Gå til innhold

Pixmania - en tvilsom nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi prøver å unngå utenomsnakk i tråden gode fototilbud i (nett)butikkene, så jeg splittet Pixmania-diskusjonen ut hit og la inn en Pixmania-advarsel i tilbudsinnlegget med link hit.

 

Jeg er skeptisk til Pixmania selv, men til den prisen ville jeg løpt og kjøpt. Xmir: Linken din er over 3 år gammel og Pixmania har vist forbedret seg en hel del på de tre årene. Den første og mest alvorlige saken med vilkår som bryter med forbrukerkjøpsloven ble ryddet opp i ganske raskt i starten av selskapets karriære i Norge.

 

Googler man etter "pixmania svindel" så får man selvsagt akkurat de svarene man leter etter og ikke balanserte tilbakemeldinger. Da synes jeg prisguidens nettbutikkvurdering er bedre, selv om folk statistisk får langt mer skrivekløe av dårlige erfaringer enn av gode erfaringer.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at Pixmania hadde en periode rundt 2009 der de ikke helt hadde styring på hvordan de skulle forholde seg til norske kunder, samtidig som de presset prisene nedover slik at det ble attraktivt for norske kunder å benytte seg av dem. De fikk hvertfall veldig mye pepper på den tiden, mens i årene etterpå har mengden negativ omtale falt veldig, og det virker på meg som om de har skjerpet seg grundig og nå er en relativt seriøs aktør her i landet også. Mye av det negative som blir snakket om når det gjelder Pixmania nå i dag tror jeg henger igjen fra perioden de hadde problemer.

 

Jeg har bestilt derfra et par ganger selv, og alltid fått varene kjapt og greit uten ekstra momskrav og greier. Nå har jeg ikke måttet reklamere på noe av det jeg har handlet derfra, så hvordan kundeservice er har jeg personlig ingen erfaring med. Dog kjenner jeg flere som har handlet derfra i løpet av de siste par år og både måttet reklamere på feil, og benyttet seg av angrerett, og dette har gått smertefritt for seg.

Lenke til kommentar

Evig eies kun et dårlig rykte?

 

Ihvertfall på internett, frem til folk klarer å sjekke datoer på fakta :-P

 

Min samboer har handlet fra dem et par ganger uten noen problemer. En gang var det feil produkt, men dette ble raskt rettet opp i uten ekstra kostnad og unødvendig ventetid.

 

Man skal huske at for hver misfornøyde "jeg ble svindlet"-tråd man finner så har ofte et selskap 99 andre fornøyde kunder som ikke lagde en tråd for å fortelle om hvor fornøyde de var. Om man leter finner man nok endel negativ omtale om populære bedrifter som komplett, cdon og dustin også.

Lenke til kommentar

Har hatt en SSD disk som har tatt kvelden 2.ganger. Reklamsjon har gått riktig for seg begge ganger.

Det tar litt tid, litt styr med innsending, men disken ble byttet uten problemer ved første død. Når den samme sisken tok kvelden under 6 måneder senere fikk jeg byttet merke. Ingenting å si på reklamasjonsretten.

Det eneste negative er at det tar tid - når det må sendes til Frankrike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det som kunne vært interessant å få høre om, er hvordan kunebehandlingen er i dag hvis noe galt skjer.

Helt enig. Da vil jeg igjen henvise til prisguidens nettbutikkvurdering. Der er daterte tilbakemeldinger, inkludert reklamasjoner etc. Se gjerne på utdelte stjerner og les teksten til de som har gitt under maks uttelling. 20 stk tilbakemeldinger fra i år. Så vidt jeg kan se to negative. En der bildet ga et urealistisk inntrykk av størrelsen på produktet, og en annen der det mangler medfølgende blekkpatroner til skriveren. Sistnevnte er besvart av Pixmania og følges antageligvis opp.

 

Da synes jeg prisguidens nettbutikkvurdering er bedre, selv om folk statistisk får langt mer skrivekløe av dårlige erfaringer enn av gode erfaringer.

Lenke til kommentar

Mulig de har skjerpet seg, men jeg leste erfaringer fra desember også, og det var ikke bare positivt der heller. Virker som de driter i tilbakemeldinger på mail, og at du må skrive negativt på prisguide før noen tar seg bryet med å rydde opp.

 

Jeg kjøper heller fra nettbutikker som tar kundeservice seriøst, ikke de som driver brannslukking i etterkant for at det skal vise at de bryr seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt fra de på litt over ett år og har ikke hatt noe dårlig erfaring med de, handlet 3 eller 4 ganger derfra.

 

På den annen side så hadde det vel ikke eksistert netthandel skulle man hørt på hva forbrukerene mener så finner man klager sannsynligvis om alle nettbutikkene som finnes.

 

I mange tilfeller kunder som er så tette at man nesten får pustebesvær, slik som han som klagde på Nikon F6 og at det ikke hadde skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...