Cooky Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Fant nettopp ut at MSN Live Messenger skal legges ned en gang i Mars dette året, og synes det da er på tide at jeg gjør det sikkert mange allerede har gjort; å gjøre dette selv også. Hvordan importerer jeg MSN Live Messenger kontaktene mine til Skype? Når jeg nå nettopp gikk inn på skype, valgte "kontakter" og "importer kontakter" kom ikke MSN Live Messenger opp som et av alternativene. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hvis du åpner skype, logger ut og så starter skype igjen så skal du på login skjermen får muligheten til å logge inn med MSN kontoen din (står på høyre side). Da skal du også få muligheten til å "merge" msn og skype kontoen din, og alle msn kontaktene dine skal dukke opp. 1 Lenke til kommentar
hår null Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Edit: Begynte å skrive før jeg så svaret over.. Endret 16. januar 2013 av hår null Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Hvis du åpner skype, logger ut og så starter skype igjen så skal du på login skjermen får muligheten til å logge inn med MSN kontoen din (står på høyre side). Da skal du også få muligheten til å "merge" msn og skype kontoen din, og alle msn kontaktene dine skal dukke opp. Funket ikke. Andre ideer? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Tror du gjorde noe feil i så fall, for det fungerer helt knirkefritt. 1. Åpne skype, trykk "Skype" og "Logg ut" øverst til venstre 2. Du blir automatisk hevet ut av skype og kommer til login skjermen. På venstre side står det "Alternativt, logg inn med": Microsoft konto. Trykk det. 3. Du blir promptet for logindetaljer til msn kontoen 4. Velg "jeg har allerede en skype konto" 5. Godkjenn at den vil slå sammen kontaktene 6. Alle msn kontaktene dine vil dukke opp som kontakter, og det står "Messenger" under kontaktnavnet. 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Er ingen andre måter, er bare å laste ned siste versjon av Skype og logge inn med Live ID din, så er det bare å følge instruksjonene på skjermen. Funket helt greit for meg. Må du likevel ha det forklart, sjekk her: http://techdows.com/...-messenger.html Edit: Argh, 10 sek for sent. Uansett, for å da sortere kontaktene etterpå, velger du bare Kontakter fra menyen og Sorter kontakter etter, da vil du ha muligheten til vise de kontaktene du vil. Jeg bruker bare Pålogget. Du kan også knytte Skype til Facebook. Endret 16. januar 2013 av Myst Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Tror du gjorde noe feil i så fall, for det fungerer helt knirkefritt. 1. Åpne skype, trykk "Skype" og "Logg ut" øverst til venstre 2. Du blir automatisk hevet ut av skype og kommer til login skjermen. På venstre side står det "Alternativt, logg inn med": Microsoft konto. Trykk det. 3. Du blir promptet for logindetaljer til msn kontoen 4. Velg "jeg har allerede en skype konto" 5. Godkjenn at den vil slå sammen kontaktene 6. Alle msn kontaktene dine vil dukke opp som kontakter, og det står "Messenger" under kontaktnavnet. Har prøvd å gjort dette flere ganger nå. Men når jeg da blir pålogget er det eneste Skypekontaktene jeg har i "kontakter". Men det funket nå. Takk! Lenke til kommentar
Stream Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har gitt opp den mergingen. Får bare feilmelding etter å ha tastet inn brukernavn og passord for msn-kontoen ("an error has occured" eller noe i den duren). Lenke til kommentar
Pilten Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Når man har slått sammen skype og msn, mister man da automatisk alle mail man hadde på hotmailkontoen sin? Ellers så funker det bra :) Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Nei, klart ikke, de er der fortsatt, bare at hele Hotmail er gjort om til Outlook.com nå og hele layouten er endret. 1 Lenke til kommentar
Pilten Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Men hvordan finner jeg dem? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du må manuelt logge inn på Outlook.com, Skype har ikke lagt inn noe Innboks-snarvei enda. Dermed får du heller ikke varsler om nye mail, de må du selv sjekke av og til. Foreløpig er Skype kun et rent chatte-program. Lenke til kommentar
Pilten Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Selvfølgelig kunne dem ikke gjøre det enklere når dem først skulle endre på noe. Takk for infoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå