Gå til innhold

Kamptråd: Chelsea - Arsenal


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BA9yKcPCAAAY5OT.jpg

 

Lauren Pomfret ‏@pom_cafc

Trains to London are already being cancelled because of the weather. Slightly worrying..

 

Finn Harries ‏@FinnHarries

London has turned into a white sheet on snow. Time to get the skis on.

 

Sky News Newsdesk ‏@SkyNewsBreak

Heathrow Airport in London has closed its northern runway due to snow

 

http://www.bloomberg...disruption.html

 

http://instagram.com/p/UqV-eukCEx/

 

http://instagram.com/p/UqQdLDjHfZ/

 

article-2264434-1704012C000005DC-329_634x374.jpg

 

Jeg tror det er snø der.

Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spille på et snølag? For det første så har alle klubbene i PL under-soil heating. For det andre har de ressurser nok til å fjerne snøen fra banen. Det er ikke det som er problemet her. Problemet er reguleringen av trafikken i området rundt. Finner det alltid fascinerende når trafikken i storbyen London år etter år stopper opp fordi det har snødd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Banen er ikke problemet uansett. Problemet ligger i transport til og fra stadion samt sikkerhet. Man kan fint spille kampen i morgen men da vil mange med billett ikke komme seg til kampen. Så det gjøre helt klart grunnet det rundt selve kampene.

 

Om tog og fly ikke går så blir det neppe super søndag

 

edit. Chelsea skrev på Twitter for 30 min siden at kampen går som normalt med mindre det blir vanskelige værforhold. Så med mindre det blir mye verre blir det kamp.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Spille på et snølag? For det første så har alle klubbene i PL under-soil heating. For det andre har de ressurser nok til å fjerne snøen fra banen. Det er ikke det som er problemet her. Problemet er reguleringen av trafikken i området rundt. Finner det alltid fascinerende når trafikken i storbyen London år etter år stopper opp fordi det har snødd.

 

Problemet er at slike tilstander ikke egentlig er normalt i England, de siste årene har faktisk veket fra normalen.

 

Jeg hadde samme innstilling som deg inntil jeg fikk en engelsk samboer, sannheten er at England ikke er rustet for slikt snøvær.

 

Ikke har de gode nok snøryddings -alternativer, ikke har de lovpålagt vinterdekk (og det hjelper lite om 1 bil av 10 kjører med vinterdekk med tanke på sikkerhet), og ei har bilistene kurs om kjøring på snø.

Det er lett å sitte hjemme i halv-arktiske Norge og peke tunge, men igjen, dette er uvanlige tilstander i England og fortsetter det slik vil det nok bli tatt grep.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke å dra så mye lenger enn til Oslo før du finner folk som ikke kan kjøre på snø. Så vi som er vant til snø burde være de første til å ha mennesker som behersker snø.

 

Til deres forsvar er det jævlige kjøreforhold i Oslo sentrum om vinteren. Jævlig trange veier og helt håpløse parkeringer. Ille nok om sommeren, men blir bare verre når snøen samler seg i større mengder.

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide å gjøre noen endringer nå da? Sånn passe naivt å være såpass nord for Ekvator og ikke forvente snøvær.

 

Både ja og nei.

Endringer må inn, en eventuell backup-plan når det kommer slike nedbørsmengder, dog så har jo de største mengdene der borte kommet i løpet av en, max to netter, og det tar tid å gjennomføre slik tiltak.

 

Har man kjørt bil i England (eller vært passasjer) utenfor motorveiene, så er det sant at kvaliteten på veiene er bedre, dog er de som oftest mye mye smalere (kjerringa påstår vi kunne ha presset inn firefelts-motorveier på landeveiene våre, så stor plass bruker vi..) og iallefall rundt Bristol-området hvor jeg pleier å være mye mer svingete.

 

 

 

 

Til deres forsvar er det jævlige kjøreforhold i Oslo sentrum om vinteren. Jævlig trange veier og helt håpløse parkeringer. Ille nok om sommeren, men blir bare verre når snøen samler seg i større mengder.

 

Og det er bare i lille Oslo, tenk deg London og lignende områder :)

Lenke til kommentar

Til deres forsvar er det jævlige kjøreforhold i Oslo sentrum om vinteren. Jævlig trange veier og helt håpløse parkeringer. Ille nok om sommeren, men blir bare verre når snøen samler seg i større mengder.

 

Jo greit nok, men jeg var nede på jernbanetorget da det snødde som faen her før jul og da sto trafikken bomstille. Og som snurris poengterer så er det byen her relativt liten i forhold til store London hvor dem i tillegg ikke er vant til slikt føre. Vi er tross alt vikinger.

 

Men det er ikke bare i Oslo det generelt kjøres sakte. Ut av Oslo og inn mot Oslo så går det dritt sakte når det er fine forhold, men litt snø på veien. Folk er livredde. Der jeg kommer fra så er man vant til slikt føre. Så selvfølgelig alt avhengig av hva man er vant til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...