Gå til innhold

[Løst] Ny kraftig stasjonær. Pris min 10.000,-

Anbefalte innlegg

Skal ha ny stasjonær pc. Kraftig, så prosessor blir viktig. Har ingen aning om hva som passer ihop av hovedkort, prosessor, skjermkort osv.....

Prisklasse uten skjerm og skriver. Tja....ca 10.000 ? Kanskje mer?

Vanlig hjemmebruk, men da inkludert videoredigering. Spiller ikke, men en typisk gamer-pc egner seg vel like gjerne til videoredigering?

OBS, jeg skal IKKE bygge selv. Uansett ! Så Komplett sine gamere hvor man kan sløyfe/legge til/endre på oppsettet kan vel være et alternativ. Vet ikke helt hva jeg trenger eller må se etter, men her er ett par stikkord:

- kraftig prosessor, tror jeg vil ha Intel

- mye ram, minst 16 GB, men helst 32 GB.

- fokus på lydløs/stille pc

- fordel om kabinettet er enkelt å åpne og komme til i

forøvrig skjermkort og andre komponenter som passer inn og egner seg til litt krevende arbeide. Systemdisken bør vel absolutt være SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11K, uten OS og frakt:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10731

Varenr.:768277

nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher)

nVIDIA's Borderlands 2 (Voucher)

Støtsikker PC-eske

Fractal Design Define R4 Black Pearl

XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU

Intel® Core i7-3770K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 2TB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

Garanti 3 år - Sende inn

Pris: 11452.33

Lenke til kommentar

Takker for svar. Er vel 10 år siden jeg kjøpte stasjonær. Har nok mye å lære:)

Hva er dette?:

Kabinettet ser greit ut. Hvor kraftig prosessoren er vet ikke jeg, men den er hvertfall den best tilgjengelige av alternativene. Ser at 16 GB ram er max mulig i oppsettet. Kan hende det er greit nok. Skal hvertfall ikke ha mindre.

Ellers lurer jeg på om skjermkortet vil holde mål i lengden. Kan det være verdt å velge dyrere? Strømforsyning, kjøler og hovedkort - må innrømme jeg har null peiling her. Har aldri hatt vannkjøling.

Skal også ha Windows OS. Men kan komme tilbake til dette.

Kan jo allerede nå nevne at jeg skal ha ny skjerm også. Ser for meg 27". Men vet ikke om jeg velger en som er valgbar i Komplett sitt oppsett, eller kjøper utenom.

Kommer nok til å bruke litt tid på dette og bestiller kanskje ikke før årsskiftet. Da jeg selv har liten forutsetning til å vurdere oppsettet til MariusSJ håper jeg på flere innspill og kommentarer fra andre også.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Aha...spillkuponger. Tror neppe jeg kommer til å få bruk for de :)

Skjermen du linker til koster ca 4.500, og det er vel der jeg setter maxpris for skjerm. Vil helst gå for en rimeligere 27". Men det får vi se på.

Å få pc så stille som mulig er absolutt høyt prioritert hos meg. Og når det gjelder vannkjøling, så er det vel greit dersom det virkelig er helt vedlikeholdsfritt.

Er mye å velge i hos Komplett. Får se litt videre i morgen og jula. Og håpe på innspill fra andre også. Takker for god hjelp Marius :)

Lenke til kommentar

1. Du kan jo alltids gi den bort, til noen som vil ha dem (som sagt tidligere :))

2. Ja, jeg vet den skjermen er dyr, men det er IPS og 2560x1440 piksler, men du kan alltids gå for en 1920x1200 eller 1920x1080 IPS skjerm ;)

3. De er helt vedlikeholdsfrie (bortsett fra å blåse bort støv, noe du må uansett...)

Er en del å velge i hos komplett, ja, men hadde vært enda vanskeligere om du skulle bygge selv :p (10 ganger mer å velge i)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

OG hva hadde du tenkt å få for den? :)

13700/100*60 = 8220, det er en realistisk pris ;) og så runder man det ned til 8 K ;)

Et annet "problem" for TS hvis han kjøper av deg, så får han ikke den skjermen (som er veldig god for redigering, samt NVidia GPU er også bedre til det ;))

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

11K, uten OS og frakt:

http://www.komplett.....aspx?sku=10731

Varenr.:768277

Støtsikker PC-eske

Fractal Design Define R4 Black Pearl

XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU

Intel® Core i7-3770K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 2TB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

Garanti 3 år - Sende inn

Pris: 11452.33

Aldri i livet, GPU'en suger. Kjøp heller en AMD 7970 eller GTX 680. Du kan jo også ha Crossfire.. :)

Aha...spillkuponger. Tror neppe jeg kommer til å få bruk for de

Skjermen du linker til koster ca 4.500, og det er vel der jeg setter maxpris for skjerm. Vil helst gå for en rimeligere 27". Men det får vi se på.

Å få pc så stille som mulig er absolutt høyt prioritert hos meg. Og når det gjelder vannkjøling, så er det vel greit dersom det virkelig er helt vedlikeholdsfritt.

Er mye å velge i hos Komplett. Får se litt videre i morgen og jula. Og håpe på innspill fra andre også. Takker for god hjelp Marius

Kjøp en BenQ, med 120hz. Det er bang for the bucks!

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...