SKAÐI Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Har snust meg fram til dette opsettet da jeg lurer på ny pc, ser det ok ut ? http://www.komplett....55-1B06482CA50B Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Joda, har du noe spesifikt bruksområde? Og eventuelt en forklaring på hvorfor du har valgt noen av de dyreste komponentene du kan finne? 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Den vil fungere som spillpc/redigering av bilde/video og være hovedstasjon for avspilling av HD matrial til tv. Vel først og fremst så kjøper jeg dette fra usa, så tot pris på alt pluss frakt vil havne på ca 8500.- Kan ikke argumentere noe sykt for hvorfor akkurat dette opsettet mer enn at jeg føler jeg får ett opsett som leverer bra, og jeg kan holde på komponentene i en god tid framover. Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Noen grunn til at du kjøper fra usa? Gjør det veldig vanskelig om du får problemer med noen av delene. Og har du husket moms i den totalbergningen? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Ja, billigere. Har en kompis der borte, så slipper moms Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hverken Maximus V, i7-3770k eller GTX 680 vil være mer fremtidssikre valg enn P8Z77-V PRO, i5-3570k og GTX 670/HD 7970 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) . Endret 10. desember 2012 av bystØL Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 SUPERSMUUUUUUD oppsett da! løp å kjøp lynx;) neida, men altså... det du har valg er jo gode komponenter, som alle høster mye skryt og gode tester rundt om:) gtx680 TOP skal for eks være det raskeste og beste 680 på core clock. og maximus V er jo klart for vannkjøling. men du arni? vist du har to dataer; data A og data B. der A er lynx sin og B er et mye billigere Z77 MB, i5, og gtx670. vil du ikkje da sei at i dag scorer A bedre enn B både på specs, målinger og tester? tester, som i benchmark etc... og vist A er bedre enn B i dag, vil den fortsatt være det om 1,5år vist me sjekker igjen? eller er eg HEILT på tur nå? sjølvsagt, spill om 1,5 år blir ikkje lagd for hverken dataA eller dataB, men A vil vel fortsatt være bittelitt bedre? eg vil også prøve å kjøpe data fra usa:p kompis i usa, gratis frakt hjem til han, han tar enten med hjem i baggen eller sender med superbillig frakt i robåt merket som gift, null toll:) ja, ødelagte komponenter kan bli et problem. men når du bygger data sjølv, herjer og tukler på, og overklokker litt her og der, stiller garantien din da så sterkt hos komplett eller dustinhome? eg skal kjøpe ny data, mb+ram+cpu+hdd+w8 koster 9K i norge. black friday hos newegg; 4,5K! det er jo akkurat halv pris d. da syns eg at spenningen med umulig garainti, DOA, og eventuelt å måtte kjøpe nytt er verdt d! du veit, ingenting er som litt sug i magen og spenning i kvardagen;) i denne posten er det mye synsing og egne meninger basert på at eg er kresen og inn i helvete sta, saklige svar er ønskelig:p Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 men du arni? vist du har to dataer; data A og data B. der A er lynx sin og B er et mye billigere Z77 MB, i5, og gtx670. vil du ikkje da sei at i dag scorer A bedre enn B både på specs, målinger og tester? tester, som i benchmark etc... og vist A er bedre enn B i dag, vil den fortsatt være det om 1,5år vist me sjekker igjen? eller er eg HEILT på tur nå? sjølvsagt, spill om 1,5 år blir ikkje lagd for hverken dataA eller dataB, men A vil vel fortsatt være bittelitt bedre? Spørsmålet man må stille seg er om det er verdt å betale flere tusen kroner ekstra så man får 45 fps istedet for 42 fps. Unektelig at 680 og i7 vil gi litt mer ytelse, også unektelig at forskjellen ikke vil kunne merkes. Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Spørsmålet man må stille seg er om det er verdt å betale flere tusen kroner ekstra så man får 45 fps istedet for 42 fps. Unektelig at 680 og i7 vil gi litt mer ytelse, også unektelig at forskjellen ikke vil kunne merkes. ja, det der er mye sant i. har snakka en del med folk om akkurat d der; prisen 670->680 er stor, ytelsen 670->680 er minimal på det meste. men du, som har 2x7970, stemmer ikkje d eg har lest i ein anna tråd? her har du eit spørsmål eg har lurt på lenge; la oss sei eg vil kjøpe gtx680 og du vil kjøpe 7970, kva er da argument og grunnen for om me skal kjøpe eit eller to kort? for to kort er jo dobbel pris, men sjølvsagt bedre ytelse.. kor mye bedre ytelse? og kor vil du merke ytelsen? leita etter den posten din, men fant den ikkje. stod noe sånt som; "eg har 2x7970 og bruker skjermkort to for ssaa". sikkert feil, men d var noe i den dur. Endret 10. desember 2012 av bystØL Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 ja, det der er mye sant i. har snakka en del med folk om akkurat d der; prisen 670->680 er stor, ytelsen 670->680 er minimal på det meste. men du, som har 2x7970, stemmer ikkje d eg har lest i ein anna tråd? her har du eit spørsmål eg har lurt på lenge; la oss sei eg vil kjøpe gtx680 og du vil kjøpe 7970, kva er da argument og grunnen for om me skal kjøpe eit eller to kort? for to kort er jo dobbel pris, men sjølvsagt bedre ytelse.. kor mye bedre ytelse? og kor vil du merke ytelsen? leita etter den posten din, men fant den ikkje. stod noe sånt som; "eg har 2x7970 og bruker skjermkort to for ssaa". sikkert feil, men d var noe i den dur. Merker ikke forskjell utenom muligheten til å aktivere 4xSSAA i RadeonPro i porter fremfor 2xSSAA med et kort, jeg var også nysgjerrig på om CFX med HD 7000-serien var så ille som enkelte skulle ha det til. Ellers merker jeg fint lite forskjell med CFX aktivert eller ikke, man må nok kjøre eyefinity for å virkelig ha nytte av noe slikt i dag. Nei, det er ikke fremtidssikring å ha flere kort. Nei, jeg vil ikke anbefale å gå for noe slikt om du faktisk har nytte av det. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Hva må bruksområdet være for og faktisk ha nytte av en slik rig da mener du ? Jeg vet det egentlig ikke er verdt og legge ut 4k ekstra for de siste 20 fps'ene i BF3, men det er en grunn til at jeg kjører italiensk bil, ikke alt kan måles i rene tall, noe må måles i brukerglede og 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Arni forklarer jo her hva han mener. Eyefinity / nvidia surround til gaming kan være et eksempel. Om du er litt smart så går du for i5-3570k og gtx 670. Resten av pengene bruker du på redbull og cheezedoodles så du får en bedre brukerglede Du bør også inkludere en SSD disk til OS og hyppig brukte programmer, da vil faktisk merke en stor forskjell i daglig bruk. Endret 10. desember 2012 av fflex 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hva må bruksområdet være for og faktisk ha nytte av en slik rig da mener du ? Jeg vet det egentlig ikke er verdt og legge ut 4k ekstra for de siste 20 fps'ene i BF3, men det er en grunn til at jeg kjører italiensk bil, ikke alt kan måles i rene tall, noe må måles i brukerglede og Bruksområdet må være Nvidia 3DVomit eller AMD Eyefinity/Nvidia Surround. Altså, i BF3 går du fra å kunne kjøre på High quality med 4xMSAA aktivert til Ultra quality med 4xMSAA aktivert om du er kresen på framerate. BF3 går uansett ikke på 120fps siden dagens prosessorer er for svake, og dermed er ikke BF3 et bra spill å kjøpe SLI/CFX til. 1 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Merker ikke forskjell utenom muligheten til å aktivere 4xSSAA i RadeonPro i porter fremfor 2xSSAA med et kort, jeg var også nysgjerrig på om CFX med HD 7000-serien var så ille som enkelte skulle ha det til. Ellers merker jeg fint lite forskjell med CFX aktivert eller ikke, man må nok kjøre eyefinity for å virkelig ha nytte av noe slikt i dag. så du kjøpte et kort til KUN for å få mulighet for 4xssaa i spill? var 7000-cfx så ille som folk ville ha d til? bruker du eyefinity oppsett da? Nei, det er ikke fremtidssikring å ha flere kort. Nei, jeg vil ikke anbefale å gå for noe slikt om du faktisk har nytte av det. blir d ikkje litt d samme som at me vil fleske til med gtx680 når me egentlig bare trenger 670, som at du kjøpte 2x7970 i stedet for 1x7970? Arni forklarer jo her hva han mener. Eyefinity / nvidia surround til gaming kan være et eksempel. Om du er litt smart så går du for i5-3570k og gtx 670. Resten av pengene bruker du på redbull og cheezedoodles så du får en bedre brukerglede Du bør også inkludere en SSD disk til OS og hyppig brukte programmer, da vil faktisk merke en stor forskjell i daglig bruk. Eyefinity / nvidia surround er da sånn egentlig eneste grunn til å kjøpe 2xSkjermkort?er enig i at 670+3570k er mer fornuftig, men av og til så betaler mann litt ekstra for ting mann ikkje trenger, bare for å få den ekstra goodfeelingen og d litt større smilet:p hva skal du med 450hk bil i norge, eller skinnpakke i audiA8 til 150.000!?! er jo strengt tatt kun for å koste på seg selv litt ekstra! brukerglede... han har nok planer om litt flere deler enn d som er nevnt, ellers blir d en skarve data montert rett på bordplate:p Lenke til kommentar
comadore Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hva må bruksområdet være for og faktisk ha nytte av en slik rig da mener du ? Jeg vet det egentlig ikke er verdt og legge ut 4k ekstra for de siste 20 fps'ene i BF3, men det er en grunn til at jeg kjører italiensk bil, ikke alt kan måles i rene tall, noe må måles i brukerglede og Du har Fiat du altså? Stilig! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Nå har jeg i5 og 670, og jeg kjører BF3 på medium, slik at jeg får 100fps. Jeg har fortsatt lyst på bedre rig slik at jeg kan kjøre bedre kvalitet og opprettholde fps'en .. Og en 120hz skjerm slik at jeg kan dra nytte av alt over 100.. Oppgraderingssyken er en rar sak, den følger meg over alt, i alle hobbyen og det er sjeldent fornuft seirer så altfor mye.. Men jeg har stor respekt for arni90 sine meninger, da han virker som han har en god del over snittet peiling. Og nei, jeg kjører Alfa Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 så du kjøpte et kort til KUN for å få mulighet for 4xssaa i spill? var 7000-cfx så ille som folk ville ha d til? bruker du eyefinity oppsett da? blir d ikkje litt d samme som at me vil fleske til med gtx680 når me egentlig bare trenger 670, som at du kjøpte 2x7970 i stedet for 1x7970? Eyefinity / nvidia surround er da sånn egentlig eneste grunn til å kjøpe 2xSkjermkort? er enig i at 670+3570k er mer fornuftig, men av og til så betaler mann litt ekstra for ting mann ikkje trenger, bare for å få den ekstra goodfeelingen og d litt større smilet:p hva skal du med 450hk bil i norge, eller skinnpakke i audiA8 til 150.000!?! er jo strengt tatt kun for å koste på seg selv litt ekstra! brukerglede... han har nok planer om litt flere deler enn d som er nevnt, ellers blir d en skarve data montert rett på bordplate:p Var egentlig bare for å teste CFX, se hvordan Heaven/3DMark11 og andre ting skalerte. CFX med 7000-serien har vært like bra som det var med 6000-serien, ikke et eneste problem som ikke kan skyldes på microstutter eller at driverne trenger oppdatering. Forskjellen her er at jeg er en entusiast som er klar over at SLI/CFX har en haug med svakheter, og at jeg kan akseptere at det ikke er perfekt, entusiaster bryr seg ikke om fremtidssikring. Hva er det man får med SSAA aktivert da? Uten: Med: 1 Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Vet ikke om du er klar over det, men du har valgt ett E-atx hovedkort som ikke vil passe i et midi kabinett. Siden du ikke har nevnt hvilket kabinett dette skal i kan de være greit og vite Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 aka passer ikke inni her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622209 ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå