Skipstrixy Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Tidligere i dag hørte jeg at folk ville forby skytevåpen, siden dette er farlig. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10108770 Nå vil og enkelte forby billig smågodt. Er det blitt slik at alt som er farlig, eller alt som folk blir feite av, skal forbys? Lenke til kommentar
Populært innlegg War Skrevet 28. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2013 Enig, bare for han er feit og mangler selvkontoll skal han forby alt som frister han. 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Wakarimasen Skrevet 28. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg hater denne mannen. quote" Det er ikke min feil at jeg er overvektig. Det er staten som ikke har gitt meg gode nok råd." Han kan brenne i sitt eget fett. Greit å være feit men ikke nekt oss andre å spise ting. 26 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Intro-Poeng fra trådstarter:Er det blitt slik at alt som er farlig, eller alt som folk blir feite av, skal forbys? En må vel anta det er en sannhet. Påstanden din, siden politikerne vil ha høyere avgifter på sukker. Så et forslag om forbud i forbudslandet Norge på smågodt kommer ikke som noen stor overraskelse. Man har jo eksempelvis forbudt lakrispiper (smågodt), allerede. Det er vanskelig å begrense seg med smågodt inntaket, det er helt klart. Og sammen med brus og andre søtsaker så kan det i værste fall lede til diabetes. Noe som er samfunnsøkonomisk ganske dyrt å hanskes med. Vi står nok overfor en diabetesepidemi. Men, da er det vel på tide å subsidiere billige grønnsaker, og åpne tollmurene slik at man kan få inn billige grønnsaker uten hindre. Ellers kan jeg tilføye: At jeg krafset til meg av smågodt tilbudet både hos Rimi og Rema 1000 i dag. Samt har spist smågodt i vel en ukes tid nå, allerede. Endret 28. mars 2013 av G 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 http://fitnessbloggen.no/er-sunn-mat-dyrere-enn-usunn/ Det er like billig å spise sunt, man mangler selvkontroll og det er et psykologisk problem og da er man vel psykisk syk og da burde psykologtimene være billigere ikke mva på grønnsaker. Lenke til kommentar
Populært innlegg Occi Skrevet 28. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2013 Takk Jørgen, for at du stadig kjemper for mindre frihet for resten av Norge. 10 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Kan virkelig ikke fordra han der! Selv om han mangler selvkontroll så skal ikke det gå utover oss andre. Men det var jo ikke så lenge siden han også sa at overvektige var handikappete, da mast jeg all respekt for han. Man kan virkelig ikke sammenligne overvektige med en som eventuelt mangler en fot eller en arm.. 1 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Hva er galt med denne mannen? Selv om han ikke klarer å styre unna godteskåla vil det ikke si at andre ikke greier det. Er jo helt sinnsykt om en som han "en som er alt for glad i fet mat å sukker" skal få lov å bestemme over oss andre som unner oss dette en gang i blant. Om man vil er det virkelig ikke noe problem i det hele tatt å styre unna produkter man er litt for glad i. Nei, se å finn deg noe annet å klage over. Endret 28. mars 2013 av Freestyle199 2 Lenke til kommentar
robin1010 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg stemmer heller for billigere smågodt! 5 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Tror ikke han der har sett innsiden av et treningssenter engang. 4 Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 For min del kunne alt smågodt blitt forbudt og blitt erstattet med mer melk og havregryn da jeg verken har behov for godteri eller spiser det. Men enkelte folk liker å bli feite og ha usunne matvaner og det må jeg dessverre respektere. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hva med å heller ha sukkerpass som de feite ikke får. Så får dem ikke lov til å handle og da er de vel fornøyde. 7 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Men enkelte folk liker å bli feite og ha usunne matvaner og det må jeg dessverre respektere. Selv om noen liker å kose seg av og til så er vi langtfra feite eller usunn! Handler om og ha selvkontroll. Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Selv om noen liker å kose seg av og til så er vi langtfra feite eller usunn! Handler om og ha selvkontroll. Det sier de alle..^^^ Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 For min del kunne alt smågodt blitt forbudt og blitt erstattet med mer melk og havregryn da jeg verken har behov for godteri eller spiser det. Men enkelte folk liker å bli feite og ha usunne matvaner og det må jeg dessverre respektere. Hva er galt med deg da? Har du gått på en liten smell å spist litt for mye usunt siden du sier dette? Selv om du ikke klarer å beherske deg når det er sukker på bordet vil det ikke si at andre gjøre det. Jeg nyter smågodt i høytider, å har alltid gjort det å vil fortsette å gjøre det. Det gjør meg vel ikke til en feit person for det om? 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Selv om noen liker å kose seg av og til så er vi langtfra feite eller usunn! Handler om og ha selvkontroll. Å jo da. Det er vi vel! Endret 28. mars 2013 av G Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Selv om du ikke klarer å beherske deg når det er sukker på bordet vil det ikke si at andre gjøre det. Sier du ar jeg IKKE behersker meg når jeg ikke spiser godteri? Ville heller påstått at de som faller for fristelsen er de som mangler beherskelse.. Men det håper jeg bare var litt påskedysleksi fra din side, etter det høye sukkerinntaket i høytidene Hva som er galt med meg? Vel, ja du har rett.. det er blitt galt i dagens samfunn å ha en fettprosent under 10 og ta kloke matvalg.. Endret 28. mars 2013 av Skyggedans Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Så lenge det er unntak for skolekritt og røde fisker er det greitt med forbud for meg. Ehm , også fudgekarameller da. Og salte padder. Særlig bør man forby sure lepper, de er fæle. 7 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Sier du ar jeg IKKE behersker meg når jeg ikke spiser godteri? Ville heller påstått at de som faller for fristelsen er de som mangler beherskelse.. [...] Hva bestemmer om det er mangel på kontroll eller en frivillig, begrunnet handling? Ens vekt? Selv om man er overvektig kan det være at man ikke bryr seg, og at det ikke er snakk om at man "faller for fristelsen". Ikke at det burde være relevant for debatten, men kan godt nevne at jeg er noe under normalvekt, og spiser sjeldent godteri. Hamstret derimot når det gikk til 5-6 kr på Rema. 1 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Å jo da. Det er vi vel! Kanskje du er ja? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå