Gå til innhold

LO nøkkelen til å vinne stortingsvalget?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

LO har jo blitt en interesseorganisasjon for AP, noe som har resultert at stadig flere heller velger en partiuavhengig fagforbund

 

Snarere tvert imot, så stemmer nå LO medlemmer andre partier.

Lenke til kommentar

Bra med balanse ettersom høyresiden har sine sponsorer.

De har private bidragsytere.

NHO å har sluttet å gi penger fordi de mente det var feil fordi det ikke representerer alle medlemmene sine.

 

Og AP får også desidert mest penger.

 

Ved forrige valgkamp ga LO 18 millioner kroner til Arbeiderpartiet og har signalisert enda større pengestøtte i forbindelse med høstens valg. LOs endelige pengestøtte blir vedtatt på LO-kongressen i mai.

NHO kuttet derimot sin pengestøtte til partiene i 2005.

http://www.nho.no/forside-300px/vil-ikke-stoette-partiene-article25423-567.html

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snarere tvert imot, så stemmer nå LO medlemmer andre partier.

LO er intet mindre en en mafiaorganisasjon som kjøper seg makt i regjeringen.

Har om mulig enda mindre til overs for LO enn jeg har for AP....

 

LO har gått fra å bidra til gode arbeidsforhold og rettigheter, til å bli en organisasjon som skal grafse til seg mest mulig på bekostning av fremtiden. Man skal jobbe mindre, og tjene mer, og tendensen er klar. Om LO får mer makt, så kommer Norge til å ende opp som Hellas....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vet om flere som har fått god og gratis hjelp av LO. Det ser sikkert skummelt ut fra utsida - folk er redd det de ikke forstår...

Ja, LO er en arbeiderorganisasjon. jeg får og hjelp fra min fagforening når jeg trenger det, og det er slik det skal være.

 

Men min fagforening betaler ikke milioner av kroner i lomma til Statsministeren for at han skal bli gjenvalgt, og for at han skal skylde oss en tjeneste. De skal jobbe for en sak, og ikke for et bestemt parti.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja, LO er en arbeiderorganisasjon. jeg får og hjelp fra min fagforening når jeg trenger det, og det er slik det skal være.

 

Men min fagforening betaler ikke milioner av kroner i lomma til Statsministeren for at han skal bli gjenvalgt, og for at han skal skylde oss en tjeneste. De skal jobbe for en sak, og ikke for et bestemt parti.

 

Jeg har ikke problemer med å forstå dette synspunktet, jeg er nok til og med nokså enig. Jeg mener at forbundet bør støtte alle partier som fører en politikk som er i tråd med deres interesser.

 

Samtidig er jeg glad når debatten kan holde seg på et saklig nivå som ditt, men det er vel å drømme.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hmm, den loven ble ikke tilfeldigvis skrevet av de samme partiene som har en viss interesse i denne "støtten"?

 

I Norge er der en tredeling av makten i

  • Lovgivende (Stortinget)
  • Dømmende (domstolene)
  • Utøvende (regjeringen)

Siden du som kapitalistisk anarkist mener at alle som sitter på det norske stortinget er sosialdemokrater, evner du nok ikke å se noen forskjell på dem gjennom dine anarkistiske :huh: briller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...