Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Nå på 21.00 nyhetene. Vepsen har også kartlagt mannen. Mannen som er pågrepet etter den angivelige bombetrusselen mot Stortinget er tilknyttet Norwegian Defence League. Under NDLs demonstrasjon bak Oslo Kretsfengsel i desember opptrådte den nå pågrepne ringeriksmannen (27) som filmfotograf. Vepsen observerte ham den gang i samtale med flere kjente aktivister i NDL. Den pågrepne filmet også flere deler av demonstrasjonen og la dem senere ut på Youtube. Endret 13. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hmm, ser ut som noen og enhver på diskusjon.no kan forvente besøk fra overvåkningspolitiet aka Stasi snart Det var tips fra en bussjåfør som utløste politiaksjonen, som har pågått i hele natt og utover formiddagen. Bussjåføren hadde overhørt en person som kom med det som omtales som «uspesifikke trusler» om å sprenge Stortinget. http://www.osloby.no/nyheter/krim/Mannen-som-truet-med-a-sprenge-Stortinget_-har-tilknytning-til-Norwegian-Defense-League-7120688.html http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/En-person-pagrepet-etter-bombetrusselen-mot-Stortinget-7120379.html 8 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Vitner om profesjonalitet å planlegge attentat på bussen Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Angiversammfunnet bygges opp http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Sunnhetstegn-for-samfunnet-at-vi-slar-alarm-raskere-7120542.html 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Jeg var vel 3 minutter før deg: Mannen er vel kjent for politiet. NDL-aktivist utløste bombealarm og postet min post på Oppslagstavlen. Vepsen har kartlagt mannen. Endret 13. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Ifølge Statsministeren ser "Norge" ut til å være Herskerne (dvs Storting, Regjering & Co. mao ham selv og Norge er det samme. L'état, c'est moi. )http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Stoltenberg---Vent-meg-til-at-Norge-utsettes-for-trusler-7120266.html Endret 13. februar 2013 av Skatteflyktning 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Endrer ikke akkurat mitt syn på at NDL-medlemmer generelt er lite smarte. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Mannen var beruset i følge de første nyhetene og sitter i det dette skrives i forhør hos politiet. Endret 13. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nå på 21.00 nyhetene. Vepsen har også kartlagt mannen. Det er sikkert FRP sin skyld akkurat som alt annet i dette universet ikke sant kgun? 5 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det er bra vi tar oss tid til å være saklige... 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Denne karen bodde hele 25 meter ifra meg. Det blir spennende å se hva han tiltales for. For hva har han egentlig gjort galt som kan bevises bortsett fra å komme med fyllerøre på bussen? 6 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Denne karen bodde hele 25 meter ifra meg. Det blir spennende å se hva han tiltales for. For hva har han egentlig gjort galt som kan bevises bortsett fra å komme med fyllerøre på bussen? Vel, for politi har det ikke noe å si, de er nå i fasen å grave opp drit slik at de kan henge fyren på indisier. De klarer å lage bevis av en oppgave om "Harlem Renaissance", som ble til harlem resistance (ie terrorgruppe) under anklagen mot Eivind Berge. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Personlig synes jeg det er veldig spesielt at en person som sitter og "fylleprater på bussen"(ruset!?) blir angitt av bussjåføren til politiet og som følge av dette blir hele Oslo sentrum avsperret. Føler det litt sånn at "siden vi levde i en eventyrverden og ga faen før Breivik gjorde sitt, så skal vi hvertfall sørge for å ta igjen med renter og rentesrente nå!!" La hysteri og panikk være førende heretter. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 I følge nyheten mottar politiet slike henvendelser daglig: De fleste kommer tydeligvis ikke i nyhetene. Var det litt verre denne gang siden han er medlem av NDL? I siste instans er det PST, forsvaret pg politiet som får vurdere hva som er en trussel. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Umulig for oss å si noe sikkert nå, men jeg regner med at det var en grunn til at akuratt dette tipset utløste en såpass kraftig respons. Skal ikke sitte her med minimal bakgrunnskunnskap og snakke om hvor teite politiet er. Forresten så jeg ett par Bell som kom flyvende fra sentrum i dag, noen som vet om det var en del av dette? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Kanskje han hadde en venn av en venn av en venn av en venn av Breivik. Skulle ikke forundre meg om denslags logikk lå bak.. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Uansett så får PST, politiet og forsvaret kritikk: Når de ikke gjør noe. Når de gjør noe. På den måten de handler. Men slik er det i et demokrati. Til lags åt alle kan ingen gjera. Endret 13. februar 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Så lenge kritikken er berettiget og spesifisert så er det jo selvsagt en bra ting. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) ... ettersom all kritikk kan brukes til å forsvare en økning av overvåkningspolitiets budskjett eller tillate enda mer overvåkning av hva undersåttene driver med på nett og ellers. Endret 14. februar 2013 av Skatteflyktning 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Ikke all kritikk, men det er lett å argumentere for det du skriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå