Tor1988 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Noen som kjenner seg kjent med at passat tdi 1.9 går veldig dårlig. bilen dævver ut i oppover bakker, klarer liksom ikke og trekke bilen framover. utrolig dårlig gass respons osv. Klarer ikke og presse bilen mere en max 60 km/t i 3 gire i oppoverbakke. På flata klarer jeg og få bilen opp i max 80 km/t kanskje 100 km/t på en veldig lang streke. Hva på Møller og fikk GRATIS diagnose sto mekanisk feil på Stoppventil dieselpumpe N-109 og luftmassemåler. Luftmassemåleren mente han kom etter jeg hadde kobla av lmm for og se om det hva den. Skiftet stoppventilen i dag og bilen er HELT LIK! Bilen funket 100% på fredag da jeg hva ute på langtur i finværet SOL . Stoppa på butikk og kjøpte noe greier. Da jeg kom ut og starta bilen rusa bilen seg opp i starten. Hva kan det være??? Legger ved 2 bilder også. Hva kan det her være? På første bilde er det olje me turboen der. Ser ut som det har vært lenge. Endret 24. januar 2013 av Tor1988 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Kan høres ut som turboen har takket for seg, demontere på luftsiden så du når tak i skovlen. Du bør ikke kjenne noe slakk eller at den er nedsauset med olje. Endret 24. januar 2013 av Maxopp Lenke til kommentar
Tor1988 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Tenkte og legge ut lydklipp av turboen men fikk bare feil Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hadde bil med samme motor en gang med noen tilsvarende problemer. Husker dessvere ikke om det var en giver eller føler for turbotrykk/luftmengde. Men opplevelsen var den samme. Plutselig forsvant turbotrykket og `all` kraft forsvant fra motoren. Ble skiftet en liten del og så var det ok. I tillegg opplevde jeg feil på katalysatoren. Når det skjedde mistet motoren all trekkraft. Katalysatoren gikk sporadisk tett og ble skiftet. Hører du hviningen fra turboen? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ta ned håndbrekken 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Om feilkoden på LMM ble slettet bør du sjekke om den er kommet tilbake igjen. LMM er ikke et helt uvanlig problem som vil kunne sende motoren i "limp home" modus uten ladetrykk. Sot som gir treghet i turboens bevegelige deler kan gi et øyeblikks overboost, som igjen kan trigge "limp home". Da kan det hjelpe bare å få slettet feilkoder, bevegd på delene som styres av actuatoren på turboen og så ev. litt hard kjøring. Lenke til kommentar
Tor1988 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Skiftet Stoppventil dieselpumpe N-109 men sletta ikke feilkode. Så hva på møller og fikk sletta feilkoden og bilen går som et lyn igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå