Gå til innhold

Flaut (Syns jeg..)


LoxDrock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor? Alle kameratene min sier at vis man vil bli kokk/Konditor så er man homse.. Er ikke noe gøy og si at jeg vil bli kokk da..

 

Slapp av, når du kommer i 10. klasse og skal søke deg inn på videregående skole og du søker på kokke-linja, så vil de tro at du "ikke gidder mer skole" og ikke at du er homse eller noe slik så kan du pusle med det du liker i fred.

 

Alternativt kan du jo finne deg nye venner.

Lenke til kommentar

Hei,

Digger og lage mat og litt sånn, men jeg syns det er flaut og si at jeg vil bli kokk eller drive med mat når jeg blir større. Men er det noe og være flau over?

Alt kommer til å ordne seg, fleste gutter var jo sansynlig redd for jentelus når de var mindre =)

 

Bedre å imponere en jente med ordentlig middag enn grandiosa :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tv-kokker er sikkert flinke på mange måter - så som å posere, prate, smile og være gøyale osv. Helt til slutt er det maten som kommer på bordet, og den vet jeg at er slett ikke så veldig god, men det var god underholdning, og det er det som selges via tvruten. Så mat og matlaging er bare biprodukter av et underholdningskonsept.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så hellstrøm, brimi, lian, moi, viestad, espeli lager dårlig mat?

Mange kokker som har vært på tv et par ganger, men disse er ikke profilerte. De jeg har nevnt og noen flere er profilerte, resten ikke...

 

Slapp av - det er ikke sort hvitt - mere en påpekning av at det er en stor flora av mat programmer der ute, og diverse stjernekokker vandrer mellom underholdning, fag programmer og reklamejobber for matvareindustrien. Og på bakgrunnen av det, så mener jeg at kreativitet og håndverksmessige kvaliteter enkelte ganger kommer i bakgrunnen.

 

Og som fagmann selv, klarer jeg å se forskjellen på god mat og god mat for fjernsynet, uten å måtte smake på sluttresultatet.

 

Ta nå for eksempel de siste konseptene til vår alles kjære Hellstrøm - der begynner det å nærme seg nivået hvor spaghetti med ketsjup er festmat ...

Så, på tross av hvor dyktige de nå enn er, disse stjernekokkene - så går de kanskje likevel tom for de beste ideene, før reklame og programskaperne går tom for nye forslag til enda ett nytt spennende matprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...