Gå til innhold

Couch surfing rundt verden - jeg skal!

Anbefalte innlegg

Hey! Min store drøm er å reise rundt verden, møte herlige mennesker, forstå kulterer og og ha syke opplevelser. Rett og slett være en 21 centure old fashion eventyrer. Alt mens jeg deler det med verden via bloggen min!

Jeg tenker å dra med minimalt med penger jobbe og leve på hustling skills.

Couch surfing er å bo hos folk som åpner hjemme sitt gratis for reisere. via https://www.couchsurfing.org/

Så couch surfing er jo den perfekte måten å gjøre det her på!! Så jeg lurer på om noen har erfaring med det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har couchsurfet før, og har absolutt ingenting galt å si om det. :)

Bare pass på at verten din har erfaring, og gode tilbakemeldinger fra andre. Vær også sjenerøs med kommunikasjonen, så du er sikker på at du og verten forstår hverandre når det gjelder detaljer.

Lenke til kommentar

Har Couchsurfet og stilt som vert i flere år og kan virkelig anbefale det. Selvfølgelig er det kjekt å spare penger på det, men det ligger så mye mer i det også. Og det jeg setter størst pris på med couchsurfing er som det nevnes her menneskene man møter. Samtidig kommer du rett inn i kulturen. Om du ikke låner sofaen til noen fra lokalbefolkningen, så er det som regel iallefall noen som har bod i området lenge og som kjenner til hva som er vert å vie oppmerksomhet under oppholdet. Du får oppdatert lokalkunnskap som LonelyPlanet og andre reise-guider bare kan drømme om.

Blir litt skuffet over at 1onlife tenker å bruke CouchSurfing sammen med sine "hustling skills". CouchSurfing er som jeg selv nevner en genial måte å reise billig på, men jeg tror nok du fort vil få mange tilbakemeldinger om du kombinerer det med såkalte "hustling skills". Reise-måten og nettsamfunnet handler om så mye mer enn bare å reise billig, som å dele kultur, erfaringer og gode opplevelser.

Selv har jeg prøvd å følge (min egen) regel, at jeg byr verten min (den jeg sover hos) på middag. Dvs. ikke på restaurant. Men som regel spør jeg om det er greit at jeg handler inn råvarer ( + kanskje en flaske vin) og lager middag for vertskapet. Detter er dog ikke et must, men jeg vil påstå at du fort vil merke endringer i hvordan du blir tatt i mot og hvor mye tid/energi verten bruker på deg mens du sover på "sofaen" der.

Lenke til kommentar

Jeg har couchsurfa store deler av verden. Couchsurfer i mexico akuratt nå..

For meg er det ikke pengene jeg sparer på boende det kommer ann på, jeg spanderer altid maten der jeg bor pluss øl. Couhsurfa i Los Angeles for litt over 1 uke siden, spanderte jeg billetten til en konsert vi dro på..

Hvis trådstarter har tenkt og utnytte det for og leve billig, er det lett og få dårlig erfaring av personen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...