Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Irriterende problem

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er her jeg bør skrive det men tror det er den beste plassen problemet er at jeg har nettopp fått nytt hovedkort og hele pakken jeg har nettopp formatert og nå etter jeg har formatert så hender det veldig ofte alt på pcen fryser i to sek vis jeg skriver så kommer kansje ikke alle bokstavene så ordet blir foreks: bokvene. og av og til når jeg skriver så fryser det seg mens jeg skriver og ordet blir slikt: heiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. det er veldig irriterende og jeg lurer på om dere har en løsning. jeg har lys i tastaturet og det slår seg av og på den tiden det fryser :p vis dere trenger mer opplysninger for å vite svaret så bare skriv det under :)

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lett å gjette hva feilen er, men jeg hadde et lignende problem med et Logitech tastatur. G510 tor jeg det var, det var faktisk feil på tatsturet så jeg kjøpte nytt tastatur og problemene forsvant. Dog skjedde det ikke at PC'en frøs litt, kun at det var helv.... vanskelig å skrive.

Må nesten spørre om du har tastaturet tilkoblet USB3 port, hvis du har det må USB3 drivere installeres. Og det hadde vært fint opp du opplyste om hvilket hovedkort du har og slikt. Mange ganger kan faktisk en BIOS oppdatering fikse mange problemer.

Lenke til kommentar

jeg har opptatert drivere og alt det er sikkert tastaturet da. jeg har prøvd begge usb portene skal prøve et annet tastatur å se om det virker

Edit: det virket ikke jeg prøvde et annet tastatur men problemet var der fermdeles. og hovedkortet mitt er: Asus Maximus V Gene

En liten ting jeg har glemt og nevne var at jeg har nettopp fått det nye hovedkortet (Asus Maximus V Gene) og det kan være jeg som har sett en ledning feil eller gjort noe mens jeg byggde pcen. For det har være helt siden jeg satt i det nye hovedkortet.

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ikke lett å gjette hva feilen er, men jeg hadde et lignende problem med et Logitech tastatur. G510 tor jeg det var, det var faktisk feil på tatsturet så jeg kjøpte nytt tastatur og problemene forsvant. Dog skjedde det ikke at PC'en frøs litt, kun at det var helv.... vanskelig å skrive.

Må nesten spørre om du har tastaturet tilkoblet USB3 port, hvis du har det må USB3 drivere installeres. Og det hadde vært fint opp du opplyste om hvilket hovedkort du har og slikt. Mange ganger kan faktisk en BIOS oppdatering fikse mange problemer.

Du jeg har fått problemet igjen og har jo ingen Windows oppdateringer eller noe, det som fikset det forrige gang. Men hva var det du mente med BIOS oppdatering?

Lenke til kommentar

BIOS oppdatering er at du oppdater BIOS på hovedkortet, altså "hjernen" til hovedkortet. Men er ikke sikker på om dette vil hjelpe deg med dette problemet. Kommer an på hvilken versjon av BIOS det hovedkortet har. Ser at BIOS versjon 1101 har "Enhance compatibility with some USB devices" som en av fiksene. Siste versjon er forresten 1903.

Har du manualen til hovedkortet, finner du alt der om BIOS og oppdatering.

Lenke til kommentar

BIOS oppdatering er at du oppdater BIOS på hovedkortet, altså "hjernen" til hovedkortet. Men er ikke sikker på om dette vil hjelpe deg med dette problemet. Kommer an på hvilken versjon av BIOS det hovedkortet har. Ser at BIOS versjon 1101 har "Enhance compatibility with some USB devices" som en av fiksene. Siste versjon er forresten 1903.

Har du manualen til hovedkortet, finner du alt der om BIOS og oppdatering.

Jeg er ikke så flink når det gjelder sånt og fant ikke noe i manualen (orket ikke og lete heller da) men du mener ikke cden som følger med vell? for den har jeg installert

Lenke til kommentar

Er du ikke sikker på hvordan du oppdaterer BIOS, bør du ikke prøve da det kan, i verste fall, skjære seg helt. Altså du ender opp med et dødt hovedkort.

Og det er ikke CD'en som kom med hovedkortet. Ny BIOS versjon må du laste ned fra Asus support, pakke den ut med Winzip etc og legge filen (enten .rom eller .cap, ny versjon bruker .cap) på en USB stikke. Du finner alt om BIOS oppdatering i manualen i kapittel 3.10, side 3-45 og utover.

Lenke til kommentar

regner med at du har installert alle driverne til hovedkortet også.....det er jo egne kontrollere for bla. USB porter osv som gjerne er bedre optimert enn windows sine generiske drivere. Sjekk i så fall Asus for oppdaterte driverpakker til ditt hovedkort.

Jeg har installert alle driverene som er på cden som følgte med hovedkorte da jeg kjøpte det. Jeg har også vært på asus sin side og funnet hovedkortet mitt, der var det ikke driverpakker men bare enkelte drivere. Jeg installerte alle USB driverene til hovedkortet men problemet er der fremdeles. Har du noen andre ideer til hva jeg kan gjøre? her er ihvertfall linken til der jeg fant USB driverene til hovedkortet: http://www.asus.com/no/Motherboards/MAXIMUS_V_GENE/HelpDesk_Download/

Lenke til kommentar

Nå er jeg så forvirret. For jeg har prøvd alt trodde jeg. Jeg hadde byttet tastatur, jeg hadde byttet plass på USB porten og alt mulig til og med prøvd og reinstallert drivere og god know hva jeg ikke har gjort. Men nå prøvde jeg og bytte tastatur igjen og da funket det faktisk, men da tenkte jeg, da er det tastaturet da for jeg hadde nettopp i det andre tastaturet og det hadde problemet. Men jeg liker ikke tastatuer så av en eller annen grunn byttet jeg tilbake til det gamle tastaturet, og da virket det også. Så jeg er veldig forvirret hvordan alt dette skjer og hva som skjer, men nå er jeg kjempe glad siden problemet fikset seg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...