Cooky Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Etter å ha gått i ca. 2 uker med en streptokokker infeksjon, så gikk jeg endelig til legen for nøyaktig 1 uke siden nå, etter å ha gått med det i ca. 2 uker. Fordi streptokokkinfeksjonen var så utbredt, eller "alvorlig" satt han meg på en antibiotika kur (Diclocil) som jeg skulle, og tar 3 ganger daglig. Han satt meg også på en krem som jeg ikke husker navnet på, men som kan fås reseptfritt på apoteket, og som jeg også skulle bruke og tar 3 ganger daglig. Jeg er ikke allergisk mot noen av disse medikamentene, da jeg brukte disse medikamentene ca. 1 måned tidligere også, mot en annen infeksjon. Jeg har heller ikke begynt med noen nye medikamenter etter at jeg begynte med denne kuren. Problemet mitt er at spesielt de siste dagene har ting blitt mye verre. Jeg har små klumpete "sår"/belegg overalt på kroppen nesten (spesielt i fjeset. Blant annet under og rett over høyre øye). Når jeg nå ser meg selv i speilet kjenner jeg meg nesten ikke selv igjen, og det ser ganske alvorlig ut, og var bare blitt mye verre når jeg sto opp idag. Det renner også omtrent hele tiden små mengder gulaktig veske ut av hals/brystregionen. Tidligere klødde det bare noe grusomt. men nå klør det og er ganske smertefullt også, for ikke å snakke om at jeg nettopp gikk tom for smertestillende (paracet og ibux). Burde jeg oppsøke legevakten, så lege kan se om det trenger "hardere" eller mer behandling? Endret 27. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
colert Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Du bør nok gå til legevakten ja. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Du bør nok gå til legevakten ja. Kan du utdype litt HVORFOR jeg burde gå til legevakten? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Med riktig antibiotika skal bakteriene vike i løpet av noen timer og bli mye bedre i løpet av få dager. Når ting nå faktisk er blitt mye verre og tom. har begynt å væske er det sansynelig at antibiotika ikke fungerer. Det kan hende du må legges inn og få bredspektrum antibiotika intravenøst. Jeg ville dratt til legevakt umiddelbart om jeg var deg. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hørtes ikke normalt ut det der, burde komme deg til legevakt, ja. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg hadde strep og tonsillitt for et par år siden, da klarte jeg ikke svelge eller snakke eller spise noe som helst. Fikk nesten ikke i meg vann engang. Måtte på Rikshospitalet og tok prøve for bla. absess. Infeksjonen kan "grave" seg gjennom munnhulen. Det er skumle greier. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Da har jeg ringt etter taxi for å komme meg til legevakten, så får man se hvordan det går, eller/og hva dette skyldes Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Kom gjerne med oppdatering dersom du ikke blir kjørt direkte til sykehus. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Lykke til. Fortell oss hvordan det går Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Har da nettopp kommet hjem igjen etter ca. 1 dags innleggelse med noen piller kalt Cetirin, og en krem mot kløen. Legen som jeg kom i kontakt med først etter legevaktlegen satt i gang med behandling med pencilin og et annet medikament jeg ikke husker navnet på. Noen timer før jeg dro idag kom det 3 andre leger og så på "infeksjonen", der alle var enige om at dette sannsynligvis var eksem, og ble dermed "henvist til hudlegen". - Vet noen av dere hvor lenge jeg sannsynligvis må vente før jeg får en time hos hudlege? Endret 28. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Eh... det kan ta opptil seks føkkings måneder. Ville ringt rundt og spurt om jeg var deg. Privat koster det et par lapper men da får du time på dagen. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Da har jeg vært hos fastlege, og han var absolutt helt uenig i diagnosen legene på sykehuset ga, noe jeg selv også var, og jeg siterer "jeg hadde ikke brydd meg om det var 14 leger oppe ved sykehuset som mente noe annet, fordi jeg vet at jeg har rett". Han ga meg noe krem og noen piller som skal motvirke kløen, og satt meg på Diclocil igjen, men med kraftigere doser. Denne gangen skulle jeg ta 3 gram daglig (1 gram 3 ganger om dagen) i 3 dager, før jeg går ned på 1.5g daglig (500 mg 3 ganger daglig). - Men gjør det noe om jeg heller tar disse 3 grammene 3 ganger daglig i 4 dager istedenfor 3 dager? Kan det eventuelt være mer effektivt? Endret 6. april 2013 av Cooky Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Ja, så fullt av leger som dette forumet er, så bør du absolutt lytte til råd herfra fremfor å gjøre som fastlegen din sier ... Har du vurdert å ta alt sammen i en smell ? Tror du ikke at du blir raskere ferdig med elendigheten da? Lenke til kommentar
colert Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Men gjør det noe om jeg heller tar disse 3 grammene 3 ganger daglig i 4 dager istedenfor 3 dager? Kan det eventuelt være mer effektivt? Nei det er nok ikke mer effektivt, siden du ønsker å ha legemiddelet i effektiv konsentrasjon i blodet så lenge som mulig. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Nei det er nok ikke mer effektivt, siden du ønsker å ha legemiddelet i effektiv konsentrasjon i blodet så lenge som mulig. Hvorfor vil det ikke være mer effektivt med tanke på å bli kvitt infeksjonen? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Da har jeg vært hos fastlege, og han var absolutt helt uenig i diagnosen legene på sykehuset ga, noe jeg selv også var, og jeg siterer "jeg hadde ikke brydd meg om det var 14 leger oppe ved sykehuset som mente noe annet, fordi jeg vet at jeg har rett". Han ga meg noe krem og noen piller som skal motvirke kløen, og satt meg på Diclocil igjen, men med kraftigere doser. Denne gangen skulle jeg ta 3 gram daglig (1 gram 3 ganger om dagen) i 3 dager, før jeg går ned på 1.5g daglig (500 mg 3 ganger daglig). - Men gjør det noe om jeg heller tar disse 3 grammene 3 ganger daglig i 4 dager istedenfor 3 dager? Kan det eventuelt være mer effektivt? Nei, du BØR ta medisinen som forskrevet av legen. Det er en grunn til at leger skriver notat om riktig dosering på alle reseptbelagte legemidler når du henter disse på apoteket. Spesielt for antibiotika er det faktum at du ofte skal trappe ned medikamentet gradvis i kombinasjon med at du skal ta det til faste tider på døgnet og i rett mengde. Dette for at du skal ha vedvarende konsentrasjon av legemidlet i blodomløpet under hele behandlingsperioden. Hvis du tror at det å konsumere store mengder antibiotika på kort tid gir økt sannsynlighet for å bekjempe en infeksjon, tar du feil. Endret 7. april 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Hvis du tror at det å konsumere store mengder antibiotika på kort tid gir økt sannsynlighet for å bekjempe en infeksjon, tar du feil. Nei, det er ikke noe jeg tror. Det jeg tenker er at det kan være mer effektivt for å ta knekken på infeksjonen å ta en dobbel dose den 4. dagen også. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Dette hørtes jo ganske alvorlig ut. Jeg hadde streptokokkinfeksjon i halsen for noen uker siden. Hovne mandler og hvite prikker i halsen. Fikk antibiotika som heter Augmentin av legen. Smertene var borte innen få timer. 1 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Nei, det er ikke noe jeg tror. Det jeg tenker er at det kan være mer effektivt for å ta knekken på infeksjonen å ta en dobbel dose den 4. dagen også. Det er ikke mer effektivt. Ta medisinen som forskrevet du. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Det går jo an å bli allergisk overfor antibiotika også. Så det lureste er nok å holde dosen som foreskrevet. Bra du fikk oppfølging av sykehus (at du oppsøkte legevakt). Tenk om det ikke var eksem, og du fortsatte som før uten å foreta deg noe. Infeksjoner kan lede til blodforgiftning om de får ta overhånd. http://no.wikipedia.org/wiki/Sepsis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå