Gå til innhold

Kamptråd - Real Madrid vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Når trekningen var klar ble jeg veldig glad. Selvfølgelig er det en vanskelig kamp - både United og Real er blant de største klubbene i verden og det kan gå begge veier, sa Ronaldo til The Sun.

- For meg er dette noe jeg gleder meg til. Det er klart jeg kommer til å få litt ekstra oppmerksomhet, men jeg føler ikke noe ekstra press. Det er bare en fotballkamp mot min gamle klubb. Jeg skal ikke i krigen, jeg skal hjem.

 

Ligger i korta hvem som sender oss ut av CL..

Lenke til kommentar

I denne sesongen har vi vunnet på Anfield, Brua og Etihad. Når sist skjedde det?

 

Det har aldri skjedd før da Etihad/CoMS ikke ble åpnet før i 2002. Men forrige gang vi slo alle de tre lagene borte i samme sesong var i 1913-14, altså mer eller mindre 100 år siden. Men de tallene forteller ikke hele historien da, det er ikke alltid at de fire lagene har vært i samme divisjon.

 

Det er skrevet i stjernene at Ronaldo blir avgjørende her.

Lenke til kommentar

Carrick og Jones sammen synes jeg vi ikke skal satse på. Den defensive innstillingen kler oss ikke, det så vi mot Spurs da presset til slutt ble for stort.

 

På en annen side kan man til en viss grad nøytralisere Ronaldo ved å sette to mann på han (slik det ble gjort på Bale med Rafael/Jones). Fergie er mester på å tette igjen bakover i europeiske bortekamper. Samtidig MÅ vi nesten ta med oss et bortemål eller to hjem. Ganske usikker på hvem jeg ønsker å se på banen her.

Lenke til kommentar

Kan jo legge ut en liten status om Real Madrid.

 

Real Madrid starter nok slik:

 

Diego Lopez

 

Arbeloa - Varane/Pepe - Ramos - Coentrao/Marcelo

 

Khedira - Alonso

 

Di Maria - Ozil - Ronaldo

 

Benzema

 

 

Pepe er ute med en ankelskade. Han ble operert i starten av januar. Det forventes at han er tilbake til United kampen, men det spørs hvilken form han er i. Varane starter nok om det er tvil rundt Pepe. Varane som for øvrig tok El Clasico med storm og toppet det hele med en scoring, vil nok gjøre en god jobb mot United.

 

Marcelo har vært ute i 3mnd med benbrudd. Han har brukt tid på å komme tilbake i form, og jeg tviler på at han rekker å komme seg i form til det første oppgjøret mot United. Coentrao starter nok om Marcelo ikke er klar.

 

Casillas er som kjent ute med fingerbrudd. Han rekker nok ingen av kampene mot United. Tidligere Real Madrid Keeper Diego Lopez er hentet tilbake for å vokte buret.

 

På papiret er nok Real Madrid det beste laget, men United er United og Ferguson har fått inn en svært god vinner mentalitet og lagmoral som jeg frykter. Real Madrid har imponert svært få denne sesongen, men nå etter nyttår har formen begynt å komme tilbake. Dog har Mourinho klart å motivere de for de store oppgjørene og har imponert der.

 

Det blir to spennende oppgjør, og jeg tror det blir mange mål. Kan fort bli avgjørende med bortemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...