Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

En guide for deg som føler du ikke har draget.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Nittut. Takk for godt svar, mye av det du poengterer er egentlige misforståelser og litt feilformuleringer av meg, som får meg til å se at jeg kunne skrevet det meste her en del bedre. Og bare for å ta facebook commenten din med engang, så var det ikke uten grunn at jeg puttet (hehehe) bak..

Dine kommentarer om utseende, der har du også misforstått meg. Poenget mitt er "bli den beste versjonen av deg selv". Utseende har ikke alt å si, men denne tråden skal være en slags "samletråd" for alle som trenger generelle råd. Er du uenig at å gjøre det beste ut av seg selv er en dum idè?

Vi er uenige på visse punkter angående klestil og smiling, den har jeg ikke store kommentarer til, der må vi vel bare agree to disagree.

Men din kommentar er bare awesome, fordi hvis en usikker gutt som trenger råd kommer inn her, vil han få flere sider av samme sak, som forhåpentligvis vil hjelpe han, for det er jo ingen fasit på hvordan man plukker opp damer, hver sin spillestil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

snip.

Nå har jeg dame, men jeg leste posten din allikavel.

Høres ut som noe ufattelig mye slit for å få seg dame. Du vet at folk har jobber som de må fullføre og dereter venner de skal treffe. Og noen ganger har man lyst til å slappe av.

Guiden min for de som ønsker å få draget er.

1. Ta vare på deg selv og kle deg og lukt så godt som mulig, men det er ikke det viktigste

2. Vær aktiv sosialt. Det vil hjelpe deg langt mer enn å lese guider. Ta initiativ.

3. Flørt, gjør henne tiltrukket til deg. Dette kan du lære mer om på PUA sider og lignende.

4, Slutt å bry deg. Ikke vær redd for å miste drømmedama, fordi realiteten er at hun er ikke like perfekt som du tror og det er mer enn nok av jenter her i verden.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

1: Ikke vær en drittsekk

2: Ikke lukt drit

3: Ikke ha forventninger om å få supermodellen i bladet under puta di

Edit: 4: Prøv å ha et bedre vokabular enn å faktisk bruke "dritt", "jævla" osv. Jeg brukte det bare for å få fram poenget.

Er ikke verre enn det her !

Endret av Crowley_
Lenke til kommentar

Det med sosial er ganske viktig, desto flere jenter ma kjenner desto flere kan like deg. Går du på VGS så meld deg inn i revyen, universitetet meld deg inn i de sosiale foreningene. La det sosiale være del av kriteriet for valg av jobb/deltidsjobb.

Desto flere venner desto flere fester.

Diskuter heller politikk i et politisk ungdomsparti enn på nett. Anonym poster: f4844bcc4f58eaf5aa2ec6a1e7cadc08

• Liker 1
Lenke til kommentar

Din guide utgjør jo at vi flest ender opp som en gjeng med sosser/pappagutter..

Nei humor er ikke det beste...

Sol, fjerning av kviser, kler deg fint, dusje hverdag osv. NEI!, aner du hvor mange jenter som er lei av dette? kanskje fordi jeg bor i Finnmark så er jenter flest mere interessert i antisosser..

Vi har i flere sammenhenger sett å erfart søringer, gutter som sitter i solarium gutter som svir av tusen etter tusen på klær, jenter liker en blanding, ikke for mye å ikke for lite.

Hygiene er viktig?JA, dusj annenhver dag minst. tenk på håret ditt men ikke for mye.

OSV... orker ikke å punktere opp masse rab å babel pess, skal på jobb så hade bra

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sosser/pappagutter? Tror du misforstår litt. Jeg er ikke enig i sol mtp hudkreftfaren(den er faktisk reell), men å fjerne kviser, kle seg fint og dusje hver dag gjør ting mye enklere for deg. Man er faktisk frastøtende hvis man lukter vondt.

Forøvring er det viktig å legge merke til at det ikke spiller noen stor rolle hvordan du kler deg(passform mm. er selvfølgelig viktig), så lenge du kler deg til "riktig" sosial gruppe. Du kan godt kle deg "sossete" hvis du fester på "riktig" side av byen, eller kle deg rockete hvis du henger mye med slike folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker de punktene hvor du skriver "Pass deg her!" uten å utdype mer. Veldig hjelpsomt.

Ellers kunne du nok laget det litt kortere. "Ikke lukt vondt, kle deg bra, vær sosial og ha mange venner, vær morsom og ikke vær for pågående". Det er egentlig det du skriver. Det er ikke nytt og din måte å skrive det på gjør det heller ikke bedre.

Lenke til kommentar

Din guide utgjør jo at vi ender opp som en gjeng med sosser/pappagutter.

Nei! Aner du hvor mange jenter som er lei av dette? Fordi jeg bor i Finnmark så er kanskje flesteparten av jenter mer interessert i antisosser. Vi har i flere sammenhenger sett og erfart søringer. Gutter som sitter i solarium, som svir av tusener av kroner på klær. Jenter liker en blanding. Ikke for mye, ikke for lite.

(Edit: skrivefeil.)

Det finnes folk i Finnmark som ikke er opptatt av å ha olje under fingerneglene, satt på spissen. Dette handler om oppvekst. Jo mer oppegående foreldre en har, og jo bedre oppvekstsvilkår med bl.a solid økonomi man har, jo mer "sosser/pappagutter/pappajenter" blir man. Med andre ord er det en målsetning i seg selv å bli sossete pappagutt, fordi det viser at du har bl.a:

1) Klasse og manerer. Du kan sitte pent ved et bord uten å braute som et naut.

2) Du har gode verdier som gir deg muligheter i livet. Utdanning, vennlighet, tilbakeholdenhet og moderasjon.

Er det noen større tragedie enn å være et harry naut?! Som ikke klarer et fint selskap? Som ikke vet hvordan han/hun skal holde et glass? Som har null innsikt i politikk og samfunn? Det å være "sossete" er i essensen å være en pen samfunnsborger. En som har god moral og sunne verdier. Hvorfor er det negativt ladet å være soss? Både jeg og mine beste venner er "sosser". Ikke kamuflert av moteriktige klær. Vi er født i i det. Vi snakker med alle, vi prater ikke stygt om noen. Vi gir alle en sjanse. Hvorfor stemmer ikke fordommene mot oss?

Det er en tragedie å være harry. Det skaper utelukkende begrensninger. Vi som kler oss pent og snakker fint har verden for våre føtter. Vi kan valse inn på de fineste hoteller, slå av en prat med ministere (ja, det skjer), komme på jobbintervju og omtrent diktere betingelser. Hvorfor? Sossene jobber hardt og bruker hjernen, tar tung utdanning, og tar vare på seg selv i prosessen. Hvorfor tror du at det er så mange som går medisin på tvers av langrennskarrieren? Tror du leger og advokater er opptatt av å finne seg en "antisoss"-partner? Glem det. Dette er holdninger bunnet i mindreverdighetskomplekser forbeholdt snekkere og minstelønnede. Det er trist å se.

Jenter vil nettopp ha veltalende intelligente menn med god økonomi. Dette er helt tydelig, blandt annet i samfunnsforskning. (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hoyt-utdannede-pappaer-resirkuleres--6934142.html) Det er klart dette preger datingbildet. Innsikt, folkens! Innsikt. De av dere som tror det handler om å ha store muskler og stålkjeve lever i en illusjon! Gå på sjekker'n med advokatbevilgningen stemplet fast på brystet. Det ville gjort underverker for tøvete, ensomme, sinte gutter som ikke skjønner seg på jenter. Du må bli noe for å være noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I forhold til det med utseende. Det jeg er overbevist om slår best an hos damer er en moderat androgyn look, der mannen har en kombinasjon av feminine og maskuline trekk... Det betyr at en har litt store øyne som er satt bredt (feminint), og har noe smalere kjeve (feminint) enn kinnbein (det er disse som bør være store) (maskulint), kanskje moderat overbitt (feminint). Det er et signal om intelligens og en type skjønnhet som er vanlig i media. De fleste modeller og skuespillere ser sånn ut, Robert Pattinson er et typisk eksempel. Maria Shriver for den feminine varianten av det samme. Uansett er det symmetri som oftest skiller de fra oss vanlige. Det er mange som ser sånn ut, men uten den type symmetri stjerner har (som har med innfesting av muskler i ansiktet å gjøre, bein, osv. Jeg tror også det er mye operasjoner inne i bildet. Altså feminine menn, og maskuline damer, de tenderer mot det samme utseende uansett kjønn. Det optimale er hvis en er såpass avmagret at en får en slags skrå linje mellom kinn og kjeve. Sånn at det da ser bra ut på kamera. Slik at en må både ha relativt lav BMI, 18-19, og høye kinnbein, og i tillegg relativt naturlige linjer, eller struktur slik at en ikke ser usunn ut med såpass lite fett ved at ansiktet "blir borte" (som i et ansikt uten definerte linjer (som ved kjeve) og høye kinnbein). Det er nødvendig å ha ganske mye kjeve og kinn for å skape balanse når mye av fettet er borte. Og det er da den effekten som fotografene vil ha kommer. De fleste har nok ikke den type struktur en trenger i ansiktet (bein og muskler) for å være fotogen etter sånne standarder som er vanlige. Så det en bør er å komme seg ned i bukser som er 29 i livet, sånn jeg gjør, og holde seg tynn, slank, og unngå å bli overvektig i ansiktet og gjøre det beste ut av situasjonen. Mener en også kan få en mer dramatisk effekt hvis en har på seg noe relativt mørkt på overkroppen, helst svart. Da blir ansiktet som en spotlight. Hvis en har lysere plagg på overkroppen blir ansiktet mindre fremhevet, som er dumt dersom en ønsker å bli lagt merke til. Tror uansett at det å være slank i ansiktet er et tegn på sunnhet. Som kanskje blir mindre vanlig, slik samfunnet har blitt.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...