jeg er tilbake i Norge på fredag. Har kun mobil og lite tid her nå. Uansett spennende å være med på dette. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Likte også forfallet i nr 2. Fint komponert og flott s/h-konvertering. Har også sans for symmetrien i ditt første med den noe diffuse speilinga. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Herlig vårbilde det første, fint start. Blåfargen og refleksjonene. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Flott Drammensreklame på det første. Ikke like høy stemning på det neste, men absolutt en stemning. Ser ut som om vinteren har vært hard. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Det første bildet er skikkelig bra Drammensreklame. Og passer med mitt inntrykk av Drammen slik byen er i dag. Desverre har vel de fleste fortsatt inntrykk av at bilde nr. 2 passer bedre ... Men som fan av forfall, så er det bilde #32 som er min favoritt av de to Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Takker for kommentarer dere! Blir spennende å finne passende motiver. Kjørte nettopp hjem og forbi sentrum med slutten av blåtimen i gang Tenkte ut et bilde som må være med i løpet av måneden som et av mørkebildene. Det du sier om inntrykket stemmer på en plett, Tomsi. Byen har jo et søplete rykte, men de har gjort enormt mange trivelige ting for å få byen til å se pen ut nå. Jeg er ikke fra Drammen opprinnelig btw. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har bare så vidt vært i Drammen, men jeg kan tenke meg mange flotte steder der med lys, mørke og alle slags fine bygninger Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Flott komposisjon det 1.April---likte linjene i det Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har bare så vidt vært i Drammen, men jeg kan tenke meg mange flotte steder der med lys, mørke og alle slags fine bygninger Mange fine bygninger fra nytt og gammelt. Kommunen har de siste årene satt opp en drøss med figurer, skulpturer, speilballer og en belyst bro. Skal prøve å få med mye av det i løpet av måneden. Flott komposisjon det 1.April---likte linjene i det Takk, Randi Selv ble jeg så begeistret over blåfargen. Bildet er ikke redigert i det hele tatt. DPP konverterer bilder slik JPG er stilt inn i kameraet. (Men det vet du kanskje. Mener du har et 50d). Her er det standard landskapsmodus. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Mange fine bygninger fra nytt og gammelt. Kommunen har de siste årene satt opp en drøss med figurer, skulpturer, speilballer og en belyst bro. Skal prøve å få med mye av det i løpet av måneden. Hvis Osram-bygget fortsatt er der så bør jo det være et must, det er jo en lys-fabrikk ;-) Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Da var det på tide med et bilde til. Jeg hadde bestemt meg for et motiv, men det ble et bilde av denne karen, før han er borte. For meg ser det litt ut som en kar som hviler seg på gjerdet. Minner faktisk litt om Jim Carrey i "Pet detective" (Se spoiler) Bilde 3 - 7 April - Ismannen Model Canon EOS 60D Shutter Speed 1/80 s F-Number f/8 ISO ISO 160 Exposure Bias Value 0.00 eV Metering Mode Pattern Flash Off, Did not fire Focal Length 60 mm Lens Model EF-S60mm f/2.8 Macro USM White Balance Details Auto Date/Time Original 07.04.2013 16:58:30 La en link til bildegruppen på Flickr i første innlegget. Endret 7. april 2013 av Rowdy Yates 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det er stilig hvordan isen lager spesielle former Er det is som har dryppet ned fra betongstrukturen over? Jeg ville kanskje ha prøvd å få skyggene litt lysere og highlightsa mørkere og klarere her, eventuelt prøvd med et HDR-bilde. Utsnittet og motivet syns jeg er konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå