Abdulaziz Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg har en prøve i natyrfag og jeg viil få 6 i den men jeg føler at det er nesten umulig! Hvordan bør jeg jobbe? Kan noen gi mg tips og råd? Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hvilken klasse går du i? Ungdomsskole eller VGS? Hvilket tema? Hvor stor interesse har du i faget? Har du lett for å lære Naturfag osv. Gi litt mer informasjon, så det blir litt lettere å sette seg inn i din situasjon Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Hvilken klasse går du i? Ungdomsskole eller VGS? Hvilket tema? Hvor stor interesse har du i faget? Har du lett for å lære Naturfag osv. Gi litt mer informasjon, så det blir litt lettere å sette seg inn i din situasjon VG1 Prøven er om stråling og radioaktivstråling( et ganske kjekt tema også ). Jeg har en stor interesse i faget da men jeg kommer ikke mer enn 5. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Eneste du kan er å jobbe, ta notater og pugge så godt som mulig 1 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 VG1 Prøven er om stråling og radioaktivstråling( et ganske kjekt tema også ). Jeg har en stor interesse i faget da men jeg kommer ikke mer enn 5. Hehe, morsomt. Samme her, skal ha den prøven snart vi og, men lander alltid på 5 jeg også... Jeg prøver å forberede meg i flere dager ved litt jevn jobbing. Med lesing og skriving av notater. Prøv å finne det viktigste i stoffet! Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 finnez det noen som har tatt disse prøvene ? Kom igjen da folkens Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Hehe, morsomt. Samme her, skal ha den prøven snart vi og, men lander alltid på 5 jeg også... Jeg prøver å forberede meg i flere dager ved litt jevn jobbing. Med lesing og skriving av notater. Prøv å finne det viktigste i stoffet! vent, du staret denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1439229&st=20 og du fikk en sekser. var eksamenen i VG1 eller 10ende??? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det var nok 10.klasse da han sier muntlig eksamen. Dessuten hadde jeg nesten de samme temaene som LFCboy Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Var 10.klasse ja! Det komiske ved det var at det meste av det jeg fikk av info. her inne, var høyt over 10.klasse pensum, sa sensoren:) 10.klasse var mye lettere og. Fikk jo 5 og 6 på alle naturfag prøvene uten å måtte øve så mye som jeg gjør på VGS Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Ok da Kom igjen da. Er det ingn som kam hjelpe meg? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Les pensum, lag tankekart for å huske. Jobb med stoffet. Er ikke så veldig mye verre enn det Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 takker men har ingen andre klarte å få 6? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det er en vanesak å få 6. Du må vite hvor lista ligger. Selv ligger jeg "alltid" mellom 5 og 6. Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Det er en vanesak å få 6. Du må vite hvor lista ligger. Selv ligger jeg "alltid" mellom 5 og 6. ka mener du med "lista ligger"? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 ka mener du med "lista ligger"? Du må vite hvor mye du trenger for å oppnå en 5'er eller 6'er. Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Det vil si, du må kunne "alt", helst ned på detaljnivå, ikke vage beskrivelser eller grove trekk. Vær konkret og bruk eksempler osv. Forklar med egne ord, ikke bare oppgulp fra pensum. Sørg for å svare på spørsmålene som blir stilt, ikke skriv masse annet unødvendig. Du må gjerne svare utfyllende, men det må være relevant og knyttet til spørsmålene. Endret 22. januar 2013 av K R U E G E R Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 ka mener du med "lista ligger"? Det er først og fremst en psykisk barriere man må komme seg over. Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Et veldig godt råd er å øve seg på å skrive svar på "typiske" spørsmål, sånn at du kan skrive fine svar med korrekt bruk av faguttrykk o.l. Dette liker lærarane veldig godt! I tillegg er det lurt å sjå på kompetansemåla for det stoffet du går gjennom, mange lærarar brukar desse som utgangspunkt for spørsmåla på prøva. Lykke til! Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvis du er lur og kommer til å velge realfag videre, nøyer du deg med en femmer og tar opp igjen naturfag som privatist i slutten av 2. klasse eller i starten av tredje. Du vil fremdeles søke med førstegangsvitnemål. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvis du er lur og kommer til å velge realfag videre, nøyer du deg med en femmer og tar opp igjen naturfag som privatist i slutten av 2. klasse eller i starten av tredje. Du vil fremdeles søke med førstegangsvitnemål. Problemet da er at det blir MUNTLIG eksamen. Å få 6er i muntlig eksamen i Naturfag er nok ikke bare bare, med mindre du har sansen for stoffet og å snakke om det. Det spørs selvfølgelig hva slags person du er. Jeg selv går 1 året, og får 5 i naturfag. Men jeg prøver på 6er, for jeg vet jeg ikke kommer ti å klare å få 6 hvis jeg tar faget opp, da det blir muntlig eksamen. Begge deler er egentlig vannskelige, prøver så godt jeg kan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå