Gå til innhold

[Løst] Koble Canal Digital modem direkte på splitter i teknisk rom?

Anbefalte innlegg

Jeg har et relativt enkelt spørsmål til den som har peiling...

Jeg bor i et relativt nytt hus med CD kabel tv og ditto bredbånd. Jeg har 5 multimediakontakter fordelt på to etasjer.

Per i dag har jeg kabelmodemet koblet og router stående i 2. etg. iom at det er mest praktisk plasseringsmessig. Har multimediakontakter i første, men er ikke så keen på å ha modem og router stående i stue/kjøkken da det må stå vel fremme.

Problemet er at det er fryktig dårlig wifi mottak i 1. etg. Dette trolig kommer av at jeg har fjernvarme i alle gulv til oppvarming, betong etasjeskillere eller hvem vet hva. Selv om jeg har to trådløse extendere i 1. etg. er hastigheten i 1. etg. forferdelig.

Så kommer spørsmålet:

I teknisk rom i 1. etg. fordeles kabelsignalene til kabeluttak/mulitmediakontakter i begge etasjer (se bilde). Kan jeg koble av en av coax kablene her (har ikke tv i alle rom uansett) og koble kabelmodemet med en kort coax kabel direkte på splitteren? Da vil jeg kunne ha modem og router i teknisk rom, noe som vil være en perfekt løsning. Dette vil sikre bra signal i første etg. Jeg vil sikkert få litt dårligere wifi i 2. etg. men det gjør ikke så mye.

Mulig at dette er et helt idiotisk spørsmål, men må bare sjekke... Takk for hjelp!

post-59932-0-05508600-1355492934_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...