Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) I dagens dagsrevy får vi vite at dersom Arbeiderpartiet får mer enn 50 % oppslutning blant LOs 900 000 fagorganiserte, så øker sannsynligheten for at de rødgrønne beholder regjeringsmakten. Se også: FRITT FALL: Frp stuper på ferske målinger blant landets fagorganiserte. Endret 19. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 LO har jo blitt en interesseorganisasjon for AP, noe som har resultert at stadig flere heller velger en partiuavhengig fagforbund 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 LO har jo blitt en interesseorganisasjon for AP, noe som har resultert at stadig flere heller velger en partiuavhengig fagforbund Snarere tvert imot, så stemmer nå LO medlemmer andre partier. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Er jo bare å se på hvordan LO-lederen uttaler seg i media, så vet man ståstedet til flertallet i organisasjonen. 2 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja, det er helt hinsides hvordan LO kan være så tilknyttet til AP som de er. LO er til for medlemmene. Ikke for AP. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 19. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2013 Snarere tvert imot, så stemmer nå LO medlemmer andre partier. Stemmer er én ting. LO bruker sin makt til å presse politikere i alle partier stort sett i retning av Ap. I tillegg er LO en stor sponsor av Ap i valgkampen. De LO-meldemmene som ikke stemmer Ap kan føle seg temmelig kynisk utnyttet. 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Bra med balanse ettersom høyresiden har sine sponsorer. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Tipper de offentlig ansatte, og deres sosialklienter er mer "nøkkelen" enn LO selv om der er tildels overlapping. Disse gruppene er vel flertallet i Norge nå? 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Bra med balanse ettersom høyresiden har sine sponsorer. De har private bidragsytere. NHO å har sluttet å gi penger fordi de mente det var feil fordi det ikke representerer alle medlemmene sine. Og AP får også desidert mest penger. Ved forrige valgkamp ga LO 18 millioner kroner til Arbeiderpartiet og har signalisert enda større pengestøtte i forbindelse med høstens valg. LOs endelige pengestøtte blir vedtatt på LO-kongressen i mai.NHO kuttet derimot sin pengestøtte til partiene i 2005. http://www.nho.no/forside-300px/vil-ikke-stoette-partiene-article25423-567.html 4 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 AP = Populistisk Sentrumsparti 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Snarere tvert imot, så stemmer nå LO medlemmer andre partier. LO er intet mindre en en mafiaorganisasjon som kjøper seg makt i regjeringen. Har om mulig enda mindre til overs for LO enn jeg har for AP.... LO har gått fra å bidra til gode arbeidsforhold og rettigheter, til å bli en organisasjon som skal grafse til seg mest mulig på bekostning av fremtiden. Man skal jobbe mindre, og tjene mer, og tendensen er klar. Om LO får mer makt, så kommer Norge til å ende opp som Hellas.... 7 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, det er helt hinsides hvordan LO kan være så tilknyttet til AP som de er. LO er til for medlemmene. Ikke for AP. Historisk så ble LO og AP forent for å kunne gi arbeidklassen reel makt i sin tid. Per dags dato, så tja, jeg har allerede skrevet en post på det for lenge lenge siden. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vet om flere som har fått god og gratis hjelp av LO. Det ser sikkert skummelt ut fra utsida - folk er redd det de ikke forstår... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vet om flere som har fått god og gratis hjelp av LO. Det ser sikkert skummelt ut fra utsida - folk er redd det de ikke forstår... Med LO betaler for hjelpe de får fra AP da. Uten i fra ser det ut som korrupsjon. 4 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vet om flere som har fått god og gratis hjelp av LO. Det ser sikkert skummelt ut fra utsida - folk er redd det de ikke forstår... Ja, LO er en arbeiderorganisasjon. jeg får og hjelp fra min fagforening når jeg trenger det, og det er slik det skal være. Men min fagforening betaler ikke milioner av kroner i lomma til Statsministeren for at han skal bli gjenvalgt, og for at han skal skylde oss en tjeneste. De skal jobbe for en sak, og ikke for et bestemt parti. 7 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Ja, LO er en arbeiderorganisasjon. jeg får og hjelp fra min fagforening når jeg trenger det, og det er slik det skal være. Men min fagforening betaler ikke milioner av kroner i lomma til Statsministeren for at han skal bli gjenvalgt, og for at han skal skylde oss en tjeneste. De skal jobbe for en sak, og ikke for et bestemt parti. Jeg har ikke problemer med å forstå dette synspunktet, jeg er nok til og med nokså enig. Jeg mener at forbundet bør støtte alle partier som fører en politikk som er i tråd med deres interesser. Samtidig er jeg glad når debatten kan holde seg på et saklig nivå som ditt, men det er vel å drømme. Endret 20. februar 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvilken støtte politiske partier kan motta fremgår av Partiloven Se spesielt: Kapittel 4. Støtte fra andre. Innberetning om partiers inntekter og inntektskilder. Offentliggjøring Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvilken støtte politiske partier kan motta fremgår av Partiloven Hmm, den loven ble ikke tilfeldigvis skrevet av de samme partiene som har en viss interesse i denne "støtten"? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hmm, den loven ble ikke tilfeldigvis skrevet av de samme partiene som har en viss interesse i denne "støtten"? I Norge er der en tredeling av makten i Lovgivende (Stortinget) Dømmende (domstolene) Utøvende (regjeringen) Siden du som kapitalistisk anarkist mener at alle som sitter på det norske stortinget er sosialdemokrater, evner du nok ikke å se noen forskjell på dem gjennom dine anarkistiske briller. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Bra med balanse ettersom høyresiden har sine sponsorer. De som får flest stemmer er de som har mest penger. Det er virkelig demokratisk det! Jeg mener at partistøtte burde bli ulovlig... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå